- 1116 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
Öğretmenler günü.
ÖĞRETMENLER GÜNÜ…
Öğretmen; Öğretme işini görev edinen kişiye denir. Öğretmenlik bir meslektir. Kişinin öğretmen olabilmesi için öğretmen yetiştiren bir okulu bitirmesi gerekir. Sınıf öğretmeni, branş öğretmenliği, meslek öğretmenliği olmak üzere gruplaştırırsak sanırım yerinde olur.
İlgililerimiz yıllardır eğitim ve öğretim sistemimizdeki tartışmaları devamlı yapmışlar, yenilikler getirmişler, gelişen teknolojik yeniliklere uyumu sağlamaya çalışmışlardır ama ne yazık ki üniversite kapılarından mezun olup iş bekleyen bazı meslektaşlarımızın, yıllardır KPSS sıkıntısına bir çözümü bulamamışlardır…
Her yıl düzenleme yapılacak denilen bu sistemde zorla çocuklar yetenekleri dışında sınavla yıllardır uğraşmaktadırlar. Yeni Milli eğitim bakanımızın demeçlerini dinleyince biraz olsun umutlandıydık lakin bu sene de bir çözüm bulunamayacak galiba… İlgilerimiz ve yetkililerimiz alanlarına uygun çarelerini sıralamalarına rağmen bazı rant elde edenler mi engel olmaktadır? Kadro için oyalanmaları sorusu aklımıza gelmiyor da değil?
16 Mart 1848 de açılan öğretmen okullarımızın yıllar geçse de yeri hala unutulamaz… Sonradan yapılan bazı meslek dışındaki siyasi atamalar, kadroları ne yazık doldurmuş olmadılar mı? Meslektaşlarımız arasındaki sendikaların kurulmaları iyi olsa da, yapılan bazı kutuplaşmalar birlik ve beraberliklerimizi ne yazık ki azaltmadı mı? Yeniden ben, Milli eğitimimizin tek vücut olması gerektiği kanaatini taşıyorum.
24 Kasım Öğretmenler günü yaklaştı.1981 yılından beri her yıl törenlerle kutlanan bu günümüzde eğitim ve öğretim alanın da fedakârca çalışan meslektaşlarımıza başarılar dilerken, vefat edenlerimize Allahtan rahmet diliyor, emekli olanlarımıza da eşi, dostları ve çocuklarıyla bir ömür boyu saadetler diliyorum.
Sevgi dağıtan, çevreye güven ve inanç veren, gerçekleri anlatarak her alanda yeniliği ve yenileşmeyi savunan, beceri ve yeteneklerine göre öğrencilerinin gelişmesine yardımcı olan, Milli duyguları canlı tutan öğretmenlerimizi nasıl unutabiliriz…
“Dünyanın her tarafında öğretmenler, insan topluluğunun en fedakâr ve en muhterem unsurlarıdır.”
“Öğretmenler; cumhuriyet sizden fikri hür, vicdanı hür, irfanı hür nesiller ister.” diyen başöğretmen Atatürk’ün istediği gençlik yetiştirebilenlere şükranlarımızı sunarız.
Son zamanlarda ulusal basında yayınlanan gazetelerde okuyunca, üzüldüğümüz, vatan sevgisinden mahrum yetişen bazı nesiller, anne ve babaya karşı gelenler, içinde yaşadığı toplumun büyüklerine saygısızlık gösterenler yok mu? Hatta uyarı yapanlarla alay edenlere kimler sahip çıkacak?
Elbette ki hepimiz…
Bazı dizilerde hayranlığı, gerçek hayatta yaşamak isteyen bazı gençlerimizin şiddete yönelerek, güvenliğimizi sağlayanlara, Molotof kokteyl atarak toplumu huzursuz edenler, millî ruhtan neden uzaklaştırılmıştır… Anne babanın ilgisizlikleri sonucunda ne yazık ki, daha da ileriye gidip, sigara, alkol, uyuşturucu bataklıklarına sürüklediklerini görmüyor muyuz?
Zamane çocukları işte diyerek tepkisiz kalmak inanın duyarsızlıktan başka ne olabilir ki… Okul çıkışlarında evine geç dönenleri anne ve babalar daha titizlikle takip etmelidirler.
Hatta okul önlerinde üzülerek gördüğümüz bazı çocukların ellerinde sigara öğrenciye yakışmayan hal ve davranışlara kimler dur diyecek? Nöbetçi öğretmenlerimizin okul dışına müdahale etmesi mümkün değilse, Toplum polislerimiz devamlı uyarılarını ailelere yapmaktadırlar ama bazı kötü niyetli kişilere karşı daha tepkili olmak gereklidir…
Bazı internet kafelerle, eğlence yerleri hakkında; yerel zabıtalarımızca kolluk kuvvetlerimizce işbirliğinde daha çok denetimler yapmasını yetkililerimizden tekrar talep ediyoruz.
18.yaşından küçük çocuklarımız şans ve bahis oyunları oynadıklarını görüyoruz… Bu tür yerler sıklıkla uyarılmalıdır.
Yapılan gözlemlerden bana intikal edenleri sizlerle paylaştım, bir bağımlılık diğerini tetiklemektedir. Okullarımızda Yeşilay gençlik gönüllüleri oluşturmalıyız… Spora ve kültür merkezlerine yönlendirmeleri daha çok yapmalıyız.
Okul genç beyinlere insanlığa hürmeti, millet ve memleket sevgisini öğreten kurumlarımızdır.
Çevremizde yanlış hareketlerde bulunan bazı öğrenciler bizim çocuklarımız olmasalar da uyarmak rehberlik yapmak hepimizin görevidir. Çevre eğitimi çok önem taşımaktadır.
YORUMLAR
Hocam görüşlerinizi baştan sona katılıyorum.
Genç nesli muhafaza edemezsek yarınlarımız perişandır.
Tebrik ediyorum.
Gününüz hayrılar getirsin ve ömür boyu sürsün.
Sağlıcakla.