- 801 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
DİRSEK TEMASI ANAYASA
Doğduğunda yanlız gelir insan dünyaya ve bu yanlızlığını zamanla çevresinde bulundugu yada çevresinde var olanlarla genişletir.Yanlızlığı üzerine kazınmış bir yaşamdır.Ve sonda yanlız olur,nasıl yanlız geldiyse yanlız gider.Fakat yanlız yaşatmaz hayat,hep bir birey etkiler hayatına yön verirken.Ayakda durabilmesi adına mücadeleye başlar,sosyal yaşam mecburiyeti etkisi istesede istemesede vardır artık.İsteklerini karşılamak adına çalışmak ve karnını doyurmak istemesi ardından rahat bir yaşamın istekleri alışverişler ile hayatı kolaylaştıran ihtiyaçlarını satın alması ile devam eder.Bu istekleri karşılarken kurarlara uymanın,uymayanı uyarmanın hakkını savunmak için beraber olmanın bir güç ve sesi duyurmak istegi doğar.Kanunlar çoğunluğun isteği baskıları ile yürülüğe koyması genel bir hak isteginden çok daha adaletli yaşama arzusundadır.Dernekler,sendikalar bu oluşumun bir getirisidir.Geniş kitlelere ulaşıldığında yaşadığı topraklar üzerinde adaletin eşit olması isteği kendini garanti altına alması düşüncesi yatmaktadır.Genişleyen büyüyen ve dünyanın hep aynı kalması,yaşanılan yerlerin emniyeti eskisinden dahada zorlaşmak ve bir o kadar ihtiyaçlar armaktadır.Bu haklı istekleri kendi menfahatlerine çevirmek isteyenler olacak,sınıfsal ayrıcalıklar yukardakiler ve aşağıdakiler olarak ikiye bölünme sebebleri,çıkar ilişkeleri sonuçu çıkması demektir.Bu sınıf ayırıcı güçe karşı koyabilmek ezilmemek için herkesim kendi güçünü göstermek için birlik olmanın,yanlızlığın hiç birşey olduğunu ve bereber hareket etmenin güç olduğunu anlaması demektir.Bu güç, sayının çok olması manasına gelmediğini anladıklarında liderlik arayışı ve bunun ardından gruplanmanın kaçınılmaz olması demektir.Bu ufak gruplar,bir bütün olmanın en kolay yolu ve güvenilir olanıdır.Uyum ve ahenk organize uyumluluk kolaylıgı sağlamasının tek yoludur.Her kesim kendine ait sınıf arayıcı daha kolay olduğundan anlatmak istediğini rahat anlata bile zamanı kazancıdır.Vagonları çeken lokomotifdir.Aileden başlayan sosyal yaşamı şekillenmesine sebep olan,millet olma yolunda ilerlerken,yaşanılan yaşanmışlıkların kültürü, verilen eğitimle kendine bir isim veren ve dünyaya bakış açısı mevcutlaştıran insan tek geldiği dünyada,tek gideceğini bilerek,ardında bırakacaklarına daha iyi bir yaşam hediye etmesi için,güvenlik konusunu getirmektedir.Buda sağlam yasalarla mevcut olması demektir.
YASALAR TOPLUMUN UYMA VE UYMAYANLARI UYARMA ADINA YAPILMASIDIR
Dünya siyaseti yaşantımıza yön veren olmuştur.Farklı siyasi düşünceler tarihde yaşanılan olaylarla günümüze kadar gelmiştir.Bunlar için savaşlar yapılmış olması kendi ülkeleri adına güç kazanması ve dünya ülkelerinde kendi sözlerini kabullendirmek adına yapılmış eylemlerdir.Çok acı sonuçlar yaşanmış ve olumsuzlukları yaşayan gene insan olmuştur.Türkiye demokrasi seçimi çok akıllıca bir seçim olmuştur.Uzun süre bu güzel seçim zman zaman kesintilere düşmüş ve halkın karar verme yetkisi yerinde kullanılmamıştır.Tarih bunu yazmıştır.İhtilaller unutulmamıştır.Unutmak istediğimiz ve hep bir sonraya bırakılan süreçle yaşamışızdır.İlk zamanlar yeterlilik göstermesi yasaların zamanla yetmediği günümüze kadar gelmesi sebebi olmuştur.Uzun süre önce hazırlanmış yasalar,ihtilaller ile kesintiye geldiğinde,gelenlerin yasaları kendilerine göre eklentiler yapılması bugünlerde çıkılmaz sorunlar olarak gündemimize düşmüştür.Yeni yasa hazırlıkları genel büyük bir çoğunlugun araştırmaları ile halka sorularak yapılması,söz milletindir deyiminin sahibi CUMHURİYETİMİZİN KURUCUSU ATATÜRK’ÜN sözüne sahip çıkma fırsatı olarak karşımızdadır.Mevcut olan inkilapların korunması hergelen siyasi görüşün değiştiremiyeceği yasaların çıkması bundan sonra,siyasi güce sahip olanın halk üzerinde oyunlar oynamasına engel yasalar çıkması ile mümkündür.Türkiye gerçeklerle yüzleşmesi yanlışları bilmesi ve bu yanlışların düzelmesi için acıda olsa bu recete kullanılması gereklidir.
Geri kalmışlığın,ekonominin,seçim kanunlarının,ziraat ve sanayileşmenin planlı kalkınma süreci kontrol altına alınması askeri gücün sınırlarımızı koruyan siyaset ilişkilerinin sınırlarının belirlenmesi gerektiren kanunlar çıkaılması gerekmektedir.Sosyal yaşam alanlarımızın şehirleşme planlarına kadar,Kavgaların yapılmadığı siyasi iradenin meclise yakışır hoşgörü ortamları yeni anayasanın,milletin seçtiği vekillerin millet için çalışması anlamına gelecek güclü ve çok taraflı yetkili,bilim ve aydınkişilerin masada önerecekleri neden ve niçinleri ile tartışılan oldu bitti türünden bir yeni yasa olmaması için geniş yelpaze katılımlı bir yasa çıkması bugün ve yarınlar adına daha güçlü Türkiye demek olduğunu bilmemiz gerekmekte ve bu gelişen olayların içinde takipci,araştırmacı,duyarlı konuşa bilen halk ile mevcutdur.Bir çok anlatılacak ve tartışılacak konular vardır.Unutulan ve unutulmak istenen konular konuşulmadan yeni anayasa çıkmaması dileklerimle....selam ve saygılar.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.