- 2210 Okunma
- 16 Yorum
- 0 Beğeni
Her Şey Bir Anda Oldu
Biri geliyor, ardımca.
Ayak seslerini duyuyorum.
Koşuyor.
Nefes alış, verişlerini hissediyorum ensemde.
Birden, arkamdan yakama yapışacak gibi içimi ürperti kaplıyor.
Birden bire oluyor her şey.
Kurşun gibi yağıyor yağmur.Her şey birden bire oluyor.Gök yırtıyor masumiyetini.Şimşek birden bire çakıyor, ceviz ağaçlarının orta yerine.
Yıldırım, birden nişan alıyor gelip geçen gölgelere.
Ay birden bire çıkıyor, kara bulutların arasından.Yıldızlar birden bire kayboluyor .Her şey birden bire peyda oluyor. Ayaklarıma dolan sular beni ağırlaştırıyor. Elbiselerim sırılsıklam iliğime kadar işledi, yağmurun soğuk dokunuşları.
Bir el,eller. Bir çok el.Kanlı eller.Küfürbaz eller. Etrafımı saracak, ardım sıra gelecek korkusu cümle hücrelerime dağıldı.
Gölgem uzadı önümde, ardım da, sağım da, solum da, altım da ve en tepemde. Hiç anlamadım.Oysa bekliyordum.Her şey yerle bir oldu. Gök yarıldı. Yer sallandı.Deprem birden bire oldu.İnsanlar sağa- sola savruldu. Elini uzattığında yabancı eller tuttu.Sonra, çok çabuk bıraktılar ellerini.İzmarit kokan, isli paslı parmaklar ve içlerindeki zehir atıkları.
Çocuk birden bire oldu.Anne birden bire sustu.Sükut ette nefesi.Nefesi ısındı birden.Birden anne oldu kadın, her şey birden bire oldu .
Abdest aldı dedem.Bir anda serdi seccadeyi. Kıyamda durdu. Rûkuya eğildi.Secdeye kapandı.Açtı ellerini Allaha yalvardı.Ağladı ve sustu dilleri.Her şey birden bire oldu.Dedem tesbihini çekti birdenbire...SubhanAllah-Elhamdülillah-Allah-u Ekber.
Çocuklar evlerinden kopup geldiler meydana. Ellerinde bilyeleri vardı.Renkliydi kimi, kiminin rengi kaçmış güneşten.Attılar orta yere.Sonra yarıştılar birbirleriyle. Hepsini kazandı tek başına Murat .Herşey birden bire olmuştu.Birden bire başlayıp bitmişti oyun. Ayşe ile Fatma birden geldiler Nazlının yanına.Kurdular küçük evlerini.Biri anne, biri kız, biri komşu oldu.Çay içtiler, ip atladılar, masal okudular kitaptan.Herşey birden bire olmuştu. Çarçabuk olmuştu akşam.
Baba indi arabadan.Elinde kese kağıtlarında yiyecekler.Bir poşet içinde, saçları siyah, gözleri yeşil bir bebek.Bir yanında kırmızı top.Birden açıldı kapı .Karısı" hoşgeldin dedi.Birden aldı elindeki ağırlığı eşinin.Hafifletti yükünü. Kızı aldı bebeğini bir öpücük babasının üşümüş yanağına.Babası ısındı bir anda.Oğul aldı topu sarıldı babasına en oğulca.Kuvvetli adamdı babası. Oda onun gibi olacaktı büyüyünce.Hep birlikte oturdular sofraya.Bulgur pilavı ve soğan vardı sofrada.Herşey birden bire oldu.Geceye düştü yıldızlar.
Çizgiler düştü yüze. Derin derin bir kuru yol oluştu.Hayat çizgisi kısaldı el falında. Dedem can verdi kolumda.Dudaklarında kaldı zemzem suyu. Ben daha Yasin’in son sayfasındaydım oysa.Yıkayıp, yudular.Abdestini verdiler son kez.Sonra bağladılar ağzını.Bir daha hiç kohuşmasın diye, rahat döşeğine yatırdılar.Beyaz kefenine sardılar.Okundu selası, kılındı namazı.Açtılar bir mezar.Mezar mis gibi toprak kokusuyla "Gel, Gir koynuma " dedi dedeme.Dedemi gömdüler.En güzel sevgiliye gitti bir anda. Herşey bir anda oldu.
Doğduk-nefes aldık- tam yaşayacakken girdik toprağa.
Herşey bir anda oldu
Her şey bir...
Her şey... ...
Her...
YORUMLAR
Ülviye Yaldızlıı
en güzel şeylerde en acı şeylerde hep bir anda oluveriyor....insanın hayatı bir anda ters yüz oluyor can yazın okuyanı silkeliyor bilesin .....saygılar
Ülviye Yaldızlıı
Ülviye Yaldızlıı
Öptüm çok sevdiğimi
AYSE 09
annem yeni dizi başladım uğrarmısın
seni seviyorummmmmmmmmm
Her şey bir soluk alıp veriş hızıyla olup bitiyor .. Daha çocukluğun tadını çıkaramamışken koskoca kız oldun diyorlar. Genç kızken daha ne zaman evlenecen , evde kalacan diyorlar , Evlenince bebek ,bebekler büyüyor birdenbire evlenip onlar da anne oluyorlar. Çevrendeki sevdiklerin birden bire azalıyor. Ölüm her an nöbette.. Babamın ölümünü anımsattınız.. Yeniden yaşadım sanki.. Bu kadar hüzün yeter, Sevgiyle kalın..
Tebrikler..
Ülviye Yaldızlıı
Allah babana Rahmet eylesin.Mekanı cennet olsun gülüm.
glenay
çok teşekkürler..
Dünyaya gelişimiz nasıl birdenbire olduysa, ölüm de aniden geliyor.
Düşündüren bir yazı Sultanım, ellerine sağlık,sevgilerimle.
Ülviye Yaldızlıı
Sevgimle
Kaotik bir yazı mı, değil.
Hızlı mı, değil.
Bu yazı, yazı gibiydi.
Belki etkisi burdan.
Çırılçıplak ölüm kokuyor.
Sanki hızlı saran bir filmde hızla yaşlanmak gibi bir görsellik sunuyor.
Çok saygımla.
Ülviye Yaldızlıı
Saygı daimliğiyle
Ülviye Yaldızlıı
Ömrüne okuyan gözlerine bereket abim
Gerilimle başlasa da hayatı sobeleyen bir yazı okuduk..haliyle kalem çabukluğu gerektiriyor.
Akış hızından -yazının ve hayatın- bir şeyler idrak eder, vazife çıkarıp daha fazlasını da anlamaya gayret eder, ürperir miyiz bilemem..ama yazı 'ben burdayım' diyor.
Tebrik ve selamlar..
Ülviye Yaldızlıı
Çok selamlarımla
Merhaba Sultan Hürrem,
Hava bozunca eve gelişim birdenbire oldu. Siteye bir göz attım. Yazınızın okunma sayısı doksan dokuz idi. Yüze tamamlamak istedim. Okudum. Çok şey olmuş ama, birisi hariç öbürleri yazım yönünden birden bire olmamış. Bazı sayın yorumcular da birden bire demişler. Gelin bundan sonra elbirlik BİRDENBİRE yazalım.
Umarım alınmazsınız ve alınmazlar.
Saygılarımla.
Aynur Engindeniz
Farklı bir şey söylemediniz ki, neye alınalım sayın Veysel Başer?
Ülviye Yaldızlıı
Alınacak ne var ki?
Birdenbire el birliğiyle> ben her vakit varım.
Değerli Sultan can,
Bu "Birden Bire" lerin içinden binlerce öykü çıkacak gibi..."Birden Bire" diyerek hızlıca geçtiğiniz o kadar çok materyal var ki yeniden yeni şeyler yazmanız için! Diğer yorumda bulunan dostların da ifade ettikleri gibi, kaleminiz ve anlatım gücünüz çok güzel! Biraz daha planlı, hazırlıklı yaklaşırsanız yazmaya; inanın, sizi tutabilene aşkolsun! Çünkü, benliğinizin deposunda o kadar çok malzeme var ki ; yazılmayı, gün ışığına çıkmayı bekleyen!
Evet...Sürükleyici, düşündürücü ve (okur gözüyle) içinde kendimizi bulduğumuz bir paylaşımdı.
Devamı dileklerimle, saygı ve dostlukla...
Ülviye Yaldızlıı
Geniş bir çerçeve içinde, elimden geldiğince.
Selam her dem dostlukla
Mükemmel bir anlatım... Bir solukta okuduğum bir yazı ve de tebrikler. Ölümü bile o kadar güzel anlatmışsınız ki ölesim geldi.
Kaleminize kuvvet.
Selam ve sevgilerimle....
Ülviye Yaldızlıı
Saygı ve hürmetlerimle
Aynur Engindeniz
Bu hasta halimle beni öldürseler hiç bir şey okuyamazdım. Daha sonra detaylı bir şekilde okumak üzere öylesine girdim öyküye. Fakat düşündüğüm gibi çabuk olmadı çıkışım. Aldı sürekledi öykü birden bire.
Ben yaşlı ve hasta bir bayanım a canım. Kalbim dayanmıyor hüzün tüten yazılara.
Yazar bütün kahramanlarını teker teker geçirdi gözlerimizin önünden. Göründüler, misyonlarını anlattılar. Fakat bir tek dedenin akıbeti belli oldu. Diğerlerininki de olmalı. Misket oynayanlara, evcilik oynayanlara, babaya,anneye ne oldu? Dede başta göründü sonra öldü birden bire. Bunu o kadar etkileyici bir şekilde anlattın ki, ister istemez hani öbürleri dedim içimden...
Sanırım bunu çok sık tekrar ediyorum, ama yine söyleyeceğim; senin içinde koca bir sandık saklı. Kesinlikle hayal gücün ve duyguları kelimelere giydirişin çok güçlü. İmgeler kullanıyorsun ama, yazdıkların gayet anlaşılır.
Bir eksiğin "birden bireci oluşun." Benim gibi sabırsızsın sen de.
Bu arada atasözlerine ve deyimlere saygılı bir yazar olduğun içingözlerinden öperim benim sevgili dostum.
Kutluyorum can-ı gönülden.
Aynur Engindeniz tarafından 11/14/2011 12:56:43 PM zamanında düzenlenmiştir.
Ülviye Yaldızlıı
Ona yaptığım yoruma biraz daha yazıp yayınlayayım dedim.Yazı öyle bir yere gitti ki vazgeçtim:))))
Sonra Bu resim sana neyi anlatıyor gibi bir forum varya.Dedim bi bayakıy.Orada Sema encinin paylaştığı fotoğraf ilgimi çekti.bende yazmaya başladım.İnan her şey birden bire oldu.Bende anlamadım:)
Aynur Engindeniz
Sana güvenim tam.
İbrahim ERZURUMLU
Ülviye Yaldızlıı
ay aman ölüyorum gülmekten:)
O tüyolar benim bi kerem.Hem sen niye alıyosun kine hıı hııı hıı ( burada elimi belime koydum, sağ ayağımı hışımla yere vuruyorum.Yerde ki tahta zemin sallanıyor, Kaşlarımı çaktımm, ağzımdan köpükler çıkarıyorum,ama iğnemi oldum korkmayın efekti:)
İbrahim ERZURUMLU
Aynur Engindeniz
Ülviye Yaldızlıı
sami biberoğulları
İbrahim ERZURUMLU
Ülviye Yaldızlıı
Ülviye Yaldızlıı
Bizim aşağı mahalledeki mi?
Evet o gerçekten garip bir vaka:)
İbrahim ERZURUMLU
İbrahim ERZURUMLU
Aynur Engindeniz
KONUŞANLAR: İbrahim, Sultan
İbrahim ERZURUMLU
Şaka bir tarafa;
Çok ama çok geçmiş olsun Aynur Hanım...Rabbim acil şifalar versin...
Şakaya devam:)))
Sami Hocam,ben asmıyom bunlar azdırıyo...Şu sultanda bana kötü laf etti...onu şikalet ediyorum sise...
Ülviye Yaldızlıı
Garip işte garip ne olcek..
N-Aynurum sen gözünü kapat gülüm.Dinlen.Yaa niye uzakız ki sankime..Men gelerdi m.Sana çorba pişirerdim.Ateşini alardım az biraz .Sonra harlardım sobayı.
Uzaksan ne edem canımın gül kokulusun, ne edem.Kara talih bizi almış bi baştan öbür başa savurmuş.Acaba ne etsem.Neylesem. Burada ben, sen ordaykene öyle çok canım sıkılıyorki birde hastasın ya hepten perişan oluyorum..
İsim eniştesi olacam değilmi bilale.Bilal enişte gibiyim allama.Ben ve bilal ayrılmaz ikili :)))
Sanırım konuştukça ipin ucu kaçıyo.Hangi ipin ucu.Ben nakoyu severim.Birde merserize örülüşü iyi oluyo..Patiler yapacak bilal eniştesi.okuyacak kulağına ismini.Ya Muhammed-i Veli diyecek.
:)
sustum yaa çok konuşmak bana iyi gelmiyo...bi bakıyorum başka boyuta girmişim...Bilal enişteyi bi arayayım telden.Benimde kulağıma o okumuş ezanı:)))
İbrahim ERZURUMLU
Aynur Engindeniz
Ama...
Ben sana soracağım enişteyi baldızı. Dur sen...
Aynur Engindeniz
Ülviye Yaldızlıı
Örtmenim iboda benim sacımı çekiyo ama yaa:((
Al sana "küt" amma sağlam kafan varmış he ibo:))
Bilal eniştemin sana selamı var gülüm..Bilal ahh o bilal enişte yokmu:)) komadayım şu an..Gülme koması.Kuru fasulyeylen pilav yiyorum.Karışık lahana turşusu birde.Bilal eniştem duymasın aşerebilir yane.:)))
Bin bir garibe Sultanım.Ya böyle bi şarkı vardı.gerisini bilmiyorum
ben bir garip kel oğlanım.Eşşeğimi sürürümmü yürütürümmüydü yoksa sırtıma alıp götürürümmüydü.Neydi yafff...unuttum:((
Bilal eniştemi arim en iyisi o enbişiyi bilir:))
Numarası neydi yaf..
0.234. böyle miydi...
En iyisi dumanla haber salayım.Yoksa salamı binip gitsem..:))
Aynur Engindeniz
Açık ediyorsun ama eniştesi...
Kuru fasülye, pilav turşu...
Günah günah...
İbrahim ERZURUMLU
Ülviye Yaldızlıı
ay aman öldüm bittim:))
..........................................
tifreli tonusmuyorum yaf..ne kaa tifrecisiniz...
seviyorum bilal enişteyi kime ne yaa.allahım allahım akşem üstü akşam üstü. yandan yandan geliyolayyy:)
İbrahim ERZURUMLU
Ülviye Yaldızlıı
Aynur Engindeniz
Ülviye Yaldızlıı
sami biberoğulları
Ah sizi yumurcaklar ah. İki dakika başka sınıfa gittim diye sınıfın altını üstüne getirmişsiniz.... İboooo Geç tahtaya bakiim. Cezalısın iki ayağını da kaldırp öyle duracaksın ders sonuna kadar tahtada. Hürrem sen de sil bakayım o burnunu. Ne o öyle salya sümük...Azıcık saçını çekti diye kıyametleri koparmışsın. Hem ağır tahrik de var. Sonra ne malum kendi rızanla çektirmediğin...Sen de cezalısın. Tahtayı sil, sınıfı süpür, camları sil bakiim ( Şaka bir yana ben bu cezayı verirdim kız öğrencilere...Erkekler de paspas yaparlardı )
Sana gelince Aynur. Aferim kızım hep böyle akıllı ol. Sana bir hatfa izin. Evine git. İyice dinlen. İzin dönüşü de Öğretmenine ( Başkasına gitmesin bana yani ) Üzümlü kek getir tamam mı evladım.
Hürreeemmm. O ibo var ya ona fazla takılma bak şiven de bozulmaya başladı.
Cezanız bitince barışacaksınız. lamı cimi yok. Vallahii disipline veririrm ona göre.
BİLAL ENİŞTE KİM?
Aynur Engindeniz
Buyur Sultan sen gaf yaptın. Açıkla Hocaya Bilal'i şimdi bakalım:))
Aynur Engindeniz
Ülviye Yaldızlıı
Evet itiraf ediyorum BİLAL ENİŞTE BENİM.NOLCEK YANE.NİTİRAZI OLAN BERİ GELE GELE DE GÖRE..O KAAADDERRR
:)
İbrahim ERZURUMLU
Aynur Engindeniz
Ülviye Yaldızlıı
zaten her şey bir anda olmaz mı? o bir an hiç değil midir? Hiçlik,heplik değil midir? hepimiz her şeyimizi hiçlikten almadık mı? niye o zaman bu bağırış niye? neden bu gurur?
Madem hiç'iz,herimiz,hepimiz,torumuz,topumuz nereye gideriz?
Varlık yokluk mudur,yoksa yokluk varlık mıdır?
Sultanım amma felsefe yeptırttın bana ahşam üstü ahşam üstü...ama öyle yazmışsın ki...dalmamak mükün değil...
Yalnız şurası tuhaf geldi bana..."Birden, arkamdan yakama yapışacak gibi içimi ürperti kaplıyor."
sence de bir tuhaflık yok mu? Varsa sağ elini yoksa sol elini kaldır...Öyleyse otur ON :)))) selamlar
Ülviye Yaldızlıı
Birden bire(aniden-apansız-) yakama( elbisemin arka yakasına) malum yaka arkaya doğru devam ediyor:)
yapışacak gibi.bir korku salmış içine.
İçimi ürpertisi kaplıyor.Korkuyor işte ayyy... off pufff... anlayorsunda beni bile bile bilmemezliğe geliyorsun.:)
İbrahim ERZURUMLU
Ülviye Yaldızlıı
Yok yok relax ol...
Ama çok olma.Az ol...Bu bir tebessüm efekti:)
İbrahim ERZURUMLU
Çamaşır suyu mu? bulaşık deterjanı mı ? ne ki O?
Cahallığıma ver...
Selammm
sami biberoğulları
Sana gelince Aynur. Aferim kızım hep böyle akıllı ol. Sana bir hatfa izin. Evine git. İyice dinlen. İzin dönüşü de Öğretmenine ( Başkasına gitmesin bana yani ) Üzümlü kek getir tamam mı evladım.
Hürreeemmm. O ibo var ya ona fazla takılma bak şiven de bozulmaya başladı.
Cezanız bitince barışacaksınız. lamı cimi yok. Vallahii disipline veririrm ona göre.
BİLAL ENİŞTE KİM?