- 1099 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
Ninnilerle Büyüsünler
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Ninnilerle Büyüsünler
İnsanın ve ona bahşedilen hayat süresinin ne kadar değerli olduğunu bir yandan da ne kadar aciz ve muhtaç olduğumuzu hatırlatıyor bizlere her an minik torunum. Küçücük varlığı ile kocaman mesajlar veriyor; ötelerden gelmiş bir haberci gibi adeta.
Ete kemiğe bürünüp aramıza katıldıktan sonra hepimizin içine ayrı ayrı ve farklı biçimlerde düştü sevgisi. Annesi, babası, dedesi, anneannesi, babaannesi, dayısı, teyzesi, amcası, halası ayrı ayrı, farklı farklı sevgi odacıkları açtılar yüreklerinde onun için.
Bir bebeğin mesaisinin bir yetişkinin mesaisinden hiç de az olmadığını taze anneanne gözlemlerime dayanarak söyleyebilirim rahatlıkla. Belki daha bile fazladır. Her an bir şeye ilgi duyuyor, her an bir şeyle meşgul. Uyumadığı ve yemek yemediği zamanlarda yaşadığı yeri, çevresindeki insanları keşfe çıkmış; durmak, yorulmak nedir hiç bilmeyen küçük bir gezgin adeta. Öğrendikleriyle kesinlikle yetinmiyor. Bütün donanımlarını top yekun ve büyük bir gayretle kullanıyor. Elleriyle, ayaklarıyla, gözleriyle, ağzıyla, burnuyla, zihinsel ve duygusal becerileriyle küçük dünyasını büyütmeye çalışıyor. Ve bunu başarıyor da hayret dolu bakışlarımız arasında. Bazen bu zorlu keşif yolculuğunda bazı aksilikler de yaşamıyor değil. Odanın öteki ucundan emekleye emekleye gelerek büyük bir heyecan ve kararlılıkla kanepeden destek alarak ayağa kalktığı an minik elleri ile tutunamayarak dengesini kaybediyor ve arka üstü düşüveriyor. Minik bedeni ile büyük hedeflere kilitleniyor.
Büyüme macerasına uyuya- uyana, yiye- içe, otura- emekleye, düşe- kalka bir an bile ara vermeksizin devam ederken torunumun Van’ da bir kuzeni dünyaya geldi. Bebek kuzen doğumundan kırk gün sonra annesinin kucağında iken deprem oldu. Van’ dan kaçarcasına çıktılar ve başka bir ilde yaşayan babaannenin evine yerleştiler. Büyükler büyük meselelerin altından bebeklerine tutunarak kalkarken torunum ve kuzeni kendi kaderlerine doğru minik ama gayretli adımlarla yürümeye devam ediyorlar.
Bir büyük devinim var dünyada.
Her şey bebekler ninnilerle büyüsünler diye.
YORUMLAR
Afet i azam
Maşaallah hepsine...
Sağlıkla ve mutlulukla büyüsüner hayata... :)
Daha dün gibi oğluşum BKY 5 yaşını bitirdi...
Okurken babaanne olabileceğim günleri görebilir miyim diye düşündüm bir an...
Allah kerim...
Ne güzeldi yazınız...
Afet i azam
Afet i azam
Afet i azam
Angie
:)
O kucağımdayken yazıyorum çoğunu.
Teşekkür ederim.