- 1268 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
BEKİR COŞKUN’A…
Bizi kardeş yapan Müslümanlıktır, laiklik değil..." diyen Başbakan Yardımcısı Bülent Arınç’a Cumhuriyet yazarı Bekir Coşkun’dan yanıt geldi.
Bu yazı son günlerde o kadar çok karşıma çıkar oldu ki bu Bekir amcayı her defasında okudukça Ya Sabır çektim..Şu medeni kavramına açıkçası illet oldum.. Vakti zamanında ben de okurdum seni Bekir amca ” 9. Köy’ mü nedir bir köşen vardı. Unuttum vallahi uzun zaman geçti. Şimdilerde okunmaya ayıracağım zamana yazık diye kategorileştirdiklerimdensin ne yazık ki. Bir kez daha bu yazınla yanıltmadın beni helal olsun ne diyeyim ki…
Ağzınız kelam yapar sanırdık vakti zamanında size endekslenmiş kafalarımızla. İster sen dilinle evrim de, ister adına devrim de köprünün altında çok sular geçti. Gözlerimiz açıldı hani söylemesi ayıp yaşta kemale erdi.Akla karayı toplumun pek çok kesimi gibi ben de görür oldum..Nerden çıktı diyeceksin bak şimdi amcacığım Kusura kalma hitaptan ötrü yaşın icabı amcam sayılırsın.
Sayın Arınç’la problemin beni hiç mi hiç ilgilendirmez ama dil uzattığın İslam ve İslam öğretisi ile medeniyetin kaynağını işaret ederken ben ve din kardeşimi barbar diye ifşa hatasına düşersen sana dur demek boynumun borcu..ilgili yazının bir kısmını aldım ki okuyucu şimdi nedir konu düşüncesine kapılmasın diye.İşte yazın;
“Önce İnsan Olsan Ya Kardeş...
AHA yine bildirdi:
"Bizi kardeş yapan Müslümanlıktır, laiklik değil..."
Kardeş!..
Laik Batı ülkelerinde yetmiş millet, din, ırk bir arada kardeş kardeş yaşıyor...
Birbirlerini kesmiyorlar...
Asansörlerde selam verirler birbirlerine...
Bak Müslüman ülkelere:
Mısır’da, Libya’da, Tunus’ta, Sudan’da, Cezayir’de, Yemen’de, Suriye’de,
Irak’ta, İran’da, Pakistan’da, Afganistan’da Müslümanlar birbirlerinin gırtlağına çökmüşler AHA kardeş...
Niçin?..
Çünkü inanç, din, iman, mezhep gibi kavramlar devlet işin içine girdiğinde, asıl o zaman tüm insanların kardeşliği uçup gidiyor...
Ama laiklik varsa; Müslüman, Hıristiyan, Budist, ateist bir arada yaşayabilir...
İnsan olmayı yeterli sayarak...”
Diye devam ediyorsun..Hani eskiden olsa ne kelam etmiş diye belki de ağzım bir karış açık seni okuyup sağa sola da muştulayacaktım ne doğru söylüyor diye, ama yok artık dedim ya maymun gözünü açtı.E gözünü sevdiğim amcam o medeni dediğin ülkeler “Batılılar” laiklikle mi medeniyetin doruğuna çıkmışlar gülerim işte buna.
Onlar birbirini kesmiyor doğru, evlerinde zengin ve mutlu refah içinde huzurla yaşıyorlar bu da doğru..Amma velâkin sevgili medeni! komşularımız terörü kargaşayı İslam ülkelerinde çıkarıyorlar kardeşi kardeşe düşürüp akan kanla semirip afiyetle evlerinde yiyorlar..Ardından sömürgelerinde açlıktan ölen insanların eti ile besleniyorlar bir mutlular bir mutlular ki sormayın refahla gülümsüyorlar..
Selam veriyor kravatlı amcalar en sevecen halleriyle birbirlerine. O saydığın Müslüman ülkelerde daha çok çocuk ölsün diye her gün yeni yeni silahlar icat edip bu silahları deneyecekleri karmaşa ortamlarını nasıl yaratacaklarını düşünüyorlar işyerlerinde mesailerine başlamadan önce. Bir atom bombası ile binlerce kişiyi öldürüp huzurla çekiliyorlar kenara..Ne muhteşemler değil mi laikler çünkü…
Bilmem haberin var mı ama dünyanın utancı olan onlarcasını sayabileceğim soykırımlara bu Laik ve medeni dediğin batılı ülkeler hala imza atmakla meşguller. Olsun evlerinde kan gövdeyi götürmüyor nasıl olsa, bu sebeple senin kıstaslarında adlarını sorarsam sana; tek kelime ile “”muhteşemler” değil mi ama…
Ha bu arada asla birbirlerini kınamıyor. Hangisi yanlış yapsa yekdiğerinin hatasını yanlışlarını görmezden geliyorlar. İsrail gibi bir terör devleti hep haklı onlar için.. Bir İslam ülkesi az bir kardeş kavgasından başı ayıksa toparlasa kendini ya "nükleer silah üretiyor" dünya için tehlikeli olmaya başladı teşhisi ile ya da oraya acil “demokrasi” gitmeli diyerek medeni ve laik ülkelerin hışmına uğruyorlar. Ardı sıra gelsin tecavüzler işkenceler sömürü düzeni... Ama olsun laik ve medeniler… Biz aptal Müslümanlar kim, medeniyeti idrak kim. Safi laik olalım yeter Bekir amcam formülü çözmüş nasıl olsa..
Ha akıllı olsun bu ülkeler de diyebilir bize Bekir abimiz... Tabii bunu derken de haksız mı? Haklı tabii…Peki akıllı olmak için fırsat veriliyor mu..Bekir amca bir baksan gözünü açıp içimize nifak tohumları ile nasılda sızıyor tek dişi kalmış ejderha..Bir de Laiklik adı ile din bağlarımı kopardın mı tadımdan yenmem vallahi ne kolay lokma olurum MEDENİ! amcalara.
Bekir amcam iyi bakmalı etrafına… Bakın Doğu Anadolu’ya öğretmen gönderdi devlet yıllarca ne oldu kurşunlandı..Okul yaptı her zaman yıkıldı… Neden diye bir sorabilsen Bekir amca kendine ;birilerinin bu ülke halkının her zaman cahil olmasını istediğini belki sende idrak edebileceksin..
Alevi Sünni, sağ-sol, Kürt-Türk şimdide sen gibilerin körüklemeye çalıştığı gibi belki de sırada laik-dindar kavramları var çatışacak. Çatışma kimin lehine hadi onu da bil… Senin o MEDENİ! Dediğin ülkelerin lehine elbette..O yüzden bu halk okumamalı cahil kalmalı çünkü o zaman senin Medeni! İstediğini kolaylıkla yapabilecekti...
Medeni ve Laikmiş batılı ülkeler İlahi Bekir amca güldürdün beni. Sen çok yaşa emi… Bak Avrupa Birliğine kaç sene kapıda oyaladılar seni beni.. Sapına kadar da laiktik, niye almadılar aralarına sence bizi.. İstersen yakın zaman soykırımlardan bir kaçını sayayım sana unuttun galiba… Hiroşima... Halepçe… Felluce... Gazze... Srebrenica Hocalı.. Cezayir… ve Somali.... her ne kadar ölümler açlıktansa da o toprakları açlığa mahkum eden ülkelerin katkısını unutmamak gerekir sen de bilirsin ki.
Bak şimdi Bekir amca! Senin medeni dediklerin bil ki benim nazarımda dünyanın gelmiş geçmiş en barbar kavimleri… Evet kavga anarşi var İslam devletlerinde..Çünkü ağır tahriklerle yönetimlere getirilen yılanlarla, nifak tohumları ile misyoneri, masonu, Yahudi ağızlı basını ile ne cerrahatler içine sızmakta daha ne saysam sana.. Her gün oralarda kan çıkmasını planlıyor medeni medeni birbirine selam veren o amcalar..
Ölen bebelerin tecavüze uğrayan kadınların, acının kol gezdiği yerlerde gözpınarları kurumuş babaların,acının eşkalinin derin derin çizildiği ak saçlı ninelerin dedelerin ahına bakmadan çaldıkları ile refahlarına refah katıyorlar.. .Birkaç farklı örnek dışında, genellikle İslam ülkelerine, Müslümanlara yönelik haçlı seferleri ah görecek gözün olsa tüm bu laiklik dediğin batılı medeniyetin en medeni çabaları..
Üstelik bu katliamlar Ortaçağ’ın karanlık zihniyetiyle değil 20. yüzyılda insan hakları, uluslararası hukuk gibi kavramların bütün dünya kamuoyunun gündemine girdiği dönemlerde yaşanıyor yaşanmaya devam ediyor..İşleri de kolay vicdanları da darbe almıyor kutsal ittifakları uğruna ne olacak Müslüman kanı akıyorsa günah çıkarırlar olur biter…Hele bir de sen gibi şakşakçıları var ya, hayatta sırtları yere gelmez.
Uzattım biliyorum bak sana ne göstereceğim şimdi… Tarihe isimlere ve İslamın en güzel yaşandığı döneme dair bilgilere dikkat et özellikle. Hadi geçirmeye çalış akıl süzgecinden başarırsın belki de… Bundan sonrası yorumsuzdur; sen yor gayrı;
Melik Şah Oğlu Sultan Sancarın Şairi Muizzi Nişapuri yıl: 1100 civarı
Doğdu Selçuk ey Buhara Nur güfran üstüne
Şarkdan garba uzanan ümran ümran üstüne
Kurdu devlet etti hem imar Tuğrul’a Çağrı
Yazdı tarih onlara destan destan üstüne
Amcadan sonra çıkınca tahta Şah Alpaslan
Düştü taht için derman derman üsütne
Bir Melikşah vardı erdemli eşsiz padişah
İndi gökten hep ona ferman ferman üstüne
Bayk Yarukla Mehmet’ten pek zaman çok geçmeden
Çıktı ülke yükselip eyvan eyvan üstüne
İşte Sancar Yurtta Sulh Cihanda Sulh için
Geçti başa oldu başbuğ han hakan üstüne
Perihan Tunçok Kılıç
Esmize
10 Kasım 2011 İzmir
YORUMLAR
Daha bu gün '' Atatürk kimdir '' başlıklı bir yazı yazdım bu sitede, kendi sayfamda. Aynı yazıyı okulumda da okudum. Pek çok öğretmen arkadaşım ve öğrencilerim ağlayarak dinlediler beni. Bir de şiir yazdım Atatürk için. Hem şiirimde, hem de yazıdığım yazıda tek bir harfi bile içimden gelmeden, sırf buralarda biri beni beğensin alkışlasın diye yazmadım. Yazımın fotokopisini istediler bazı arkadaşlar ve işte böyle tanıtılmalı Atatürk dediler.
Şimdi...Kim nasıl yorumlarsa yorumlasın : Eğer Bekir Coşkun ( benzerleri de çok maalesef ) Atatürkçü ise ben Atatürkçü filan değilim. Bu kadar açık ve net...
İnsan biraz düşünür yahu : Gazete kağıdına tütün sarıp da içmek zorunda kalan bir köylü bu yüzden Atatürk'e küfür edince adamı hapse atmak isterler Atatürk ise '' Serbest bırakın adamı. Az bile söylemiş. Onu hapse atacağınıza doğru düzgün sigara kağıdı verin adama '' demiş. Yani kendisine küfür edene bile kötü bir söz söylemişken . Bir siyasi partiye gönül vermiş olan ama yüzünü bile görmediği insana '' Bidon kafalı '' diyebilen bir Bekir Coşkun nasıl Atatürkçü olur ?.
Bir başka konu da: Arkadaş ben Atatürkçü olmak için ille de daha düne kadar ona '' Gardrop Devrimcisi '' diyenleri bu gün Kuvay-i Milliyeci ( ! ) oldukları için sevemek zorunda mıyım ? Bu mudur Atatürkçülüğün kıstası?
Selam ve saygılarımla.
Esmize - Perihan Kılıç
Bunlar dünden beri haberlerde var çirkin bir ağızla başı kapalı kızı "karşı devrim" temsilcisi diyerek anma törenlerinden kovan kadar Atatürkçülüğü zerre kadar anlamaktan uzak akıl fukaralığının temsilcilerinin bakış açısı ile bakıyorlar etrafa traji komik bir hal
yazıkki gülsem mi ağlasam mı bilemedim şimdi çekilen noktaya bak komik idrake bak acınacak bir nokta ne ise biz yine de Allahtan herkese akıl fikir dileyelim .
Varlığınızla kaleminizle daima var olun bu ülkeye sizin gibi bizim gibi insanlar çok lazım görüyorsunuz ki sürekli anlatmak lazım ülke nasıl sevilir Atatürkçülük nedir, insan olmanın gerekleri erdem ahlak, milli ve manevi değerler bizi bir ve bütün edecek her şeyi... çok çok vazifemiz var..saygılarımla öğretmenim
sami biberoğulları
Selam ve saygılarımla.
sami biberoğulları
32 senedir çok yazdım, çok anlattım... Yoruldum sanırım.
Selam ve saygılarımla.
Bekir Çoşkun",bidon kafalılar,göbeğini kaşıyanlar"diye seçnemleri katagorize etti.Bir tarafı kendine düşman etti.Bir yazarın yapmayacağı bir hataydı.O partiye oy verenleri değil,partiyi eleştirmeliydi.
BENİM OYUMLA ÇOBANIN OYU BİR Mİ?DİYEN ZİHNİYET.
SELAMLAR..
Esmize - Perihan Kılıç
Atamızın dediği gibi gaflet delalet hatta hiyanettir.Atamızın tüm söylemlerine baksınlar bir tek ulusunu ülkenin bir tek ferdini aşağılayan küçümseyen bir sözü var mıdır.Biz kim bu halka sövmüşse aptal diyeni koyun diyeni göbeğini kaşıyan adam çoban bidon kafalı ..öpmüş baş üstüne çıkarmışız..
İsteyen herkes orada tutsun bu gafilleri ama ben bir saniye dahi tutamam bana ülkemi halkımı gelmişi geçmişi ile ulusumu seven onun refahı için çalışan insanlar lazım gelsin böylelerinin ellerini öpeyim...teşekkürler saygılar selamlar
Türkiyede AYDIN OLMAK, toplumun değerlerine ters düşen söz ve yazılar yazmaktan geçer. Atatürk'ü koruma kanunu olmasaydı ilk bu kesim Atamız aleyhinde yazılar yazar, topluma Marks'ı, Lenin'i, Mao'yu, Enver Hoca'yı dayatmaya(ki; çalıştılar da uzun yıllar ve Güney Doğu'daki şimdiki olayların dolaylı yönden sebebi biraz da öyleleridir) çalışırlardı. Rozet Atatürkçüsü aydınlardan geçilmiyor Türkiye.
Bu tür yazarlar, gündenmden düşmeye başlayınca, üretecekleri fikirleri olmayınca toplumun dinî, millî değerleriyle adetlerine saldırıyorlar.
Paylaşım için teşekkürler, saygı öncelikli sevgiler.
Esmize - Perihan Kılıç
hoş bekir coşkunun ben öz geçmişini de okudum çok görmüyorum İslam düşmanlığını zaten bir Müslümanın ufkuna bakış açısına sahip olamaz doğası gereği imkansızdır...Ama bu yazım asıl ona değil o zaten uyumaya devam edecek; şahsında hala uyuyanlara ne ise herkes farklı zamanda uykusunu alır kimi uzun süre uyur kimi uyanık yatar mesele bu.
saygılarımla teşekkürler yorumla verdiğiniz desteğe.
Atatürkçülüğü lütfen anlayalım her laik ve sol görüntülü insanı Atatürkçü biraz dini duygularına hassaas olan insanlara Atatürk düşmanı demeyelim Gazi Paşamızın en sevmediği ayırım budur eminim gerçek Atatürkçüler bu ülkeyi çağdaş medeniyet seviyesine çıkaranlardır, yani kendi uçağını yapan, 80 yıl sonra yeniden demirağlarla ören, çanakkkaleye köprü yapan hakkariden kırklareliye kadar üniversiteler açan çevre, trafik, demokrasi insan hakları adalet vb tüm konularda en çağdaş dünya satandartlarını ülkemize getirenlerdir yoksa oturduğu yerde ülkeyi batırıp İMF nin patronunu ekonomiye bakan yapı bu ülkeye haftada 1 000 000 dolar sadece faiz ödetenler değil tabi laf pazarında Atatürk alıp satmak ve utanmadan 90 nıncı yılında ununcu yıl marşını söylemek kolay beyler o yüce insanın ömrünün son gününde saati sorup başka hiç bir şey konuşmadan başını kaldırıp ölüm anında söylediği söz neydi biliyormusunuz; VE ALEYKÜM SELAM......09:05 (kiminle makanı cennet ruhu şaad olsun.
Esmize - Perihan Kılıç
"Bekir Coşkun'a söylenecekleri söylemişsiniz.Sözde İLERİCİ vede LAİK olanların GERÇEKLERİ göremeyişine ne diyelim?..İşte bu ülkede GERÇEK GERİCİ ve KALEM YOBAZLARINI bizler biraz geçte olsa görebiliyoruz.LAİKLİĞİN kişilere has olmadığını olamayacağını biliyoruz.
LAİK DEVLETİN de UHDESİNDE yaşayan herkesin İNANÇLARINI emniyet içinde yaşamalarını temin eden bir FAKTÖR olarak olarak görmekteyiz.Şimdiye kadar olanlara bakarsanız LAİKLİĞİ, kendi kafalarına göre yorumlayıp MÜSLÜMANLARA EZİYET etmekte ARAÇ olarak kullandılar.DAYATMALARLA MÜSLÜMANLARI CANINDAN BEZDİRDİLER.
Şayet LAİKLİK KARDEŞLİK idiyse;BAŞINI ÖRTENLERİ neden DÜŞMAN gibi görüp DIŞLADILAR?..İşte bütün bunlara mahal veren saikleri ortadan kaldırmaya matuf YENİ ANAYASA ile mesele çözümlenecektir.LAİKLİK adam gibi TANIMLANIR ve ANAYASAYA konulursa mesele kalmaz.Elbette KARDEŞLİK kutsal tanımıyla vardır.MÜMİNLER KARDEŞTİR.
Peki ya MÜMİN olmayanlar?..Olmayanlar yani GAYR-İ MÜSLÜMLER,devletin emniyeti altında MÜSLÜMLERİN de HOŞGÖRÜ ŞEMSİYESİNDE İNSANCA ve EDEBİNCE yaşarlar.Zorlama olmadan İNANÇLARINI yaşarlar.İstanbulda onlarca KİLİSE OSMANLI DÖNEMİNDE ERMENİLERE tahsis edilmiştir
.O zaman LAİKLİK varmıydı?..Halen ATIL durumda İBADET edilmeyen CEMAATSİZ KİLİSELER mevcuttur.ERMENİLER İstanbula sonradan gelmedir.
Şimdi bile CEMAATSİZ RUM kiliselerini kullanmaktadırlar.Bütün bunlar LAİKLİĞİN olmadığı OSMANLI armağanıdır.Demek İNANÇ ÖZGÜRLÜĞÜNE SAYGI çerçevesinde tahsis edilmişlerdir.Sizi kutluyorum değerli yazarımız."
Demiş sayın İhsan Kalender...Hala Atatürkçülüğü kalem yobazı birilerine isnat etmeye çalışanlar varken duyarlı kalemlerden dökülen yorumlar mutluluk veriyor size ve ona teşekkürlerimi sunuyorum... saygılarımla
O malum şahsiyete bu cevabı göndermek ve boynundan tutup önüne saman atarak okumasını sağlamak lazım şairem..at gözlükleriyle bakanın önüne saman atıp altına sizin gerçeklerinizi (yazınızı) koyarak en güzel cevabı vermiş olacağız. Yüreğinize ve duyarlılığınıza ve de emeğinize sağlık. okudum ve paylaşım sitelerinde yayınladım.. saygılarımla efendim, iyi bayramlar..