- 1638 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
CANIM KURBAN OLSUN
“Canım kurban olsun sana” : “Sevgi okyanusunda kulaç attıran söz”. Bu duygulu seslenişi ne çok duyduk. Söyleyenin de; yüreğini gördük, ruhunu gönlümüzde hissettik, sevgisini iliklerimize kadar yerleştirdik. Çünkü bu sözü; bizi en ama en çok sevenlerimizden işittik.
“Kurbanın olayım deme böyle” diyenin serzenişini; kulağı sağır olmadıkça kim işitmez ki Allah’ınızın aşkına. Belli ki yüreği acıyor. Daha fazla üzmemek gerek.
“Sen böyle de, canım kurban olsun sana!” Bir dilek ama nasıl bir dilek. Söyleyeceği sevgi dolu sözcükleri, uzatacağı sıcacık bir eli, bal damlatacağı bir dili var. “Yeter ki mülayim ol, uzlaş” der gibi. Ne kadar ılık bir cümle!
“Kurban ol sen bana!” Had safhada sitemkarlık hissediliyor. Belli ki sözün sahibi yıkılmış, hak etmediği bir davranışa maruz kalmış. Değmezsin diye avaz avaz bağırıyor. Peki birlikte nefes almak varken neden kurban olunsun ki!
“Kurbanlık koyun gibiyim”; Gözden çıkarılmışlığın öfkesini bakışlarından sessiz sessiz saçanları anlatır gibi. Ya da sanki cepteki paranın harcanmadan önceki son sıcaklığını yüreğinde hissedenleri ima ediyor. Eli kolu bağlanan , keskin darbeyi ruhunda hissedenlerin çaresizlik önsözü. Böyle hissedenlere ne diyelim: ‘Allah kolaylıklar versin’.
Aysel AKSÜMER
YORUMLAR
canım kurban olsun sana evet bunu insanlar iki şekilde söylerler birincisi analar yavrularına söylerler ve sözden dönmezler asla
ikincisi sevenler söylerler amaaaaa öyle bir zaman gelirki söyleyen unutur ve cANIN BANA KURBAN OLSUN misali kuırban olanı terk eder ve başka birine kurban olmaya gider çevremiz bu tür kurbanlıklarla dolu degilmidir aziz kalem yani,,,
elllerinize saglık kutlarım sizi usta kalem mükemmel
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Bir türkü vardır ki kimi sanatçılar '' Kul olayım kalem tutan ellere'' kimileri de '' Kurban olam kalem tutan ellere'' diye söyler. Hiç kimse de yadırgamaz '' Kurban olam '' diye okumduğunda. Demek ki kurban olmak= kul olmak. Kendini adayabilmek.
Çok güzel ve aynı zamanda zeka dolu bir yazıydı. Kutlarım.
Tüm sevdiklerinizle beraber daha nice bayramlara inşallah.
Aysel AKSÜMER
Canım sana kurban bu yazıya can kurban ...
Kurban bayramı en içten dileklerimle kutluyorum..İyi geceler....
Aysel AKSÜMER
Dilimize pelesenk olan sözlerden biri de,"sana can kurban"dır.
Sanırım siz de onu "canım sana kurban olsun" diyerek "derinlikli" olarak anlatmışsınız.
Demek ki "kurban" sözü hem dini,hem de geleneksel kültürde önemli bir kavram.
Ama bunları kağıda dökmek de güzel...Güzeldi yazınız.
Aysel AKSÜMER
Hayırlı bayramlar sevgili arkadaşım.
"Kurban olurum seni yaratana."
:)
Sevgiler.
Aysel AKSÜMER
Aynur Engindeniz
Öperim gözlerinden.
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Aysel AKSÜMER
Kurban bayramında KURBAN KONULU cümlelrin edebi bir kalemden güncel açılımları. Başarılı buldum. Tebrik eder başarınızın devamını dilerim.
Bayramınız kutlu olsun.
Sevgi ve saygılarımla.
Dr. İrfan Yılmaz. TEKİRDAĞ.
İrfan Yılmaz tarafından 11/5/2011 10:14:13 PM zamanında düzenlenmiştir.