- 1239 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
KAYBETMEK
Franklin, ağlamakta olan çocuğa bir elma vermiş… Çocuk çok sevinmiş.
Bir elma daha vermiş… Çocuk daha çok sevinmiş.
Bir elma daha verince… Çocuk sevinçten deliye dönmüş.
Ve bir elma daha verince, çocuk dört elmayı elinde tutamayıp sonuncu elmayı yere düşürmüş.
Bu sefer yine ağlamaya başlamış...
Hayat böyledir işte.
Hayal etmediğimiz bir şeyleri elde ettiğimizde onun küçük bir kısmını bile kaybetmeye razı olamayız.
Oysa elimizdekinin kıymetini bilip şükretmektir asıl yakışan...
Ümmetten bir millet yaratılmış,
Ve bu millete yakışan bir idare şekli seçilmiş.
Adına Cumhuriyet denmiş.
Cumhuriyetin temel esasları belirlenmiş.
Bu temel dayanaklar Anayasaya yazılmış;
Atatürk milliyetçiliğine bağlı,
İnsan haklarına saygılı,
Demokratik,
Laik,
Sosyal bir Hukuk devleti.
Bunları, bu millet elinde, kucağında bulmamış.
Savaşarak, kan dökerek, bin bir zorlukla kazanmış.
Bunları kaybetmek istemiyoruz. Kaybedersek çok üzülürüz ve ağlarız.
Biz üzülürsek, üzülmemize sebep olanları da çok üzer ve ağlatırız.
Bekir GÜÇLÜER
NOT: Kıssa, facebook’uma gelen bir iletiden alınmıştır.
YORUMLAR
Eğer aile içinde demokrasi yoksa yasaların üstünlüğüne uyulmuyorsa insan hakları yok sayılıp ayaklar altına alınıyorsa,kadın ve çocuk hakları bilinmiyorsa, kadınlara ikinci sınıf muamelesi reva görülüyorsa, toplumu oluşturan gruplar arasında etnik kökenlerinden dolayı azınlık olanlar hor görülüyorsa,Kimileri lüks içinde yaşarken,kimileri açlık sınırının altında sürünüyorsa, işsizlik almış başını gidiyorsa,sanayileşme,şehirleşme,köy ve köylü (ilkel ziraatla) halen emekleme sürecinde ise, işçi ve memur emeklileri geçim zorluğu içinde perli perişan ise,Orada ne demokrat seçilmişlerden nede laik demokresiden bahsedebiliriz Kazandığımız bu hasletler bu gün ayaklar altında malesef. Güzel bir kıssa. Okuyup anlamaya çalışanlar için. Bizlerle paylaştığınız için teşekkürler. Saygı ve sevgiler.
bekir güçlüer
İlginiz, değerlendirmeniz ve ziyaretiniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Ülkemizin adı "Türkiye Cumhuriyeti" ve ilelebet yaşayacak. Anlamlı yazınızı kutlarım. Saygılarımla.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz, ilginiz ve yorumunuz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
Türkiye Cumhuriyetinin ilelebet yaşamasını dilerim.
bekir güçlüer
İlginiz, yorumunuz ve ziyaretiniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.