ATATÜRK'ÜN CUMHURİYET BAYRAMI MESAJI
CUMHURİYET ‘İN 15. YIL DÖNÜMÜ’ DE
ATATÜRK’ÜN ORDUYA SON MESAJI
Ulu önder ölümünden 13 gün önce , ANKARA ‘da 29 Ekim 1938 tarihinde CUMHURİYET ‘in 15.yıl dönümü kutlanırken orduya gönderdiği bu mesaj, geçit resmi başlamadan , o dönemin Başbakanı Celâl Bayar tarafından okunmuştur.
“ Zaferleri ve mazisi insanlık tarihi ile başlayan, her zaman zaferle beraber medeniyet nurlarını taşıyan kahraman Türk Ordusu !
Memleketini en buhranlı ve müşkül anlarda zulümden, felâket ve musibetlerden ve düşman istilasından nasıl korumuş ve kurtarmışsan; Cumhuriyet’in bugünkü feyizli devrinde de askerlik tekniğinin bütün modern silah ve vasıtaları ile mücehhez olduğun halde, vazifeni aynı bağlılıkla yapacağına hiç şüphem yoktur.
Bugün, CUMHURİYET’ in 15. Yılını mütemadiyen artan büyük bir refah ve kudret içinde idrak eden büyük Türk Milleti’nin huzurunda kahraman ordu , sana kalbi şükranlarımı beyan ve ifade ederken büyük ulusumuzun iftihar hislerine de tercüman oluyorum.
Türk vatanının ve Türklük camiasının şan ve şerefini dahili ve harici her türlü tehlikelere karşı korumaktan ibaret olan vazifeni her an ifaya hazır ve amade olduğuna ,benim ve büyük ulusumuzun tam bir inan ve itimadımız vardır.
Büyük ulusumuzun orduya bahşettiği en son sistem fabrikalar ve silahlarla bir kat daha kuvvetlenerek büyük bir feragati nefis ve istihkârı hayat ile her türlü vazifeyi ifaya müheyya olduğunuza eminim.
Bu kanaatle kara,deniz,hava ordularımızın kahraman ve tecrübeli komutanları ile subay ve eratını selâmlar ve takdirlerimi bütün ulus muvacehesinde beyan ederim.
Cumhuriyet Bayramı’nın 15. Yıldönümü hakkınızda kutlu olsun.”
Gazi Mustafa Kemal Atatürk
Varlığımızın ve birliğimizin temeli olan Cumhuriyetimizin 88. Yılı kutlanırken Ulu Önder Atatürk’ün bu son mesajının , bir daha bir daha okunması dileğiyle.
Cumhuriyetimizin 88. Yılı kutlu olsun.
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
Sayın Yahya AKSOY,
Bugünkü kutlamalar sırasında Başbakanın, anamuhalefet partisi başkanının elini sıkmamış ve selamlaşmamış olduğunu haberlerden öğrendik.
Başbakanın bu tavrını anlıyoruz da aynı tavır içinde olan Genel Kurmay Başkanının davranışını anlamakta güçlük çekiyoruz. Askerlerin tarafsız olduğunu düşünürdük. Onlarda mı artık "Laikliğin odağı olmak"dan mahkum olanlarla taraf?
"Bir ordunun kudreti zabitan ve kumanda heyetinin kıymetiyle ölçülür." diyen Atatürk'ün hitap ettiği bir ordunun, bugün nasıl bir tavır içinde olduğunu görmek beni bir emekli ordu mensubu olarak derinden yaralamaktadır.
Atatürk'ün Türk Ordusuna son seslenişini böyle bir zamanda hatırlatmanızdan dolayı sizi kutlar, saygılarımı sunarım.
CUMHURİYET BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.
ipekyolu
çok haklısınız. Bu konulara duyarlılığınızı biliyor ve takdirle karşılıyorum.
ben de anlamlı olacağı için bu mesajı bugün köşeme aldım.
Okunsun ders alınsın. selamlarımla.
CUMHURİYET BAYRAMINIZ KUTLU OLSUN.