Maria Sharapova
’Gençlik ve Spor Bakanı Suat Kılıç, sakatlığını ve köpeklerin sürülerle kentte gezmesini gerekçe göstererek şampiyonadan çekilen ünlü tenisci Maria Sharapova’ya tepki göstererek, şöyle konuştu:
"Dünya Kadınlar Tenis Şampiyonası’nın üzerine gölge düşürmek ve sudan bahanelerle 2020 olimpiyatlarına aday olan Türkiye’nin imajını bozmaya yeltenmek kesinlikle haksız bir tavırdır" dedi.’ (Kaynak: Milliyet)
Ben tam tersini düşünüyorum. Sharapova davasında son derece haklı.
Maltepe Belediyesine köpeklerle ilgili defalarca şikayette bulundum. Aldığım cevap,
’Hayvanseverleri kızdırıyoruz. Bunun çözümü, köpekleri toplayıp hayvan barınaklarına götürmek. Siz adresi verin köpekleri toplayalım’
Halâ en az on tane köpek var şikayetçi olduğum sokakta...
İstanbul’u köpekler istila etmiş. Aksini kimse söyleyemez söylerse de yalancının sınıf başkanıdır!
Hatta araştırıldığında bu durumun çok eskiye dayandığını görebiliriz.
’İstanbul’un yerlisi kediyle köpek’ lafını çoğumuz duymuşuzdur. Bu sözün meali;
Çok eskiden İstanbul’da köpekler sokak başlarını tutarmış ve başka köpekleri sokmazlarmış.
Köpeklerin sokaklarımızı sahiplenmesi işte böyle eskilere dayanıyor.
İzmir’de de durum aynı. Ama bunun için şikayette hiç bulunmamıştım. O anlamda şikayet edildiğinde tavırlarını bilemiyorum.
Bakan Suat Kılıç, hiç yürüme güçlüğü çektimi acaba... Ya da yürümek zorunda kalıp... neyse... bu konu unutmayı çok isteyip henüz unutmayı başaramadığım bi konu.
Demem o ki;
Kadın davasında sonuna kadar haklı ve ben Sharapova’ya kemikleşmiş bir sorunumuzu ortaya çıkarıp konuya dikkat çektiği için teşekkür ediyorum.
YORUMLAR
"bu dünya sadece insanlara aittir"gibi saçma bir düşünceyi kimler soktu bu insanların kafasına,hiç bir sokak köpeğinin yol kesip haraç aldığını yada halimeyi tenhalara çektiğini veya pusu kurup mayın döşediğini duymadım,önce insan barınakları gerekiyor bu dünyaya bence ,yada kısırlaştırma yapılacaksa asıl istilacı canlı türünden başlamak lazım...yani insandan...
imza savrulmalar ın dostu zeus
muğlada belediye köpekleri toplayıp bir yere tıkmak yerine aşılayıp sokaklarda özgürce gezmelerine izin veriyor.günlük bakımlarını yapıyor.bir yerlere tıkmak topluca itlaf etmek yerine daha insancıl bir yöntem.böyle bir yol izlenebilir bence.
Esma KAHRAMAN
sokak çocuklarına sahip çıkılması gerektiğini kavrayamamış bir milletiz/devletiz....
sokak köpeklerine sahip çıkamamak çok şaşırtmıyo beni aslında...
Kadın davasında sonuna kadar haklı ve ben Sharapova’ya kemikleşmiş bir sorunumuzu ortaya çıkarıp konuya dikkat çektiği için teşekkür ediyorum.
kralın çıplak olduğunu söyleyen çoçuk gibi
bunu çaresi nedir bende bilemiyorum bilsem yaşadığım yerin belediyesini akıl vereceğim türkiyenin her yerinde var bu konu çözüm demokratik olsun seçimlerde köpekleri durumuda sorulsun vatandaşa ona göre işlem yapılsın ve bu dört yılda bir tekrarlanacağı için ortada sorun kalmaz sanırım ayrı bir seçim masrafıda olmaz değilmi?
Esma KAHRAMAN
Demokrası elbisesinin bolluğundan bahsederdi.
Ona katılıyorum. Biz bu elbiseyi kendi bedenimize bi türlü becerip de uyduramadık!l
İlginç olan Sharapova ile ilgili habere yabancı basın kaynaklarında denk gelememiş olmam. CNNe baktım, turnuvadan sakatlığı yüzünden ayrıldığını belirten bir yazı vardı. WTA (Bayanlar Tenis Federasyonu) haberi de benzer yönündeydi. Sharapova'nın kendi sayfasına gittim; Türkiye ile ilgili bir sürü haber var ve hepsi de çok olumlu. Sanki Kültür ve Turizm bakanlığının sayfası gibi. O yüzden Milliyet'te çıkan bu haberi (Öyle olduğunu varsayıyorum çünkü alıntılarınız hep oradan oluyor) biraz şüpheyle karşılıyorum.
Sharapova'nın tepkisi olsun ya da olmasın yazınızda çok güzel bazı noktalar var; oralarda biraz durmak istiyorum. Belediyenin tepkisi samimi değil. İlk elde belediyenin görevi sokakları hayvanlardan arındırmaktan. Bunu yaparken hangi yollar izleneceği tartışılıbilinir. Eminim ki hayvanseverler belediyeye hayvan barınaklarının numaralarını bırakmışlardır (Hayvanları toplamayın deyip de bir çözüm getirmeyen hayvansevere denk gelmedim). Bırakmamışlarsa bile bu numaraları bulmak belediyeyinin ne kadar süresini alır? Diyelim ki barınak yok, ya da dolu, ya da barınaklar yeri devlet sırrı olarak gizli tutuluyor ve belediyeler onlara erişemiyorlar. Bütün bunlar sokak hayvanlarına belediyenin bir çözüm bulmasına engel değildir. Bulunan çözümler nahoş olabilir ama hiç bir şey sokakların güvenliği ve sağlığından daha öncelikli olmamalı.
Özetle belediyecilere şunu demek isterim: Hayvanseverleri kendi lakaytlığınıza bahane olarak göstermeyin, ne yapın edin, sokak hayvanlarını hayatımızın dışına çıkarın.
Hayvanseverlere ise, eğer şu ana yapmamışsanız, hayvan barınakları kurun, olanları destekleyin. Barınağa alınan her hayvanın kısırlaştırılması için çaba gösterin. Belediyelerle ilişkinizi koparmayın, onlarla bu soruna ortak çözüm bulmaya çalışın.
Ortanca damada gelince, sen de çizmelerimi çıkar bakayım... Pardon, karıştı.
Bu arada merak edenler için, ben de bir hayvanseverim. Üç tane kedim oldu, üçünü de sokaktan aldım. Hayvan barınaklarını maddi yönden destekledim. Bu sitede İnsanlar açken niye hayvanları besliyorsunuz? diyenlerle tartıştım, bir bukalemunun hayatı için bir manga askerin karşısına dikildim ama sokak güvenliği ve sağlık sorunları karşısında da insanları daima öncelikli tuttum. Bundan da geri adım atmam.
Esma KAHRAMAN
al benden de o kadar...
:) sevgiler.
Ah köpekler ah! Panter Emel duymasın ama bu kedilerle köpeklerden nefret ediyorum artık. Hele bizim sokakta çam yarması bir köpek var aman aman! Onun yüzünden beyaz ayakkabı giyemiyorum:) Köpeğin müthiş bir ilgisi var beyaz ayakkabıya. Gideceğin yare kadar ağzı ayağınızda geliyor. Utanmasa otobüse de benimle binecek...Sabahları en lüks kafelerin boş sandalyelerinde köpekler uyukluyor. Demedi demeyin, bunlar dünyayı ele geçirecek...Ve biz insan hakları diye dövüneceğiz hayvanlara karşı...
Ama bayan tenisçinin neden korktuğunu anlamıyorum. Vatandaşı bayanlar gayet korkusuzca dolaşıyor gece vakti sokaklarda. Onların ki can değil mi?
Yine toplumsal bir konuyu hoş bir şekilde kaleme almışsın sevgili yazarım.
Sevgiler.
Esma KAHRAMAN
ya evet.banada sabah büroya giderken komşunun köpeği saldırmıştı.şikayet ettim ama hiç bir şey yapamıyacaklarını söylediler.uyardılar komşuyu o kadar.
Esma KAHRAMAN
Aynı dertten bizde muzdaribiz
Bazen sokaklarda insanlara saldırıyorlar
Öğrenciler,sabahın köeründe gecenin geç saatinde ne halt etsin
Sokak çocuklarına çözüm bulamayanlar
Sokak köpeklerine çare bulabilirler mi ki
Ömrüne bereket
Sağlıcakla
Esma KAHRAMAN
Sokak köpeklerine çare bulabilirler mi ki'
işte işin özü bu!
Uluslararası bir yarışmada,yenilgiyi hazmedemediği için yarışmadan çekilen ve o ülkeyi küçük düşürürcü,sporla alakası olmayan açıklamalarda bulunan bir sporcu (!) için Gençlik ve Spor Bakanı 'nın ne demesi gerekirdi acaba ?
"Maria Sharaparova haklı..Bende olsam,bırakır giderdim.Başıboş köpekler yüzünden sokaklarda rahat yürüyemez olduk.
Yerel yönetimlerin ilgisizliğini ve beceriksizliğini bakanlık olarak biz çekmek zorunda mıyız ? Rezil olduk!.." mu demeliydi.
Köpek bolluğu yüzünden bir yarışmayı yarıda bırakarak ülkesine dönmek,uluslararası bir yarışmacı için ne kadar etik olur,
bilemiyorum..
Teşekkürler Sayın Yazarım.
Esma KAHRAMAN
Bie defasında İzmirde ir köpeği belediye ekipleri aldığı zaman bir kaç bayan tepki göstermişlerdi. Alacaklar ve öldürecekler diyorlardı. Onlara soruyoruz alıyoruz ama kısırlaştırıp bırakıyoruz diyorlardı. Belediyenin daha fazla bakacak bütçesi yokmuş. Aslında hem o bayanlar haklı, hem belediye haklı. Sonuçta hayvanlarında canı var. İlla toplatılmaları gerekmiyor. Ha toplanırsa da iyi bakılmaları icap ediyor. En iyi çözüm de bu galiba. Bir de çok köpek oldu mu geceleri sürü halinde insana maraton yaptırmaları var. Daha anlatılacak çok şey var ama en iyisi sizin gibi yazı yazmak icap edecek.
Esma KAHRAMAN
insana değer vermeyen bi zihniyet hayvana değer verir mi...
:) teşekkürler Sayın Yazarım.
FARQİN2101
Saygılarımla
benim veletin hektor u var erkek alman kurdu. birde ben son durakta çalışıyorum durakta 12 veya 13 köpek var onlara bir bayan bakıyor,bakıyor derken akşamları market kasap çöp toplayıp veriyor koloni gibiler... işin ilginci bizim hektoru bizim dükkanın önüne koymuyorlar.bir kaç kez kavga çıktı ben ve oğlum hektora sahip çıktık o köpeklerin hepsini kovaladı:)
hayda o kadın çıktı birden başladı bizle kavgaya neredeyse karakolluk olacağız... neyse artık hektoru getiremiyoruz:)))
birde durakta çocuklar korkuyor anneleri babaları o kadına kızıyor bir kaç hadise oldu .bilmem ne yaparız
kadında bir cırcır laf yetiştiremessin hayvan hakları vs birde bizi sevgisizlikle suçlar....anlatmakla bitmez
ama o kadını izliyorum onlarla o kadar mutluki:)) hadi tekrar iyi bayramlar