- 1282 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
HAYMATLOS (VATANSIZLAR) MESELESİ.
Bilememek, gerçeğe ulaşamamak, gerçekler yerine kasıtlı yanlış bilgilere mahkum edilmek çok kötü.
Bir de sağda-solda, cami avlularında, kahve köşelerinde, internet sitelerinde aklımıza eseni söyleme özgürlüğümüz var. Kayıtsız-kuyutsuz ve beleş.
Söyledikçe, uyduruyoruz, uydurdukça bir hoş oluyoruz, kendimizi yazar-çizer-düşünür görmeye başlıyoruz.
Yalan- yanlışı yayarak kendimize zarar da veriyoruz bu hallerimizden dolayı.
Bir de,
En kötüsü, liboşlardan, bölücülerden, yobazlardan kötüsü HAYMATLOS’lar bela oldu başımıza.
Çok ünlüler, her gün gözümüzün önündeler. Tuzları kuru.
Bir zamanlar komünistler, evrensel insanı savundular. Enternasyonalistlik denebilir. Tutmadı tabi ki.
Sen önce kendi dötünü kurtar, ardından dünyayı kurtarırsın.
Bu haymatloslar (vatansızlar) fırıldak gibiler, bizdenler, aramızdan yetişme. Ama bizim vatanı ve bizim insanı umursamıyorlar. Kafalarına göre takılıyorlar. Şey gibi, önüne gelen erkekle yatan kadınlar gibi, veya karşısına çıkan dişiye ilk önce uçkur çözen erkekler gibi.
Bu haymatloslar öyle bir şey işte. Çok var bizde. Onlarca isim verebilirim, sizin de tanıdığınız isimler. Türkiye’nin ve Türklerin yanında gibi görünüp, her cümlelerine, bir fitnelik sokuyor bizim HAYMATLOS’lar. Birileri tarafından kiralanmışlardır genelde. Öyle uyanıktırlar ki, siz hiç farkında olmadan beyninizi bulandırır, sizi insanınıza ve memleketinize düşman haline getirmeyi başarırlar.
Sık sık söyleriz; köken ve inanç ayrımı olmaz. ilkelliktir, yarar sağlamaz, son derece zararlıdır. İnanç ayrımı dinsizlik, köken ayrımı cibilliyetsizlik değildir elbette.
Ama "Ben insanım, din tanımam/sevmem, ben sadece insanım. Türküm, amerikalıyım, almanım diyenleri sevmem/aşağılarım " düşüncesi akla gelirse bunu da yanlış ve cahillik olarak görürüz.
Bizde (kolunu) sallasan değecek kadar çok HAYMATLOSLAR (vatansız, vatanına karşı duyarsız, sevgisiz ve özverisiz insan bozuntuları) vardır vesselammmmmm.
Asıl burnumuzun pislikten kurtulmamasının sebebi bu HAYMATLOSLARIN ÇOKLUĞU VE ETKİLİ OLMASIDIR VESSELAMMMMMMMM
büyükharman
YORUMLAR
Buradaki HAYMATLO; kalben yaşadıkları ülkeye kalben bağlılık duymayan, sorumluluk almayan ama başkaları çıkarına ülkelerinin zararlarına çalışan ya da göz yuman satılmışların tanımı olsa gerek...Buradaki AYMATLOS; hiç bir topluma aidiyetleri olmayanlar
Yani anlayacağınız "ipimle kuşağım, s..imle - t.şağm" felsefesiyle hareket eden insanların yaşama biçimidir (çok afedersiniz)
Yine güzeldi, yine dolu doluydu, boş yok :))
Saygılar
büyükharman
Her ne kadar çalakalem birkaç eksik-gedik tümceyle de olsa bizim yazı diye siteye eklediğimizde anlatmayı beceremediğimiz, net bir şekilde gözler önüne serilince, "en baba etkili yorum" olmayı hak ediyor burası :))
Güzel, zekice ve espirili katkıya teşekkür ediyorum.
Saygılar