- 827 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
SORUMSUZ SORUMLULARDAN OLMAYALIM
Biz insanlar öncelikle kendimize sonrada ailemize,topluma ve bütün dünyaya karşı sorumluyuz.Eğer ki,sorumluluk alanımızı sadece "kendimize karşı" olarak daraltıp sınırlarsak bu;egozim olur.Eğer bu sorumluluk duygumuzu sadece kendi milletimiz,kendi ırkımız,yada kendi dinimiz açısından ele alıp sınırlarsak o zaman da bu;şovenizm olur.
Biz insanlar Tanrı’nın varlığını kabullenip ona itaat etmişsek,o zaman Tanrıya ve onun emirlerine karşı da sorumluluklarımız vardır.İşte o noktada Tanrının "ben yarattım" "ben alırım" emrini iyice algılayıp onun yaratmış olduğu her şeye karşıda sorumluluklarımızın olduğunun bilincinde olmamız gerekir.
Bütün bunların farkında olup da bu görevimizi yerine getiremiyorsak yada kasıtlı olarak getirmiyorsak o zaman da ne Tanrıya,ne kendimize ne de hiç kimseye karşı sorumluluk duygumuzu yerine getirmiyor ve büyük bir yanlışın,büyük bir hatanın,büyük bir kötülüğün içine kendimizi atmış oluruz ki,bu da bizim için büyük bir kayıp demektir.
Yaşadığımız coğrafyada bir takım felaketler,afetler,haksızlıklar olabilir.İnsanın insana yanlışına tanık olabiliriz.İşte böylesi bir durumda sessiz kalmak,yardım elini uzatmamak,hatta onların acıları üzerinden rant kazanmaya yada siyaset yapmaya çalışmak,egomuzu bir şekilde bunlarla tatmin etmeye çalışmak tamamen insanlık dışı bir uygulama ve gerçek anlamda sorumlulularımızı yerine kasıtlı olarak getirmemekten başka bir şey değildir.Üstelik sadece yaşadığımız alan içerisinde de değil,dünyanın neresinde olursa olsun insani duygumuzu hiç kaybetmeden,devamlı sıcak ve aktif tutarak,hangi dil,hangi din,hangi ırk,hangi kıtada olurlarsa olsun yardım elimizi mümkün oldukça,koşullarımız ölçüsünde uzatmamız da yine kendimize ve insanlığa karşı sorumululuğumuz gereğidir.Kardeşlik,dostluk,birlik,beraberlik böyle günlerde oluşur,böyle günlerde pekişir.Belki de böyle zamanlarda uzattığımız el bundan sonra hiç havada kalmayacak ve her zamankinden daha sıkı tutulacaktır.Dar gündeki dost gerçek dosttur.Yalansız ve çıkarsızdır...
Şimdi Van depremi,yarın (umarım hiç bir zaman olmaz) başka bir yer olabilir.O zaman şu an Van’daki yaraları sarmanın kardeş olduğumuzu ıspatlamanın,insan olduğumuzu ıspatlamanın tam zamanıdır.Sorumsuz sorumlululardan olmayalım.Kardeş olduğumuzu dosta düşmana gösterelim.Bizim gibi düşünemeyenler,bizim yüreğimizin sesini duyamayanlar,bizden olamayanlar utansın...
yılmaz YANARDAĞ
27/10/2011
IĞDIR
YORUMLAR
Evela duyarlı yüreğinizi kutlarım gerçekten çok güzel bir konuyu ele almışsınız insanların acılarıyla eğlenip, alay edenler insan olmadıkları gibi onları hayvan katogorisine almıyorum, üzgünüm hayvanlara hakaret olur, acısı ve tatlısıyla bir arada yaşıyoruz ve hepimiz kardeşiz dil, din ve etnik köken, mesep ne olursa olsun hepimiz kardeşiz ve böyle günlerde bir birimize kenetlenmemiz gerekir, kardeşliğimiz ve inasnlığımız kötü günde gösterelim iyi günde herkes dostun olur, dar gününde yanında olan ve yaranı saran gerçek dost ve kardeştir, umarım Allah bir daha böyle felaket ve olaylar yaşatmaz ister doğuda, ister batıda ateşin düştüğü her ocakta bizde dumasız tütük, kimsenin acısından mutlulk haz almadık, bundan haz alıp mutluluk duyanlar insanlıktan payesini alamayanlardır, yüreğinize sağlık can arkadaşım çok anlamlıydı anlayana çok şeyi ifade ediyor...
UMUT ve DOSTCA
Dost zor günde belli olur, iyi günde herkes kendi işini kendi yapar. maksat kötü gün dostu olmak, yaraları sarmaktır insan olmanın birinci şartı. Tabii gerçekten insan isek... Bu konuda yazmak istediğim çok şey var da bunlar çok uzun, ayrı bir yazı ile inşallah anlatacağım.
Doğal afetler ve zorluklar biz insanlar için yıkım oluyor elbette ama bu zor günlerde bir dost eli olmazsa işte o zaman gerçek yıkım yüreklerde oluyor. Afetin dini ve dili yoktur. Tek dünya, üzerinde yaşadığımız dünya olduğuna göre afetlerde ortak kaderimizdir. Zor günde bir birimize sahip çıkmak zorundayız. Kim olduğuna bakmadan. Art niyetli insanlara aldırmadan.
Duyarlı yüreğin dert görmesin Yılmaz Bey.
saygılar
"İnsan olduğunuzu hatırlayın; geriye kalan her şeyi unutsanız da olur"
Russell-Einstein Manifestosu, 1955
Sevmek fiilinden sonra Dünya'nın en güzel fiili, yardım etmektir...
V. Suttner
Asabiyet (ırkçılık) davasına kalkışan, onu benimseyen bizden (müslüman) değildir. Irkçılık uğrunda savaşan bizden değildir. Irkçılık davası üzere ölen de bizden değildir. Hadis-i Şerif
İnsanlığımızın farkında oluşumuz kafi...
saygımla...
Bu coğrafya tarihlerden beri acının, kıyımların, düşmanlıkların yanında kardeşliklerin yaşandığı bir toprak parçası...Her acı,üzüntü..yüreklerde yerini bulmuştur..Bu coğrafyanın halkı siyasi çıkarlar olmadıkça kardeşçe yaşama yollarını bulmuş ve bulamaya devam etmek zorunda..Van depremi her bireyin yüreğini yaktığına inanıyorum...Tabiki bazı kendini bilmezler olabilir biz bunlardan yılmamalıyız...yol aydınlık,yol kardeşlik yolu...el uzatmak kardeşin kardeşe görevi....
......Kutladım selamlar ...