ZİKİR /’elkuddüsün ettahirun’’
Yasemin / 4-‘’elkuddüsün ettahirun’’
Tarih:03 Mart 2010 Çarşamba 23:52:14
RE:RE:RE:RE:RE:RE:selamlar
Hocam,
İçki içmeye dayanamayacak kadar güçsüz değilim çok şükür. Ahmet Hulusi’ nin kitaplarını da tavsiye ediyorlar. Bu konuda da fikrinizi alabilir miyim Eğer benim için istihareye yatacaksanız, Allah’ tan sizin dostlarıyla komşu olmanızı dilemekten, rızasını size her daim vermesi için dua etmekten başka elimden bir şey gelmez. Ömrüm boyunca minnettar olurum Hocam, şehit olarak can vermek istiyorum.
Muhterem Yasemin Hanımefendi;
Allah’ın selamı üzerinize olsun…
İçki müptelası olmamanız ne kadar güzel. Demek oluyor ki terk etmekte zorlanmayacaksınız. İnsanı büyük çapta yaşadığı çevre şekillendirir. İrademiz her şeyle savaşmaya yetmez. Herhangi bir olayla, dertle yoğun biçimde savaşırken, gözümüzden kaçan bazı olumsuzlukları hiç tereddüt göstermeden kabulleniriz. Bu kabuller bazen bizim hayatımızı karartacak hatalar da olabilir. Arkadaş çevresinde zayıf olduğumuz bir anda denenen bir uyuşturucu mesela. Hayatımıza mal olur. Arkadaş çevresinde belli aralıklarla içilen içki de böyledir. Bir defadan bir şey olmaz. Bak herkes içiyor, şimdi ortamı bozma. Neşemizi kaçırma. vb. ısrarlarla başlarız. Aynı gurubun içinde kaldıkça tekrarlanır. Bir de bakmışsınız bizim de alışkanlığımız olup çıkmış o yanlış. Bu nedenle atalarımız demişler ki ‘’yaren yaren arasında çiğ tavuk eti yer.’’ yahut’’arkadaşını söyle kim olduğunu bileyim’’
‘’Üzüm üzüme baka baka kararır..’’
Ahmet Hulisi bey’in kitaplarından çok yararlandım, ben.1980 yıllarda en çok okunan kitaplar arasındaydı kitapları. En az 20 kitabı var bende. Size hem kitaplarını hem de internette yayınladığı yeni yazılarını tavsiye ederim.
Yasemin hanım,şimdi de yapacağınız zikire geliyorum.Allah’ın izniyle harfiyen uygulayacağınıza inanıyor,bütün teferruatıyla yazmaya çalışacağım.Bunu böylece bir başkası da uygularsa aynı sonucu elde eder.Yani dileyen dostunuza tavsiye edebilirsiniz.Bu zikirle kişi geçmiş bütün günahlarından kurtulur.Yolu Hakk’a daha kolay çıkar..hemen hemen her tasavvuf ekolünde bu esmalar giriş için okutulur..Çünkü bu esmalar kişiyi kutsar,geçmişinden temizler.Okunacak esmalar ‘’ENEL KUDDÜS’ÜTTAHİRÜN’’ el Kuddüs el Tahir esmalarının tecvitli okunuşudur..el kuddüsün el tahirun şeklinde okunduğu gibi ya kuddüsün ya tahirün şeklinde de okunur..Ancak en güzel,doğru,yararlı okunuşu,belirttiğim şekilde olanıdır..
Sağ elde tespihle okunur. Her tespih çekişte sağ el işaret parmağı bir kere hareket eder. Bu hareket çok önemlidir. bu hareketi yapmadan yalnız dilinizle bin kere söyleseniz hareketli bir söyleyiş kadar etkili olmaz. Bu hareket hikmet ilminde ‘hikmet efali’’olarak tanımlanır. Eğer yanınızda tespih olamasa sağ el sağ diz üzerine, namazda oturulduğu şekilde otururken konur. Parmak olduğu yerde aşağı yukarı sürekli hareket ederken okunur.
Bu zikire başlarken, Öncelikle şöyle bir niyet yapılır…
’’Yarabbi! Okuyacağım esmaların ve yapacağım efallerin sırrı mucibince zatımı ve sıfatımı korumanı niyet ve talep ederim.’’
Ve…’’istimdat ya Resulullah, istimdat ya Habibullah, istimdat ehli beyti güzin,vel istimdat ashabı kiram vel istimdat cümle ruhaniyat’’diyerek yardım dilenilir…Ardından;
Hiç olmazsa dokuz defa,salavat getirilir..dokuz kere istiğfar edilir…’’estağfirullah,estağfirullah…şeklinde..birçok bu yolun yolcusu bu istiğfarı günlük en az yetmiş defa yaparlar..sünnettir.
Ardından ‘’elkuddüsün ettahirun’’ okunmaya başlanır..Nefes alındığı sırada ‘’Tahir’’diyerek durulur..Bir nefeste kaç kere aynı kelime tekrar edilir, kişiye bağlıdır..Nefes almak için duracağınızda Tahir diyerek durmak gerekiyor.
Her namazdan sonra büyük (99 luk)bir tespih sayısınca okumanızı tavsiye ediyorum. Daha fazla çekmenizde bir sakınca yoktur. Ama gide gide azalmasını önlemek açısından 99 sayısını tavsiye ediyorum. Eğer müsait olamazsanız,11.19.21.33 gibi bir sayıda bırakır, müsait olduğunuzda daha fazla çekerek eksiği tamamlarsınız. Ancak her namazdan sonra az da olsa mutlaka çekiniz.
Namaz vakitleri manevi yükselmenin basamakları gibidir.Her birinde okunmalıdır.Kesintiye fırsat verilmemelidir.Böylece kırbir güne ulaşmaya çalışırsanız ruhi yücelişinizde,hakk tealaya yakınlıkta bugün için düşünemeyeceğiniz mesafeler katedersiniz.Bir çok salik bu zikirle nur görmeye başlayarak velayet mertebesinin ilk makamına çıkmışlardır.Umarım size de nasip olur..Bu esmaların nuru nohut mesabesinde yeşil nurlardır..Hem baktığınız her yerde görünmeye başlar,hem gözünüz kapalı iken görünür olurlar..Onlar sizi kutsamaya gelen meleklerin tabi halleridir..Artık onların korumasına girmişsinizdir..’’Onların önlerinde bir nur arkalarında bir nur vardır,onunla yürürler’’ayetine mazhar olursunuz..Bir çok salik bu nurları görmeden bu tespihi bırakmazlar..yani kırk günde göremeseler devam ederler.
Zikrinizi kalp ile dil bir oldukça okur,bağlantı,yani motivasyon bitince son verirsiniz.Bitirdiğinizde dokuz kere daha salavat getirir bırakırsınız..İki salavat arasına sıkıştırılan dualar geri çevrilmez hadisi vardır..
Uzun oldu ama eksiksiz oldu…
Girdiğiniz bu kutsi yolculukta Allah ve resulü sizinle olsun..
Selam ve dua ile
YORUMLAR
KALEMİNİZ DAİM ŞİFA DAĞITSIN HOCAM...
BUGÜNLERDE TAKİP EDEMİYORUM SİZİ MALUM BİRAZ VATAN KARIŞIK BİZİM DE KEYFİMİZ KACIK..NEYE ÜZÜLELİM ŞAŞIRDIK HOCAM..DÜNYA GÜZELLİKLERİNE BAĞLANIP,KALBİ DÜNYA İLE DOLDURANIN SÖYLEYİN KALBİNE RAHMAN UĞRAR MI?
HER CANIMIZIN İSTEDİĞİNİ YAPAR OLDUK..ONUN EMRİNCE GİDER OLDUK..ALLAHI UNUTMASAK TA HATIRLAMAZ OLDUK...
ADINI ANMAKTAN UTANIR OLDUK..OZAMAN BİZLER BURDA O TATLARDAN AYRILAMAYACAK BOYUTA GELDİYSEK VE BU NEDENLE YARADANA SIRT DÖNDÜYSEK ,OBÜR TARAFTAKİ BİNBİR GÜZELLİKTEKİ ZEVKİ HAK EDERMİYİZ HİÇ..
ORADA KİMSE ŞİKAYETCİ OLAMAYACAK HALİNDEN VE KEYFİ YERİNDE OLAMAYAN İMKANLARINDAN..NE EKTİNSE ONU BİCTİN
ZEHİRİ KENDİ ELİNLE İCTİN,MAKAMINI KENDİN SECTİN...KEFENİNİ KENDİN BİCTİN...ZİKİRİ KINADIN,ADINI ANMADIN,BİR SEHER YANMADIN,RIZKINA KANMADIN......BİRDE GEL CENNETİ VE NİĞMETLERİNİ İSTE...HANİ DÜNYADA BİR TABİR VARYA;
KİMSE KİMSEYE BEDAVA EKMEK VERMEZ...SAYGILARIMLA HOCAM...ŞEKLİMİZE ŞEKİL VERENİN,ŞEKLİNE BÜRÜNMEK DİLEĞİYLE...