GERÇEK LAİKLİK NEDİR NE DEĞİLDİR?
LAİKLİK NEDİR NE DEĞİLDİR!
Laiklik, devlet yönetiminde herhangi bir dinin referans alınmamasını ve devletin dinler karşısında tarafsız olmasını savunan prensiptir.
Laiklik birçok ülke tarafından ana prensip olarak görülen bir olgudur. Laiklik kişinin din ve vicdan özgürlüğüne sahip olduğunun kanıtıdır. Laik toplumlarda Devlet herhangi bir dini benimsemez. ( benimsemezden kasıt herkes kendi dinini yaşayabilir)
Bence Türkiye Cumhuriyeti şu durumda laik değildir. Neden mi gelin birlikte görelim…
Üniversiteler
- Görüldüğü gibi üniversitelerde büyük haksızlıklar yaşanmaktadır. Başı kapalı vatandaşımız üniversite kapılarından içeri alınmazken başı açık bayanların alınması suçtur. Laik yönetimlerde ikisinin de toplumda bulunduğu düzey eşittir ve öyle olmalıdır.
T.B.M.M
-Devletimizin en büyük yönetim organı olan T.B.M.M yani Türkiye Büyük Millet Meclisi başı kapalı vatandaşlarımız orayada girememektedir. Bu laikliğe neşter anlamı taşır. Sizlere soruyorum neden başı açık olan veya saçını değişik değişik renklere boyayan vatandaş meclise girebiliyorda başı kapalı olan giremiyor. Din ve vicdan özgürlüğü vardır arkadaşlar herkes istediği dini yaşayabilir.
İlköğretim ve Lise Okulları
İlköğretim ve lisede baş açık olabilir vatandaş bu konularda abartıya kaçmamalıdır.
Çünkü lise ve ilköğretime giden adı üstünde daha çocuktur. Lise ve İlköğretimde de başın kapalı olmasına izin verilmesi olayı daha da çıkmaza sokar ve farklı bir boyuta taşır…
Yorumları Başka Çözüm Yollarını Tartışmak İsteyenleri Bekliyorum...
YORUMLAR
yahu artık bu laiklik tartışması midemi bualndırdı.laiklik bir parça örtüyle yıkılacaksa bi *ok değildir.Elimde olsaydı da Atatürk'ü uyandırabilseydim bir iki dakika.en güzel cevabı o verirdi.'Bu kavram ondan sonra orospu ağzındaki sdakıza döndü. dileyen dilediği zaman balon yapıp patlatıp ses çıkarıp gündeme oturuyor.Yani Fransız mekteplerinde okuyan üç dört dil bilen piyano çalan Latife Sultan Ata'nın eşi iken başı örtülü olduğu için laik değildi öyle mi?Ya da zamanımızda başını örtüp okula giden kızlarımızda laillik düşmanı öyle mi?gelde çık işin içinden.çıkamayız.Neden ?Çünkü bu ülkede kavram karmaşası yaratıp halkın kafasını bulandırarak rant elde eden ne lailkiğe ne bu ülkeye ait başka bir şeye inanan ibnelerin amacı bu:Halkı çözümsüzllüğe itelemek.ortalığı bulandırmak.ben laik maik değilim.özgürlükten yanayım.değil türban dileyen haçıyla kipasıyla girsin saygı ölçüsünde dilediği yere.biz batıdan mı öğreneceğiz hoşgörüyü,insanlığı.Yok efendim Fransa da yasakmış,İsviçre de böyleymiş..gülerim ağlanacak halimize.kafalarınnın bir köşesi Ortaçağ yamyamlığının kırıntılarıyla dolu olan bir medeniyetin saçma sapan nesi varsa onu aldık.Daha doğrusu birileri bize onu getirdi.Şimdi belimizi doğrultamıyoruz.Bu ülke hayal ,korku ve sanrıların ülkesi olmamalı.
KEÇE tarafından 12/24/2007 12:09:05 AM zamanında düzenlenmiştir.
Türkiyedeki Laiklik anlayışı diğer ülkelerden farklı uygulanmasının başlıca sebebi, Osmanlının devamı olması sebebiyle, yeniden eskiye dönüşüm olur...halbuki milletin ekseriyetinin bu sistemin Cumhuriyet olarak devam etmesini istiyor...yani geriye dönmek isteyen azınlıktır...hatta Osmanlıyı savunanlar dahi bu sistemin devam etmesini ister, yeterki, kendi inancını rahatlıkla yaşasın...bugün saltanat istemek akılcı değildir...