- 2714 Okunma
- 12 Yorum
- 0 Beğeni
Mum Kokulu Mektuplar 2
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
bazı hatıralar vardır üzerinde sonsuzluk eskir.
hiddet lodoslarıyla sarsılırken, şefkat yağmurlarıyla yıkanır ardınca.
ay geçer, yıl uzar da, tükenmez grilerle tüllenen bir akşamın ardında mühürlenen sözlerin efsunundaki büyü. Saniyeler yıl olur, asırlar dakika, her salise araya uzun mesafeler kaydederken güya ayrılık adına ela bir hatır bırakır düş evimde. Ela bir hatır, ısıtır yokluğunda bir köşeye sığınmış gölgemi..
Başım ellerimin arasında, gözlerimde bin tane bulut sefa sürerken, kirpiklerimdeki o bir tek damlanın düşüşüdür sessizliği çıldırtan. O tek damlanın kavislerinde kırılır yedi renk kuşatıp bütün renklerin büyüsünü armağan eder tacıma sekizincisini.
yokluğunu düşünürüm o zaman.
her düşüncemde yeniden yaşarım
bir onyedi ekim akşamı
ruhumla buluşan ela bakışlarla
kalbimde mühürlenen son hatıranı...
oysa gözlerimden bile kıskanırken seni, nasıl böyle umarsız kalabilirim yokluğuna şimdi. Düşüncelerim de nasırlaşabilir mi zamanın hoyrat ellerinde? belki de bir düş ülkesinde yeniden buluşmayı hayal ediyor benliğim de, ondan ensemde hissettiğim sesinle ürperiyorum!
O akşam ve ilk ve son hatıra; Şimdi bütün masumluğu ile kelimelerin beşiğinde sallanmakta.
Sıcacık bir bakış, ömre değen tek bir gülüş ve aşk! Sadece aşktır avucumda kalan incilerim.
Parmaklarımı açmaya korkuyorum, açarsam yerlere saçılacak saklı mücevherim, biliyorum.
Ah, imkânsız bu, biliyorum!
bu dünyada imkânsız artık iki ismin aynı sayfada yazılabilmesi!
iki siluetin yan yana olabilmesi imkânsızdan da öte.
Hele de seni öyle bir sonsuzluğa kendi ellerimle uğurlamışken ben!
Oysa hiç şansımız olmadı ki!
Bizi birbirimizden ayıran kadere ne senin gücün yetebildi ne de benim.
Bilseler ki acizliği iliklerinde böylesine hissetmemiştir hiçbir kul.
Çaresizlik böylesine boyamamıştır bir hayatı zifir rengine.
Düşler kokar mı hiç? İçinde tebessümün olan her düşüm sen kokuyor şimdilerde,
O yüzdendir her hayalim güldeste! gelsen bir, hele bir gelebilsen yine eskisi gibi..
Gül kokan düşlerimden çıkıp yine gerçek olabilsen. Bir daha o şansım olsa,
kalbimi mühürleyen o muammaya!
Vallahi bırakmam öyle bir daha. Senden önce alsın diye canımı ayrılığın ellerine tereddütsüz kendim veririm.
bu kez ya beraberinde götürürsün!
ya da ayrılıktan önce beni SEN öldürürsün!
Kargülü Almıla
YORUMLAR
"Ruhumun kanatları pervaz vuruyor semaya, sevdamın azameti dökülüyor üzerime, her nidada usul usul. O biriktikçe azar azar büyüyorum, karşımda küçülenlere inat. Sevdam büyüyor an be an, özlemim büyüyor devasa, zirveler küçülüyor."
............
Siz yaşadıkça "o" büyüyecek, ondan gayri ne varsa değersizleşecek!... Yorumu bile sizden olmalı diye düşündüm adımıza yazılmasa da bu güzel mektubun... Yine öyle demişsiniz ya;
"Gözlerimden tane tane dökülüyor aşkım. " düşen her damla bir çığ olup bize mektup olarak gelmesi dileklerimle!..
ALMILA KARGÜLÜ
İnsan hiç kendisini bitirir mi?
Cep telefonu çıktıktan sonra, nerdeyse hayatımızdan sürgün edilmiş mektup türünü böyle çarpıcı ifadelerle okumak ayrı bir haz verdi. Tat aldım, hüzünlendim, yazanı en samimi hislerle kutlamak dahi yetmez. Saygıyla eğiliyorum. Kaleminiz gümrah, ilhamınız coşkun, huzurunuz daim olsun. Selam ve dua ile...
Evet gerçekten de bazı hatıralar vardır ki üzerinde sonsuzluk eskir. Eskir de hemde nasıl. Normal hayatta hatırlamadığımız tüm ayrıntılar birden bire apansız çıkar ortaya. Çıkar ki durdura bilene aşk olsun. Daha görülmemiştir. Görüldüyse de şahsın ya ruhu yok, yada yaşamıyordur diye düşünüyorum. Bu kadar güzel bir içten ah eden, özlem duyan, hasret kokan bir şiiri esirgemeyip paylaştığınız için size çok ama çok teşekkür ediyorum. Gerçekten çok güzel bir şiir okudum kaleminizden. Bu kadar güzel bir şiire diyecek ve söylenecek hiç bir söz yok bence. Sevdiğinizi unutmanız mümkün değil ama umarım yürek yangınınız azda olsa küllenir dileği ile. Saygılarımla.