- 724 Okunma
- 1 Yorum
- 0 Beğeni
DÜNYA ÜLKELERİNDE EN ÇOK KONUŞULAN DİLLER ?
KERİM ÖZBEKLER
GAZETECİ-YAZAR-ŞAİR
Dünya ülkelerinde;
İNGİLİZCE;1.800.000.000 KİŞİ TARAFINDAN KONUŞULMAKTADIR,
ÇİNCE;1.300.000.000 KİŞİ TARAFINDAN KONUŞULMAKTADIR,
HİNTÇE;1.000.000.000 KİŞİ TARAFINDAN KONUŞULMAKTADIR,
İSPANYOLCA;610.000.000 KİŞİ TARAFINDAN KONUŞULMAKTADIR,
FRANSIZCA;500.000.000 KİŞİ TARAFINDAN KONUŞULMAKTADIR,
RUSÇA;278.000.000 KİŞİ TARAFINDAN KONUŞULMAKTADIR,
TÜRKÇE;220.000.000 KİŞİ TARAFINDAN KONUŞULMAKTADIR,
ALMANCA;200.000.000 KİŞİ TARAFINDAN KONUŞULMAKTADIR,
İTALYANCA;195.000.000 KİŞİ TARAFINDAN KONUŞULMAKTADIR,
ARAPÇA;181.000.000 KİŞİ TARAFINDAN KONUŞULMAKTADIR,
JAPONCA;130.000.000 KİŞİ TARAFINDAN KONUŞULMAKTADIR.
Türkiye’de ’’Ben dünya çapında bir iş adamı olmak istiyorum.’’ diyen birisinin bu dilleri öğrenmesinde büyük fayda var, hatta bu konu için Türkiye’de ki Ticaret ve Sanayi Odaları’nın bu diller için ayrı ayrı pratik kurslar açması giderek dünyaya açılan Türk İş Adamları için iyi olacaktır.
AB’ne girdiğimiz taktirde de bu ülkelerde iş kurmak veya iş arayanların Avrupa Ülkelerinin konuştukları dilleri öğrenmesinde fayda var, bu diller resmi dairelerde işiniz olduğu zaman. Ev satın alırken, ev kiralarken. dükkan satın alırken, dükkan kiralarken. İş ararken, alış veriş yaparken vb.bir çok konuda size yardımcı olacaktır, bu konuda da İl ve İlçelerde bulunan Halk Eğitim Müdürlükleri’nin vakit geçirmeden kurslar açması çok önemlidir. Yoksa dil bilenlerin karşısında ki başarısızlığınız sizi her türlü ilerlemeden geri bırakabilir, bu konuya eğilmeniz faydalı olur.
Ayrıca yayın evleri de bu dillerle ilgili ayrıntılı kitaplar yayınlayarak iş adamlarının ve halkın dil öğrenmesine yardımcı olmalıdırlar, her İsrail’li iş adamının 10’a yakın dil bildiğini ve bu nedenle dünya iş piyasasında etkili olduklarını her halde biliyorsunuzdur.
Bu arada Türkçe’yi de öğrenmek isteyenlere öğretmek için, hemen hemen dünyanın bir çok ülkesinde okullar-kurslar açılmalıdır. Türkçe hiç değilse,
dünya da İngilizce kadar konuşulan bir dil olmalı ve hatta bu rakamı geçmelidir. O zaman Türkiye, dünya da her yönden kalkınan bir ülke olabilir. Bu işi devlet yapacak diye bir kural yoktur, Türkçe’nin dünya dili olmasından faydalanacak olan herkes bu konuda üzerine düşeni yaparak para kazanabilir.
FRANSA’NIN TURİSTİK KENTLERİNDEN MARSİLYA HAVA ALANINDA HERKESİN GÖREBİLECEĞİ KADAR BÜYÜK HARFLERLE ’’FRANSIZCA BİLMİYORSANIZ, TERCÜMAN TUTUNUZ. YOKSA ÜLKEYİ TERK EDİNİZ.’’ ŞEKLİNDE 1 YAZI BULUNMAKTADIR.