OSMAN GAZİ NİN VASİYYETİ
"Oğul! Biricik vasıyetim şudur ki, Allâh buyruğundan başka bir iş işleme! Bilmediğini ehlinden sorup öğren! İyice öğrenmediğin bir şeyi yapmaya kalkışma! Askerlerine in’âm ve ihsânını eksik eyleme! Bil ki insan, ihsânın kuludur.
Oğul! Dîn işlerini her şeyden öne al! Çünkü bir farzın yerine getirilmesini sağlamak, dîn ve devletin güçlenmesine sebep olur! Bunun için ulemâya hürmette ve onların hakkına riâyette kusûr etme ki, şerîat işleri düzgün yürüsün!
Bizim dâvâmız, kuru bir kavga ve cihângîrlik dâvâsı değil, “i’lâ-yı kelîmetullâh”dır, yâni Allâh’ın dînini yüceltmekdir!. Cihâdı terketmeyerek rûhumu şâd et!.."
Evet,626 yıl muktedir olacak bir cihan imparatorluğunun kurucusu Osman Gazi böyle vasiyyet ediyor oğlu Orhan Gazi ye.Sanırım imparatorluğun neden uzun soluklu olduğunu,mayasını nereden aldığını anlamışınızdır.(Talipname’den)
YORUMLAR
Nasıl ki kendisine vasiyet niteliğinde nasihatlar edilmişse, kendiside oğlu için vasiyet ediyor haklı olarak...
Osman Beye Şeyh Edebali’nin nasihatleri hala kulaklarımızda yankılanır, sanki günümüzde olanları olacakları bize söylediğini zannedersiniz. En azından ben öyle zannediyorum. Bu minval üzre bende OSMANCIK diye bir yazı kaleme almış sayfama eklemiştim seçim sonrası. Keşke bu öğütleri ve vasiyetleri herkes bana diyor diye üzerine alsa....Selam ve saygılarımla...