O BAYRAM Kİ BAYRAM OLA
Ayarsız Dünyanın ayarıydı,kirlenmiş gönülleri nûr’û pâk edendi,zifire bulanmış beyinlere asîl fikirleri işleyendi,düşmanına dost eli uzatan,gûreba ehline candan yürek olandı,yetimlerin başı ilk defa şefkât görmüştü o mübarek elde.Efrâdı bil cümle tek tek nûr yurduna çağırıyordu.Gelin Rabbinize itaât edin,ona dönün yolunuz gül yolu olsun.Şunu iyi bilin ki Âlemlerin yaratıcısı en güzel ve son yol olan İslâmı sizlere gönderdi.Tâ ki güçlü güçsüzü ezmesin,zengin fâkiri hor görmesin,elindekini paylaşsın.
Âlemlere rahmet olandı O, eğriliğin doğrusuydu O, güzelliğin güzeliydi O, Hakkın yeryüzündeki halifesiydi O . Ve bizlere her günümüzü nasıl yaşamalıyız bir bir anlatmış, normal günde ne yapılmalı, Pazartesi ne yapılmalı, perşembe ne yapılmalı,Cum’â da ne yapılmalı,bin aydan daha hayırlı olan Kadir gecesinde neler yapılmalı, Râhmet ve bereket ayı olan ramazanda neler yapılmalı bir bir anlatmıştır.Cenab’ı Rabbûl Alemin kitab’ı Furkanında Peygâmber efendimiz aracılığıyla bizlere neler neler anlatmış okudukça anlayıp,anladıkça yaşamanın toplumlar üzerindeki olumlu etkisi yüzyıllar itibariyle görülmüştür. Bu olumlu etkilerden biriside toplumsal dengenin yerli yerinde olması fikridir. Fakirliğin paylaşmayla,yardımlaşmayla azalacağını daha iyi anlamamız adına yapılan toplumsal ibadetlerden biri ve en önemlilerindendir Kurban. Kurban Yüce Allah’ın rahmetine yaklaşmak için ibadet niyeti ile kesilen özel hayvandır. Kurban bayramı günlerinde (ilk üç günde) böyle Allah rızası için kesilen kurbana (Udhiyye), bunu kesmeğe de "tazhiye"denilir.
Vacib olan kurban görevi, Hak yolunda fedâkarlığın bir nişanıdır, Yüce Allah’ın verdiği nimetlere karşı yapılan bir şükürdür. Bunun sonucun da sevaba ulaşmak ve birtakım belâlardan korunmaktır amaç.
Şu gerçek de bilinmeli ki, insanların ihtiyaçları için yeryüzünde yüz binlerce hayvan kesiliyor. Fakat bunlardan yalnız durumları yeterli olanlar yararlanıyor. Kurban Bayramında ise, Hak rızası için birçok hayvan kesiliyor. Bunların etlerinden ve derilerinden çok fakir kimseler de yararlanıyor. İktisadî olan mesele, dinî ve ahlâkî bir mahiyet kazanıyor. Şahıs menfaatı yerine toplumun menfaatı korunmuş oluyor. Bunun için kurban kesilmesi, İslâma ait insanî ve sosyal büyük bir fedakârlığın adıdır..
Kurban kesilmekle, kesilen hayvanların sayısı çok artmış olmaz; çünkü kurban kesilen günlerde kasapların kestiği hayvan sayısı azalır ve böylece o günlerde aynı miktar hayvan kesilmiş olur. Böylece kurban kesmeyi vahşet olarak gören kısır akıllılara bu hesabı yapmalarını öneririm.
İşte dostlar, kurbanın asli görevlerinden biride yıl boyu evine ve kursağına et girmemiş fakir fukara insanlara et dağıtmaktır.Zenginle fakir arasındaki bağları güçlendirmektir.Ramazanda aç kalmanın ne demek olduğunu anlayan zengin,ekmeği olmayan,eti rüyasında bile göremeyen insanlara yardım etmenin huzurunu yaşayarak ûlvi bir görevi yerine getirmenin mutluluğunu yaşar.
İŞTE O BAYRAM Kİ BAYRAM OLUR...DİLLERDE VE GÖNÜLLERDE
Selam ve saygılarımı sunarken,
Tüm İslam Âleminin Kurban bayramını tebrik ederim...
YORUMLAR
"Fakirliğin paylaşmayla, yardımlaşmayla azalacağını daha iyi anlamamız adına yapılan toplumsal ibadetlerden biri ve en önemlilerindendir Kurban. Kurban Yüce Allah''ın rahmetine yaklaşmak için ibadet niyeti ile kesilen özel hayvandır.
Kurbanın asli görevlerinden biride yıl boyu evine ve kursağına et girmemiş fakir fukara insanlara et dağıtmaktır. Zenginle fakir arasındaki bağları güçlendirmektir. Ramazanda aç kalmanın ne demek olduğunu anlayan zengin, ekmeği olmayan, eti rüyasında bile göremeyen insanlara yardım etmenin huzurunu yaşayarak ulvî bir görevi yerine getirmenin mutluluğunu yaşar. İşte o bayram ki bayram olur... Dillerde ve gönüllerde…"
Değerli Kardeşim, yüreğinizin güzelliğiyle kaleme aldığınız Kurban ve önemini anlatan yazınızı büyük bir zevkle okudum. Allah sizden razı olsun.
Paylaşma ve dayanışmanın zirveye çıktığı bu kutsal görevi en güzel ifadelerle dile getirmişsiniz. Gönlümüzde seher yelleri estirdiniz. Selam, saygı ve sevgilerimi sunuyorum. Kaleminiz daim Rabbim yâr ve yardımcınız olsun.