- 1264 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
Öpüş Vakti
’Üşümüşüm
Düşlerimin üzeri açıktı,bendim
Ufacıktı dileğim mavi suya
Örtük bakışının dolaysız ısısı
O kadarcıktı ! ’
-Tutukla bizi zaman terk etmeyen bir tek sensin…
Dışarıda kar yağıyor…
Penceremin camlarına vuruyor taneler. Sen dudaklarını kanatıyorsun. Ben açıyorum pencereyi taneler düşüyor sen gibi. Derin sessizlikte kollarım uzanıyor tutku burcunda varsın zaman dursun diyorum. Gözler kayıp sevinsin örtüler, kalp tutuşup uyusun .
Bir suskunluk sonrası gökyüzüne uzanan hoş sada,tutkunun ilk görsel yansıması ve sonrası bitiş zilinde uçmaya hazırdı serçeler .
Dansın şarkısıydı parantezleri açan, senin kokun geldi senin yüzüne dokunduğum an. Ah utangaç aşk kaçmak nedir ki; işte insan gizi döktü, döküldü damlalar okyanusla birleştiğinde , yaprağından kırağı düşürdü toprağına delişmen çocuklar bizdik.
Biz hüznü de biliriz elbet havayı solurken tanelerin önünde, hep bahar değil ya yaşadığımız ,bir güz çiğdemine merhabayı da saklarız. Saydık ki yokmuşuz yürek kıyılarından dökülen közdü. Yağan karda üşümenin tadını da alırız.
-Bir gece daha devrildi takvimden farkında mısın?
Ey yüzüm günün gittiğini geceye ağlayan aydan anla, tipi, fırtına deniz gibi isyanlarımı dilimden anla, güneşten gizlediğim yüzümü yazılarımdan anla, kıvılcımları harladığım taneleri tutkudan anla. Su ver bir avuç tenime hep aralandığında dudaklarım. Anlat bana hazan neden oyun bozar olur, neden batar kaktüsün dikeni, acıyı ezber yapan göğsüm minyatür iğnelerim gibi acıtıyor geceyi.
Kar yağıyor penceremin camlarına, dudağındaki şekere uzanıyorum o yalnızlık yalnız benim değildi. Göçelim buralardan kırmızı bakır rengi topraklara, taneler savrulsun arkamızdan biz bakalım. Buluttan yağmur olup yağalım ekinlerin üzerine bir olalım.
Ya…
Sizin pencerenize de kar yağıyor mu? Düşüyor mu taneler yüzünüze, nerede üşüyorsunuz.
En çok gözlerindeki uçurumu seviyordum.
Harelerine sarılan bu kadın, kalbi yakınken sana öpüş vaktidir.
Aysu
YORUMLAR
en çok gözlerindeki uçurumu seviyordum
keyifle okunası bir çalışma
tebriklerimle
benim başka bir düşüm var,o pencerenin ardında.soğuğun iliklerime işleyisi bile farkettirmiyordu içimde üşüyen seni,bir trenin vagonları arasındaki sert rüzgarlar gibiydi,gözümden düşen kartaneleri;ölüyordu pencereme tutunmaya çalısan taneler,kirpiklerimin önünde.hiç birseye aldırış etmedim ama gamzelerime düşen senler yakıyordu içimdeki kimsesizliğimi....
İSTERİM
Yanayım sevdana, harsız dumansız,
Kapım açık sana, sonsuz zamansız,
Çek boynumu ipe, dilim amansız,
Sevdamın yolunda, ÖLMEK İSTERİM.
Dökülmez gözümden ahu vah yaşım,
Kahrına can versem, çatılmaz kaşım,
Sen damlar boyumdan, kesilse başım,
Senden gelen belaya, GÜLMEK İSTERİM.
Bülbül dikenli sever Nazlıgül’ü,
Sadakat hapis kalpte, bedendir ölü,
Tek geçemez mecnun deryayı çölü,
Aslı isen Kerem, OLMAK İSTERİM.
Erdem der gel şiir ol,lal dilimde,
Ben sucu Ferhatım,kendi halimde,
Sen de Şirin olsan, Amasya ilinde,
Birlikte deryaya, DALMAK İSTERİM.
Erdem GÜMÜŞ
23.09.2011
Niğde
Öpüş Vakti arefesinde bu şiiri okumak isterdim.Mükemmel eserinizi okurken haz aldım.Kısa bir yazı ile koca bir roman ancak bu kadar yazılabilirdi...Harikasın.Kutlarım.
Yüreğin daim,kalemin var olsun şaire....
Erdemce.
Kalimera.
Yağsın ne olur? :(
Kar yağıyor ılık ılık
sobamızı hatırlıyorum bazen
en çok uyuklama vakitlerimde yağıyor
annemli rüyalara sarıldığım anlarda
pıt pıt düşüyor sarkıtlardan taneler
göğsümde hissediyorum üşümelerimi
ellerim hiç soğumadı
sanki tutuyor bir melek ellerimden
sanırım hâlâ çocuğum ben...
...
Şiirsel, lirik yazılara bayılırım. Bu yazı da öyle idi.
,,,
Sevgili NANİM,
günümüm okuduğum ilk eseri idi, çok iyi geldi inan
ÇOK SEVGİM / TEBRİĞİMLE CANIM.
Her basamağında "Ben geldim" diyor. Kar sessiz sanırlar ya yanlış. Sadece yabancılarla ilteişim kurmakta beceriksiz biraz, utangaç ve kimi zaman asabi. Ama benim en sevdiğim yer, ateş döşemelerine sokulup ondan uzaklaşmak değil; göğüs göğüse çarpıştığımız bir sabahın müjdelendiği sıcacık omuzlar. Seviyorum sevmezden gelmedikçe daha çok.
Tebrikler...