- 942 Okunma
- 9 Yorum
- 0 Beğeni
YORUMLU / YORUM......
( not: savaser39 ’un yazısına yaptığım yorumu sizlerle paylaşmak ve bu konuyla ilgili sizin de önerilerinizi öğrenmek istedim doğrusu..... şimdiden teşekkürler...)
efendim
dünyada teknoloji sürekli ve son sürat gelişmeler kaydetmekte... buna paralel olarak anlayışlar ihtiyaçlar ve davranışlarda büyük değişimler meydana gelmektedir...
değişime kısa sürede ayak uyduranlar yeni nesil ...uyumda zorlananlar ise öncekilerdir...ve teknoloji eninde sonunda herkesi kendine uymaya mecbur bırakmaktadır.( .ör: cep tlf...dede- torun birlikte ve de dede torundan öğrenerek kullanıyor....)
evet.... kitap -dergi konusuna gelince...
teknoloji kapıya dayanmışsa mutlak içeri giriyor ...yani kaçış yok....internet harika bir olay....yararlanmayı bilen için....anında bilgiye ulaşma....eskiler ilim öğrenmek bilgiye ulaşmak için ne çileler zahmetler çekerlerdi...tabii böyle emek verince olayı sahiplenmeleri de etkileri de farklı idi...
iş kolay olunca.... anında bilgiye sanata ulaşılınca... ve de bedava olunca ...ne anlamaya ...ne hazmetmeye... ne seçmeye ... ne de değerini bilmeye zaman kalmıyor maalesef ...
atalarımız o gün ki şartlarda bizlere gelecek nesillere kültürlerini öykülerini öğütlerini yani mesajlarını taş kitabelerden anıtlar dikerek günümüze kadar ulaştırdılar.(kaybolup yok olmasın diye ).. anlattılar....anlatmaya da devam edecekler....
biz bugünkü teknoloji ile güne ve yüzyıllar sonrasına ulaşacak kalıcı değerli eserleri nasıl bırakabiliriz ..................?
a) gelecek nesillere nasıl ulaştırabiliriz ....?
b) bugünkü nesle nasıl ulaşabiliriz...?
çözmemiz gereken iki büyük sorunumuz var...
öneriler:
a) kitap basımı (ya da kitabın yerini tutacak ) daha ucuza nasıl maledilebilir...?
( çözüm - destek-teşvik aranmalı...)
b) aileye kitap okuma ile ilgili uygulamalı eğitim verilmeli...
c) öğrenciler okullarda kitap okuma yarışmaları ile okumaya teşvik edilmeli...
ç) küçük yaşlardan itibaren kitap yazma yarışmaları düzenlenmeli yazmaya teşvik edilmeli..
d) orijinal kitap tasarım yarışmaları düzenlenmeli..
e) teknoloji ile klasik yöntemleri kaynaştırarak kullanmalı
f) kitap müzeleri kurmalı...
g) uluslar arası kitap fuarları festivalleri düzenlenmeli...
ğ) filmlerde dizilerde kitap okumanın önemi işlenmeli..vs
diye düşünüyorum....
saygılarımla.....
ya siz...
siz neler öneriyorsunuz....?
16.12.2007
sabiha küçüktüfekçi
YORUMLAR
Dergicilik alanında 9. senemdeyim. Öncesini söylememe gerek yok. Basın ile iç içe oluşumun ise neredyse 40. yılına gelmekteyim. Bilgisayarların olmadığı yıllarda kurşun harfleri tek tek dizerek gazeteler çıkardık. O zahmetli günlerden bugünlere ulaştık.
29 aydan bu yana CEP SANAT adlı sanat-edebiyat ve fotoğrafların yer aldığı ürünlri yayınlamaktayım. Dergi basılı olarak okurlarına ulaştığı gibi www.cepsanat.com adresinden de izlenebilmekte.
Sonuç: İnternet uçar yazılı belgeler kalır.
Sabiha Hanım bu konuyu gündeme getirdiği için teşekkürler. Ben önerilerimi her an yapabilirim olumlu olur veya olmaz. Hoşça kalın.
ilk olarak edebiyatın önemini gözler önüne sermeli ve okullarda da sadece edebiyat eserleri sıkıcı bir şekilde işlenmemeli, çocuklar yazmaya yöneltilmeli.
ama sadece kompozisyon şeklinde değil, şiir, tiyatro vb.
belki de en önemlisi ülke çapında kütüphanelere gitmek teşvik edilmeli. Milli kütühaneye lele alalım mesela, insanın o kütüphaneye bakınca bile içi kararıyor.
bilkent kütüphanesine benzer, onun gibi ferah kütüphaneler yapılmalı...
Bu kadar eğitimci sanırım olaya müfredat olarak bakıyor ...
Mantık sanırım bunların neden ve niçinlerini araştırır...
Gelenek görenekten kopmuş ve bencillikle yoğrulmuş kendi ego ve çıkarından başka bir şey düşünmeyen düşünsede maddi imkansızlık nedeniyle, oturduğu yerden magazinsel maceraları tercih eden brezilya dizileriyle boğulmuş aile bütünlüğü gün geçtikçe eriyen bir toplum konuşup icraat yapamayan sözde aydın kesimleri yönlendirmeleriyle birer incir ağacı dikilecek ocak sahibliğine hızla yol alıyoruz...
ortada uyuşturucu... hangi seviye ye inmiş malumunuz..
Bilgi ve belgeyi kötüye kullanım ( acaba çocuklar nette ne arıyorlar ya da telefon da kimle nasıl bir diyaloğ kuruyorlar)
Çocukların kaç arkadaşını tanıyorsunuz...
neyse susayım
SABİHA Hanım
Önerilerinize katılmaktayım elbette.Fakat olaylara bütünsellikten baktığımızda dünyada bu güne kadar çok medeniyetler kurulmuş ve hepside zirveye çıktıktan sonra çökmüşlerdir.Bu çağ medeniyeti de zirve yapmıştır artık.Bunu üzülerek söylüyorum ama medeniyet İKİZ KULELER olayıyla çöküşe geçmiştir ve korkarım sonunuda getirecektir.
İnsan eğitimi ülkemizde maalesef sıfır derecededir.Ezberci eğitim sistemimiz ve üniversite sınavının bence akla ve ilme ters kullanılışı durumumuzu bu hallere kadar düşürmüştür.
Sanırım bir yazı da ben yazmalıyım ama çözüm artık çok geç kalınmış durumda.Hatalarımızın sonuçlarına toplumca katlanacağız durum onu gösteriyor.
Saygı ve selamlar
okullardaki saçma sapan edebiyat bilgilerinin döndür boşalt verilmesindense her sene artan bir kültürel yoğunlukla sınıflarda Türk ve Dünya edebiyatına dair örneklerin incelenmesi çocuklara bu eserleri okuyun gelin şeklinde değil bizzat derste okutulması ve özünün anlaşılmasının sağlanmasından yanayım. Yetmez mi bu kadar failatün failün bilgiler.
Teşekkür ve saygılarımla...
(Tam bir forum konusu)