SEHER VAKTİ YOZGAT ÇAMLIĞI'NA
SEHER VAKTİ YOZGAT ÇAMLIĞI’NA
Yahya AKSOY
Her bölgenin bazı tarihi ve coğrafi sembolleri vardır.Onunla anılır,söylenir ve bilinir.O bölgeye damgasını vurmuştur. Anılarla,anlamlarla ve özgün değerlerle dopdoludur.
İşte Yozgat Çamlığı Milli Parkı bunlardan birisidir.
İç Anadolu bozkırının tam ortasında bir avuç çamdan oluşan bu doğa harikası yöresine derinlik,serinlik ve anlam katar.
Bu milli park bir çocuk gibi korunmalı ve geliştirilmelidir.
Hemen yanı başında Bozok üniversitesi yaptığı ve yapacağı çalışmalar ve projelerle buranın korunup gelişmesine ve daha da yaygın tanınmasına katkılar sağlamalıdır. Bilimsel araştırmalarla yörenin doğasına,toprağına ve iklimine uygun çam çeşitleri üzerinde durulmalı ve bu alanda ilgililer uyarılmalıdır.
Bugün TRT kanalında izlediğim bir haberde,Yozgatlı bir grup spor ve sağlık sever hemşerimiz “ SEHER VAKTİ SPOR EKİBİ” kurarak 1998 yılından bu tarafa çamlıkta buluşarak beden eğitimi öğretmeni arkadaşları eşliğinde yürüyüş ve spor yapmaktalar.
Adları, mekânlar ve yaptıkları güzelliklerle dolu olan bu etkinlik takdirle karşılanmalı ve ekibe her seher vaktinde çok sayıda hemşerimiz katılmalıdır.
Hatta Ankara, İstanbul, İzmir,Kayseri ve Bursa gibi şehirlerde yaşayan Yozgatlılar da buraya gruplar halinde “SEHER VAKTİ YÜRÜYÜŞÜ düzenlemeliler ve hasret gidermeliler.
Sigara içmeyen ve sigarı bırakmış olanlar bu spor yürüyüşüne ve etkinliğine katılabilmekte.
Bu örnek davranış ve kural tüm ülkemizde yaygınlaşmalı ve taraftarını çoğaltmalıdır.
Kutluyorum ve sağlıklı bir yaşam diliyorum bu ekibe ve herkese.
Yozgat ve çevresindeki tarihi dokuyu ve doğa zenginliğini tanıtmak için, dünya bisiklet ve otomobil yarışları turneleri de Yozgat’a alınmalıdır.
Ayrıca yıllar önce yapılan ve rahmetli babam Cevat Aksoy’un da uzun süre özel cirit atıyla katıldığı geleneksel “ CİRİT YARIŞLARI “ ve dünya şampiyonları Celal Atik, nasuh Akar ve Hasbekli Mahmut pehlivan gibi güreşçiler adına bölgesel “PEHLİVAN GÜREŞLERİ” de Yozgat ve yöresinde gündeme alınmalı ve uygulamaya geçilmesi için seferber olunmalıdır.
Bozkırın kuru ama yararlı havası, serin ve derinliklerden çağlayıp gelen çamlık suyu ve geleneksel Yozgat yemekleri de bu gezileri tamamlamalıdır.
Unutulmaz anlar yaşamak isteyen canlar ve de canının kıymetini bilenler, haydi Yozgat Çamlık Milli Parkı ‘nda ,Yozgat sürmelisi ve sabahın seher vakti türküsü eşliğinde “SEHER VAKTİ SPOR EKİBİNE VE YÜRÜYÜŞÜNE” katılmaya…
YORUMLAR
BOZKIRIN YİĞİDİ
Bozkırın yiğidi mert olur
Huyu çekmiştir toprağına
Çetindir inadı döndürülmez
Yüreğindeki ateş söndürülmez
Kıraç topraklar gibi sert yüzü
Alnında yazgısı yanık benzi
Kışları gibi ayazlıdır nefesi
Umut doludur bitmeyen hevesi
Çıra olur yanar alev alev havası
Dumandır tüter gönlünde sevdası
Bozkırın yiğidi mert olur
Huyu çekmiştir Anadolulun suyuna
Yalçın kayaları aşındırır inadı
Coşturur kurumuş ırmakları
Sevdasıdır kızıl renkli toprakları
Alın yazısıdır gurbet yolları
Çile doludur Anadolu çocukları
Bozkırın yiğidi mert olur
Çekmiştir huyu esen yellerine
Sevdayı anlatır takıp zülfüne
Dağlar taşlar vız gelir sevene
Aşk toprağa sevda memleketine
Bozkırın yiğidi mert olur
Üstadım bizler bu toprakların çocuklarıyız yıllarımız gurbet ellerde geçsede yüreğimizin bir köşesinde durmadan yanan bir ateştir Yozgat ama malesef yalan dünyanın gailesi bizi hep gurbet akşamlarına mahkum eder yaşadığım yer çam ve orman olarak o kadar zenginki ne seherdeki kokusu nede akşamındaki esinti Yozgata benzemez yürekten kutladım sayfanızda bir nebzede olsa sılay-ı rahim yaptım yüreginiz kaleminiz daim olsun küçücük bir yozgat şiirimi bıraktım sayfanıza kabul buyrun selam ve dualarımla sayğılar
ipekyolu
YORUMUNUZ VE YÜREĞİNİZİN SESİ ŞİİRİNİZ HARİKA.
SELAMLAR,BAŞARILAR.
Yozgat Çamlık,ülkemizde Kafkas çamlarının ender bulunduğu yerlerden biridir.Kuzeye bakmakta ve denizden 1650 m yüksekte bulunmaktadır.Ve çamları da gerçekten çok güzeldir.Oldukça çorak olan İç Anadolu’da bir "vaha "görünümündedir.
Bu satırlar buradaki "Seni altın biliyordum."adlı anımdandır.
Böylesi bir "güzel" yeri görme ve dört yıl kadar da yaşama şansım oldu.
Görülmesi ve özellikle de-yemeyi sevenlere tavsiyemdir.- "tandır" ya da "kuyu kebabı" yenilmesinin tadı bir başkadır.
ipekyolu
Çeşitli yerlerde kamu görevi yapanlar yozgat'taki anılarını
hiçbir zaman unutamazlar . doğası,tarihi ve özgün kültürü etkileyicidir.
Selamlar,başarılar.
Yerel bir etkinliği bize tanıtıp anlattığınız için teşekkürler.
Bu tür etkinlikler herkes tarafından anlatılmalı ve desteklenmelidir diye düşünüyorum.
Yazınızı ilgi ile okudum. Saygılarımı sunarım.
ipekyolu
ilgi ve yorumunuza çok teşekkür eder,
selamlarımla başarılar dilerim.