DÜNYA BARIŞ GÜNÜ
BARIŞA ÇAĞRI
Birleşmiş Milletler Genel Kurulu, 1981 yılında aldığı bir kararla Eylül ayında oturumların başladığı tarihi, milletler ve halklar arasında barışın desteklenmesi amacıyla ’ Dünya Barış Günü ’ olarak ilan etmiştir.
Bu çerçevede her yıl 21 EYLÜL ’de dünyanın dört bir yanında barışa destek amacıyla çeşitli etkinlikler gerçekleştirilmektedir.
’Dünya Barış Çanı Derneği ’, savaşları ve nükleer silahları yeryüzünden kaldırmak ,açlıkla karşı karşıya olan ülkelere yardım etmek,kültür ve eğitim alanında uluslararası işbirliğini teşvik ederek DÜNYA BARIŞININ tesisine katkıda bulunmak amacıyla 1954 yılında Chiyoji Nakagawa tarafından kurulmuştur.
New York ’taki Birleşmiş Milletler önündeki bina önündeki ’Barış Çanı’, dünyada kalıcı bir barışın gerçekleşmesi umuduyla , Birleşmiş Milletler üyesi 65 ülkenin hibe ettiği metal para ve madalyonlardan yapılmıştır.
Barış Çanı’na Metal para ve nadalyon hibe eden ülkelsrin sayıısı 2004 yılı Eylül ayı itibariyle 106’ya , başkentlerine ’ Barış Çanı’ nın konulacağı yeri belirleyen ülkelerin sayısı 25 ’e ve Barış Çanı’na ev sahipliği yapan ülkelerin sayısı 19’a ulaşmış bulunmaktadır.
Barış Çanı’na ev sahipliği yapan ülkelerden biri de Türkiye’dir.
Bu nedenle 21 Eylül 2011 Çarşamba günü saat 11.30 da Ankara Cinnah Caddesi - Atakule yanında bulunan Botanik Parkı’nda Birleşmiş Milletler Türkiye Mukim Koordinatörü, Dünya Barış Çanı Türkiye temsilcisi ve Türk Japon Vakfı Başkanlığı’nın ortak çalışmaları sonucunda "Dünya Barış Günü " proğramı düzenlenmiştir.
Bu önemli günde dünya barışın neresinde,nasıl durumda ve neler oluyor ? sorusu geliyor akla.
Barış diye diye savaş,kıyım,ölüm ve yoksulluk götürenler,
Binlerce in sanın yok olmasına ortam sağlayanlar,
Kaybolan dünya mirası kültür,sanat ve doğa gerçeği,
İnsanlık dışı kullanılan teknolojiler,buluşlar ve uygulamalar...
daha neler neler geliyor insanın aklına.
Yine de dünya barışı dileyerek,bu alanda "Yurtta barış, dünya da barış " diyerek dünyaya örnek olmuş insan Gazi Mustafa Kemal Atatürk’ü saygı ve minnetle anıyorum.
YAHYA AKSOY
YORUMLAR
ÇOK DEĞERLİ USTAM;
ÖYLE SANIYORUM Kİ BUGÜNKÜ DURUMU GÖRSE BÜYÜK İNSAN RAHMETLİ ATATÜRK DE BU SÖZÜ KULLANMADAN ÖNCE İKİ KEZ DÜŞÜNÜRDÜ...SİZİ KESİNLİKLE TENZİH EDEREK, DÜŞÜNÜRDÜ ÇÜNKÜ HERKES İŞİNE GELDİĞİ GİBİ AĞZINA SAKIZ EDİYOR..ADI BARIŞ VE DEMOKRASI OLUP KAN VE ZULUMDEN BESLENENLERE İTHAF OLSUN..İNANIRMISINIZ GEÇMİŞİMDEN, İNSANLIĞIMDAN,HAK ,HUKUK ,HALKLARIN ÖZGÜRLÜĞÜ..BARIŞ.. DEMOKRASI ..GİBİ SÖZCÜKLERLE CÜMLE KURMAKTAN SÖZ ETMEKTEN UTANIR OLDUM..BEN KARDEŞÇE DAVRANAYIM AMA SEN KALEŞŞÇE DAVRAN..VE SEN DAHA İTİBAR GÖR..NEDİR BU NE ADINA..İNANIN ÇOK AMA ÇOK CANIM ACIYOR..ÜLKEM ,ÜLKEM İNSANI VE GELECEK ADINA ÇOK ENDİŞENENİYORUM..HOCAM SELAM VE SAYGILA DİYORUM..
ipekyolu
çok yerinde ve değerli yorumunuza aynen
katılıyorum. Çok haklısınız hemde pek çok.
Kaygılarınızda,kuşkularınızda da haklısınız.
Ben de zaten bu barış günü nedeniyle,
dünya barışı ve ülkemizde barış ne halde buna dikkat çekmek ve
bu konuyu irdelemek için bu yazıyı kısaca yazdım.
sogulanacak o kadar çolk konu ve sorun var ki sayfalara
sığmaz biliyorsuınuz.
Selam ve en iyi dileklerimle.
Ne barış ama değil mi!?
Yazınızı beğenerek okudum. Tebrik eder, saygılarımı sunarım.
ipekyolu
haklısısnız
Ne barışı, nerede ,nası ve l ne zaman...?
selamlar.