- 1346 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
AYHAN SARIKAYA FINDIK İŞÇİLERİ MEVSİMLİK KÖLELER PENCEREMDE KİTAP VAR!
Edebiyat Defteri sitesine üye olduğum günden bugüne tam tamına iki yıl beş ay geçmiş. O günden bugüne aranızdayım. Aranızda olmaktan da hem mutluluk, hem de gurur duyuyorum. Benim yazım hayatım bundan yaklaşık beş yıl önce başladı. İlk yazımı kendimi denemek için bir arkadaşımın ricası üzerine yazmıştım. O günden bugüne çok çalıştığımı düşünüyorum.
Bizler, okumayı ve yazmayı seven insanlarız. Diğer insanlardan da farkımız sanırım bu yönümüz olsa gerek. .İlk zamanlar, devamlı yazıyordum. O sıralarda sizlerin aranıza geldim. Her zaman dediğim gibi burası bana çok şeyler kattı ve hâla da katmaya devam ediyor.
Sanaldan bugüne kadar hep korkmuşumdur, bazen yine korkuyorum. Şu var ki; önyargılarımızı yenmemiz gerektiği gerçeği. Buraya üyeliğimden sonra bir iki yazımı yayınladım. Sağolsun dostlarım bana hiç yabancılık çektirmediler. Yorumlarıyla güç verdiler, cesaret verdiler.
Zamanla aramızda güçlü dostluklar kuruldu. Yüzünü bile görmediğim dostlarımın olması ve benim onlara ihtiyacım olduğu zamanlarda, çok yakınımdalarmış gibi hissetmem inanın hiçbir değer ölçüsüyle ölçülemez.
İşte o dostlarımdan biridir Ayhan SARIKAYA… Ve dost yürek, yüreğinin damlalarını kitaplaştırmış ve hayalini gerçekleştirmiş. Kitaplar bana geleli henüz üç veya dört gün oldu. Kitapları elime aldığımda, sanki kendi kitabımı tutuyor gibi heyecanlandım ve duygulandım. Allah bana da nasip eder inşallah.
Kitaplardan henüz bir tanesini okuyabildim. Mevsimlik Köleler – Fındık işçileri.
Tanıtımıma kitabın içinden seçtiğim birkaç önemli yeri paylaşmak istiyorum sizlerle. Karadeniz’ de geçen romanın kahramanları içimizden insanlar. Emeği, yaşam mücadelesini anlatıyor. Ayhan Sarıkaya, çevre tasvirlerini ve Karadeniz’ in coğrafik yapısını çok güzel anlatmış okuyucuya.
_ Karadeniz, hırçınlığını unutmuş, sakin görünüşüyle ruhunu okşuyordu adeta. Efil efil esen rüzgar denizin maviliğine nükseden minicik beyaz köpüğünü, ince çizgiler halinde paralel şekilde kıyıya yaklaştırıyordu. Kıyıda gücünü yitirip,kaybolanların yerine yenileri tekrar doğuyor ve aynı ritmik hareketlerle kıyıya gelmek için sabırsızlanıyorlardı “
Romanı elime aldım. Heyecanla başlangıç sayfasını okudum. Sonra devam ettim. Okudukça beni içine çekti. Sanki romanın içindeydim ve fındık işçileriyle birlikte fındık topladım. Onların yaşamlarına ortak oldum. Onlarla güldüm, onlarla ağladım.
Eser, hayatın içinde sizin gibi benim gibi insanların hayatla mücadelesini anlatıyor. Tabii ki Ayhan SARIKAYA’ nın cesur kaleminden çıktığı için sınır tanımıyor. Ben beğendim. Eminim sizler de beğeneceksiniz. ( Daha fazla kopya yok)
Dostlarımın kitaplarını okumak beni çok mutlu ediyor. Eminim sizler de mutlu oluyorsunuzdur.
Sevgili Ayhan SARIKAYA, tebrik ediyorum sizi.Ben ve sitedeki bütün dostlarınızın sizi destekleyeceklerinden eminim. Allah başarılarınızı daim etsin. Nice kezinci basımlar diliyorum eserlerinize. Ailenizle ve sevdiklerinizle bir ömür boyu sağlıklı mutlu günler diliyorum.
ADI : MEVSİMLİK KÖLELER – Fındık İşçileri
YAZARI : Ayhan SARIKAYA
Sayfa sayısı : 157
Temin için Hesap numarası : Ayhan Sarıkaya’ nın Ostim- Ankara PTT Şubesindeki 08813732 numaralı hesabına bedelini yatırarak temin edebilirsiniz.
Fiyatı : 10 TL
KORKUSUZ – 15 TL
Nermin KAÇAR
YORUMLAR
Değerli dostumun kitaplarını, henüz, okuyamadım. Kitaplar, evime ulaştığında; evde değildim. Kızım; Anne, sana bir paket geldi dediğinde Sakın açma, ben açacağım dedim. O gururu yaşamanın keyfini, kaçırmak istemedim.
Tüm içtenliğimle kutluyorum, Ayhan Bey'i. Başarmış olmanın keyfini yaşamasını diliyorum. Teşekkür ediyorum, arkadaşım. Sevgilerimle.
Nermin Kaçar
Nermin'ciğim teşekkürler, bizlere Ayhan beyin kitaplarının çıktığını müjdeleyen yazınıza.
Sizin sayfanızda Ayhan beyi de kutluyorum, arzu edenlere de kitap bastırabilmelerini diliyorum.En kısa sürede temin edeceğim, inşallah.
Selam ve sevgilerimle.
Nermin Kaçar
handan akbaş
Özellikle vefalı yaklaşımından dolayı Nermin Kaçar'a ve bütün arkadaşlarıma minnet duygularımı bildirir, sevgi saygılarımı iletirim. Önemli olan da bu zaten. Acıyı ve tatlıyı paylaşabilmek...Yoksa gerisi fasa fiso.
Ben, hatalarımla varım. 4x4 lük asla değilim. Bu Edebiyat Defteri okulunda dersime gayret göstermeye çalışıyorum; hepsi bu.
Bir eserin çıkmasını sağlamak; bizim gibi tek başına kalmış insanların kotarması oldukça zor. Düşünelim bir kez; arkamızda medya ordusu yok ki bizi okurlara lanse etsin. (Zaten buna da ihtiyacımız yok ya)
Sonra ortalık; korsan yayıncıyla dolu. Çarpmak için av arıyorlar.(Söz de yıldız yapacaklarmış) Elini versen kolun gidiyor)
Kitap okumada; Afrikanın bazı ülkelerinden bile gerideysek; bizim gibi yazarların başına gelecekleri hesap etmek o kadar zor olmasa gerek...
Bildiğiniz gibi her gün pazarlardayım. Tezgahıma kitaplarımdan koydum. Okuyucular kitaba uzaktan baktıkları gibi ellerine uzattııklarımda cin çarpmış gibi geriye sıçrıyorlar. "Sen anlat yazdıklarını,okumamıza gerek yok" diyorlar. Kimileri," ölmüş babanın hayrına veriver canım" Kimileri de ; " ne kadar baskı yaptığımı sorup,ne kadar para kazanacağımın hesabını " yapıyorlar.
Ben de ilginç yöntem buldum. Hanımın memleketinden getirdiğim prinçleri satarken poromozyon olarak da kitaplarımı gösteriyom. Pirinci alıyorlar,kitabı yine almıyorlar.
Ben de haftaya yeni bir iş yeri açacağım. Tabelaya da:
"KİTAP ARASI DÖNER BEDAVA " diye yazacağım.
Sevgilerimle efendim....
Nermin Kaçar
Nermin Kaçar
Sevgili Ayhan Abim...Altın kalpli, dik duruşlu, adam adam gibi adam. Çok okuyan vefalı bir edebiyatsever. İki kitap birden çıkartarak beni dahi çok şaşırttı. İki öykü de harika. Kitap olarak henüz okuma fırsatım olmadı. Kitapları işyeri adresime göndermiş, sağolsun. İzinli olduğumdan okumak nasip olmadı. Okur okumaz bir tanıtım da ben yapacağım inşallah. Dayanışma bugünler için var. Bu bağlamda seni de yürekten kutluyorum Nermin Abla.
Rabbim daha geniş adımlar atmayı nasip etsin abime. Çok okunsun inşallah. Hayalleri hayırlısıyla gerçek olsun. Senin de ve tüm dileyenlerin de inşallah.
Ne kadar zorlu bir süreçten geçerek kitap çıkarttığına ben şahidim. Yazmak en kolay kısmı bu işlerin. Taktir edersiniz ki, iş bir yerde çirkin de olsa maddiyata dayanmakta. Zorlu bir yoldu, aştı da geldi önümüze. Hadi açalım biz de gönül ellerimizi, bebek kitaplarımızı büyütelim. Tüm okuyucuları ve site sakinlerini bu emeğe katkıya davet ediyorum. Yazar en çok ne ister: Okunmak...O halde bu iki kitabı bir an evvel temin edip okuyalım. Site dayanışması neymiş, herkese gösterelim.
Nermin Abla sana yürekten teşekkür ediyorum. Darısı inşallah başına.
Ve sesimi kim duyuyorsa: Lütfen bu yazı günün seçkisi olsun. Daha çok kişiye ulaşsın sitemizden bir yazarın daha kitabı olduğunu...
Bu müthiş gurur verici bir şey...
Sevgiler hem yazara, hem sana Nermin Abla.
Nermin Kaçar
Aynur Engindeniz
Sevgiler sana.
Sevgili Nermin, bu kitaplar benim pencereme de geldiler. Ben de analizini yapmak istiyordum ama sen benden daha hızlı çıktın. Bu vefanı gönülden tebrik ederim. Ayrıca, değerli arkadaşımız Ayhan SARIKAYA'yı da yürekten tebrik eder, kitaplarının hayırlara vesile olmasını dilerim.
sevgiler.
Aynur Engindeniz
Emine UYSAL (EMİNE45)
Aynur Engindeniz
Oh sefamız olsun...
Nermin Kaçar
Nermin Kaçar
Harika bir dostsunuz:))İnşallah bir gün bizlerde sizin kitabınızı taşırız bu sayfalara. Ayrıca sizi takip etmek bağımlılık yapıyor:))Kutlarım.
Nermin Kaçar
Sevgili Nermin'ciğim inşallah sana da nasip olur. Ayhan Beyi canı gönülden kutluyorum. Gerçekten güçlü kalemi olan yazar arkadaşımız. Şahsen kendisinden çok şey öğrendim. Sen, sık sık öykü yazmam konusunda teşvik ediyordun. Ayhan Bey de ısrarla bana artık kesinlikle kalemin öykü yazmaya hazır diyerek güç vermişti. Pek çok kez mesaj kutusundan şöyle yapsan daha iyi olur. Şurası olmamış vs. bana ışık tutmuştur. Yolu açık olsun ve kitabı çok satsın istiyorum. Daha çok kişi okumalı böyle bir kalemi. Edebiyat Defterinden bir yazar arkadaşımız daha oldu ne güzel. Darısı bizlere. Sevgilerimle.