- 2453 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
YOZGATLI AŞIKLAR- OZANLAR ÇAMLIK MİLLİ PARKINDA BULUŞTU
Gözümüz gibi koruduğumuz, yangına karşı son derece hassas davrandığımız, Yozgat’ın akciğeri sayılan ve Türkiye’mizin ilk Milli parklarından olan Yozgat Çamlık Milli parkımız nazlı nazlı süzülüp sonbahara hazırlık günlerini yaşıyordu.
Doğası, tabi bitki örtüsü ve yemyeşil görünümüyle Çamlık Yozgat’a bir başka güzellik katıyor.
Çoktandır Yozgatlı Aşıklar- Şairler olarak Çamlıkta buluşup bir program yapalım istiyorduk.
Arkadaşlarımıza da bu konuda söz vermiştik. Hem Çamlığı şenlendirmek, hem de sözümüzü yerine getirmek üzere harekete geçtik.
Yozgat Şairler- Yazarlar Derneğinin uyumlu, çalışkan, azimli bir yönetimi var, bu bize güç veriyor. Arkadaşlarımızı topladık, bir plan yaptık. Alacaklarımızı sıraladık ve bu program dahilinde hazırlıklara başladık. Sağ olsun arkadaşlarım başta Nuh Şahin, Mehmet Karaaslan, Salim Gülbahçe,, Yusuf Koç, Reyhan Tataroğlu olmak üzere tüm ekipteki arkadaşlar seferber oldular. Yoğun işlerime rağmen onları yalnız bırakmamaya çalıştım.
Çamlık Göleti civarında konaklayıp ses düzenini kurduk. Ateş yakılması yasak olduğu için Kent Ormanı alanı dışında bir yere ocak yakarak hazırlıkları başlattık. Arkadaşlarımız üç ayrı ocak yakmış, piknik ateşini çoktan alevlendirmişlerdi. Şair Salim Gülbahçe ve oğlu Lokman Gülbahçe ateşin başında kavrulurken misafirperverlik duygularını güneşin yakıcı ateşiyle birleştirmişlerdi, sağ olsunlar...
Sorgunlu, Yerköylü ve Yozgatlı aşıkları ozanları çağırıp bu güzel piknikte buluşturacaktık ki, öyle de oldu. Aşıklar-Ozanlar bir bir toplanırken biz de Salim Gülbahçe, Yaşar Yiğitsoy, Nuh Şahin ve Yusuf Koç’la alınan malzemeleri doğrayıp ocağı hazırlıyorduk. Anlayacağınız o ki, mutlu, güzel bir telaş yaşanıyordu Çamlık Milli Parkımızda...
Kent Ormanı her zamanki gibi nazlı nazlı misafirlerini ağırlamanın ağır başlılığı içinde denizi andıran manzarası ve tatlı hoş güzelliği ile Yozgatlı-Aşıklara- Ozanlara selam durmuş, ‘Buyurun Aşıklar-Ozanlar!’ dercesine saygı kıvamında gelin kız gibi süzülüyor, duvağını yüzünden indirmeye çalışıyordu.
Yozgatlı Aşıklar ve eşleri birer ikişer Kent Ormanını doldururken çevredeki misafirler de birbirine bakışıp Çamlığın yeni konuklarını konuşuyorlardı. “A!.. Aşıklar- Ozanlar da Çamlıkta!” diyorlardı.
Yanan ocaklara odun atılıyor, ocak başına durmadan malzeme taşınıyor, piknik masasında da hanımların hareketliliği gözlemleniyordu. Bu hazırlıklar devam ederken arkadaşlarımızın aracılığıyla mikrofon sistemini kurulup saz ve söz hazırlığını tamamlattırmaya çalışıyorduk. Aşık Derdiyar ekibiyle çoktan gelip masadaki yerini almış, tatlı bir muhabbete dalmışlardı.
Malzememiz bol, işimiz yoğun, kap-kacak durumu da fazla olduğu için arkadaşlarımız bilerek çeşmenin başına oturmuşlar, kendilerini suyun akışına bırakmışlardı. Ben de öyle söylemiştim zaten, suya ve elektriğe yakın bir yerde konaklayın demiştim. Hani soyda Yörüklük de var ya, su ve otlak olmadan olmaz!...
Bu yoğun çabanın sonunda et-kavurma ve mantar pişip sofraya geldiğinde herkes cem olmuş masaların etrafına toplanmışlardı. Hanımlar iki masa, erkekler üç masa olmuş tatlı bir yemek telaşına girmişlerdi. Tas-tabak, kaşık ve çatal sesinden başka ses duymak zor gibi gözüküyordu. Aşıklar sofralara gönüllerini koymuş, davete icabet etmiş, birlikteliği başlatmış, muhabbetin kucağına düşmüş, hasret ve özlemle birleştirmişlerdi.
Çamlık Milli Parkı buluşmamıza emeği geçenlerden Allah Razı olsun. Her şey güzeldi, her şey mükemmeldi, şükür kusursuz, hoş, tatlı ve güzel bir piknik buluşması gerçekleşti. Bu güzel sofraya emeğini- alın terini katan dostlarımıza teşekkür ediyorum. Özellikle Salim Gülbahçe kardeşimi, Lokman Gülbahçe’yi, Nuh Şahin’i, Yusuf Koç’u ve Yaşar Yiğitsoy’u kutluyorum emeklerine sağlık diyorum.
Yemek sonrası saz ve söz muhabbeti başlıyor, çaylar demini alırken ozanların sesi Çamlık Milli Parkında yankı bulmaya başlıyor. Aşık Derdiyar, Er Ozan, Aşık İsmail Özbek, Erdoğan Bektaş, Reyhan Tataroğlu saz ve sözleriyle katılırken; Murat Erciyas, Yusuf koç, Nuh Şahin, Ahmet Yıldız (Gurbetçi şair) Yaşar Yiğitsoy, Osman Yüksel ve Sorgunlu Fatma kızımız da şiirleriyle programa katılarak Yozgatlı Ozanların Çamlık buluşmasını şenlendirdiler.
Yozgat Çamlık Milli Parkı Aşıklar buluşması harika olmuştu, Muhabbet güzel, sofra güzel, gönüller hoş ve mutluydu. Arkadaşlarımız gönüllerince yediler, içtiler, eğlendiler, kucaklaştılar. Bizim içinde dua edip “Güle güle git” temennisinde bulundular. Helalleştik, vedalaştık, selamlarını o kutlu dergâha ulaştırmak üzere emanet olarak üzerimize aldık... Çamlıkta her şey güzeldi, her şey hoştu, emeği geçen arkadaşlarıma bir kez daha teşekkür ediyorum.
Ahmet SARGBIN
Yozgat Şairler Yazarlar Birliği Derneği Başkanı
YORUMLAR
" Gözümüz gibi koruduğumuz, yangına karşı son derece hassas davrandığımız, Yozgat’ın akciğeri sayılan ve Türkiye’mizin ilk Milli parklarından olan Yozgat Çamlık Milli parkımız nazlı nazlı süzülüp sonbahara hazırlık günlerini yaşıyordu..."
BİR ZAMANLAR GENÇLİK HATIRALARIMIN GEÇTİĞİ ÇAMLIĞI YAŞADIM BİRAN....GİRİŞ HARİKA..KALEMDEKİ USTALIK BEYİNDE Kİ BİLGİ BİRİKİM HER HALÜKARDA GÖSTERİYOR KENDİNİ..BEN ZATEN SEVİYORUM BU KİŞİLİĞİ VE KALEMİ..AMA SEVMEYENLERDE HAKKI TESLİM ANLAMINDA KALEMİN GÜCÜNE İKİ SÖZ ETSİNLER İSTİYOR GÖNÜL..DAVET EDİLMEDİK DİYE GÖNÜLLENNECEK DEĞİLİZ ELBETTE! AFİYET OLSUN BAŞKANIM..CAN DOST TACETTİN BEYE KATILMAMAK MÜMKÜN MÜ..SELAM VE SAYGILARIMLA..