- 1209 Okunma
- 7 Yorum
- 0 Beğeni
AHMET & SELMA & NUR ( 1. BÖLÜM )
Sevgili dostum Nermin Kaçar, bir atölye kurmuştu: Öykü Sevenler Atölyesi. Tarih: 2010 Mart ayıydı. O atölyede, üye olan tüm dostlarımızın katılımı ile bir öykü kaleme almaya karar vermiştik. Öykünün ilk bölümünü yazmak, bana kısmet olmuştu.
Sevgili Nermin, öyküyü sizlerle paylaşmayı teklif ettiğinde, neden olmasın? Dedim.
Siz, hazırsanız; bizim öykümüz de hazır. Hem de uzun zamandır.:-)
AHMET & SELMA & NUR ( 1. BÖLÜM )
Aralık ayı, tüm sertliği ile çökmüştü Edremit’in üstüne. Etrafını çevreleyen Kaz Dağları da soğuktan nasibini almış; kahverengi eteklerinin üstüne beyaz bir kürk giymiş gibiydi.
Ahmet, bankadan çıkmış, yorgun adımlarla evine doğru yürüyordu. Rüzgârdan korunmak için sardığı yün atkısı buz tutmuştu. Bir an önce evinin sıcaklığına kavuşmak istiyordu. Yılsonu hesapları yüzünden oldukça geç kalmıştı, yine. Aklı evde hamileliğinin son günlerine gelmiş karısındaydı.
İlk bebekleri doğacaktı. Henüz, maddi olarak kendilerini toparlamış değillerdi. Evlilikleri üçüncü yılını dolduruyordu ve taksitler bitmek bilmiyordu. Üstelik bu küçük kasabada sıkışıp kalmışlardı. Allahtan komşuları çok iyiydiler ve Selma’yı hiç yalnız bırakmıyorlardı.
Her zaman ki gibi işten çıkmadan aramıştı Selma’yı;” Alınacak bir şey var mı? ” Diye sormak için. O zaman fark etmişti telefonların kesik olduğunun.” Fırtına, telefon hatlarını kopardı” demişlerdi. Evlerinin bulunduğu mahallede tüm hatlar hasar görmüştü.
Eşiyle konuşamadığı aklına gelince adımlarını hızlandırdı. Ebe Hatice teyzenin evinin köşesinden dönerken birden tüm sokak lambaları söndü. Her taraf koyu bir karanlığa büründü. “ Kahretsin “ diye söylenerek koşar adımlarla ilerlemeye başladı.” Selma ne kadar korkmuştur şimdi” diye düşündü.
Evine geldiğinde pencereden sızan mum ya da lamba ışığını aradı gözleri. Yoktu. Endişe ile kapıyı çaldı. İçerden hiç ses gelmiyordu. Telaşla ceplerini karıştırdı. Anahtarını buldu. Buz tutmuş parmakları ile güç de olsa kapıyı açtı. “ Selma, ben geldim” diye seslendi. Açık bıraktığı kapıdan giren rüzgârın uğultusu arasında bir inleme sesi duydu. Yüreği çarparak “ Selma “ diye seslendi tekrar. Aynı inilti yanıtladı sesini. Ses mutfaktan geliyordu.
Hemen koştu ve karısının yerde yatan bedenini gördü, karanlığın içinde.
“ Selma iyi misin? “ diyerek çöktü karısının yanına. Selma, sadece inleyebildi. Ellerini dolaştırdı, karısının bedeninde. Bir ıslaklık hissetti. O sırada Selma, halsiz sesi ile “ Bebek..Hatice teyze…” diyebildi.
Ahmet, bir an ne yapacağını şaşırdı. Karısını yalnız bırakmak istemiyordu. Ama Hatice teyzeyi de çağırması gerekiyordu. Tereddütle duraksarken Selma’nın acıyla iki büklüm olduğunu gördü. Deli gibi koşarak kapıdan çıktı. Hatice teyzenin kapısını yumruklamaya başladı. Bir yandan da avazı çıktığı kadar bağırıyordu: “ Hatice teyze yetiş, Selma…Bebek…”
Kapı açıldığında Hatice teyze, ayakkabılarını giymiş, yün şalını sarıyordu başına. “ Geldim, evladım. Hadi çabuk “ dedi.
Aynı yolu, bu kez, ikisi birden koşarak eve ulaştılar. Kapıdan girmişlerdi ki Selma’nın acı çığlığını duydular. Hatice teyze’nin yanında getirdiği lambanın ışığında telaşla Selma’nın yanına giderken bu kez bir bebek çığlığı yankılandı evin içinde.
Aralık ayının o soğuk gecesi, karanlığı bölercesine doğmuştu kızları Nur.
Eser Akpınar
03.03.2010
İzmir
YORUMLAR
Eser Akpınar
Sevgiler, selamlar.
Atölyeyi özlemişim valla... Bence; beyin jimnastiği yapmak gibi bir şey... Böylece kalem, dans ettikçe zamanla daha güzel figürler çıkıyor ortaya...
İşim vardı, hastaydım, zamanım yok gibi mazeretler şimdiden geçersiz olup, bu atölyeden vize alamazlar...
Bu işin sermayesi; biraz cesaret, biraz istek, biraz yazmaya sevdalanmak. Hepsi bu kadar. Ustayız diyemiyorum kendimize; ustalaşacağız diye umudum var. Yarınlara umutla bakmak bizim şiarımız.
Hadi arkadaşlar, gelin birlikte güzel eserlere imza atalım.
Selamlar.
Eser Akpınar
Yeni bir öyküde buluşmak dileği ile...Saygılar, selamlar.
sevgili nermin banada söylemişti ama bir türlü başlayamamıştım....tekrar olması çok hoş tebrikler usta
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum. Saygılarımla.
Eser Hanım ben sizin daha çok deneme ve şiir türü yazılarınızı okudum. Öyküye yeni başladınız sanıyordum. Bu güzel öykü yanıldığımı gösterdi. Gerçekten çok başarılısınız. Kutluyorum. Bu bölümü çok beğendim. Nermin Hanım da öykü konusunda hepimizi yüreklendirmiş baksanıza. Sevgilerimle.
Eser Akpınar
Atölye konusuna gelince; Nermin'in başlattığı, çok güzel bir projeydi. Hala da öyle. Ne var ki günlük koşturmalarımız ve kişisel yazılarımız derken, ihmal ettik. Yeni hedeflerimiz var ve kabul buyurursanız, sizi de aramızda görmek isteriz.? Çok da mutlu oluruz.
Teşekkür ediyorum. Sevgiler, selamlar.
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum. Sevgiler, selamlar.
AYSE 09
Canım arkadaşım,vefalı dostum... En çok keyif alarak yazdığım öykü serisiydi. Çünkü o öyküyle birlikte hepimiz heyecanlanmış, dostluğumuzun ilk sağlam ipleri birbirine bağlanmaya başlamıştı. Sadece Edebiyat Defterimizde bulunan atölyeler, yetenekleri geliştiren bir okul aynı zamanda. Maalesef ki hepimizin de en çok ihmal ettiğpimiz bölümlerden. Sevgili Ansızın, her zamanki duyarlılığıyla o bölüme de el atmıştı. Hatta eksiklikler için ben ona mesajla ulaşıyor ve yapabi,ldiği kısımların eksiklerini gidermeye çalıştı. Senin aracılığınla teşekkür ediyorum kendisine. Gelelim öykümüze, hariaydık gerçektende. Hatırlıyorum o anları. Bir sıonraki sırayı organize edebilmek için canla başla çalışıyordunuz bütün dostlar. Minnettarım hepinize. Sırayla ulaşabildiğimiz arkadaşlarımıza ulaşarak kendi sayfalarında yayınlamalarını rica edeceğiz. Ulaşamadıklarımızı da kendi adımızla yayınlayacağız. Hepinizi çok seviyorum. Hepiniz benim için çok değerlisiniz. İyi ki varsınız.tekrar teşekkür ederim. Dostluğun hikayesidir bu...
Nermin Kaçar tarafından 9/10/2011 12:25:51 AM zamanında düzenlenmiştir.
Eser Akpınar
Atölyemizi, yeniden canlandıracağız. Sevgilerimle, arkadaşım.
Şimdi merakla açılmalı gözlerim. Ama abartıyı kuşanmadan ve karşılıksız, cömert. Narin, bir serçe gibi hafifleyerek ürkekleşiyor öykü. Ben serileri seviyorum ve şimdi bir takip daha başlıyor. Çok güzel...
Tebrikler kuşatsın sizi.
Eser Akpınar
Teşekkür ediyorum; kendim ve dostlarım adına. Saygılar, selamlar.