Sensizliği Derin Dondurucudan Çıkardım
hayrettin taylan
- Şimdi bir bir çözülüyor yapayalnızlığım.Prangalı bir yaranın kabuklarına yazılmış kaderim.Kederime kel kelebeklerin konmuş.
-Yıllanmış şarabı tadına alıştırmalar yapıyor güzeller.Beni senden içiyorlar. Onlar sarhoş, ben sana ayık.
-Sıvanmış yalnızlık duvarına senden sözler , özler, aşklar yazıyorum.
Kimse beni anlamıyor.Oysa sen şiirim, sözsüz romanım, bitmez vuslatımdın.Yaramın sönmeyen yangınıydın. Betik hülyaların lal sultanıydın. Saçlarını uzatırdın sensizliğimin üstüne.
Y’ellerin esmezse benlerim essin diye. Diyete başlamış niyetlerimin sevisiydin. Beni benden alıyordun.
-Tebessümlerinde saklanmış sonrasızlığın hüznünü keşfetmenin sen halindeyim. O gülümseyiş manzumenin her dizesinde senli bir acı yatıyor.
-Şimdi yatağını sersen, gelsem koynuna. Şimdilik sarılsam sadece.
Film gibi demi. Oysa her şey mayalanmıştı sen varken gecelerimize.
-Yoğurdum vardı.Her yiğidin yoğurt yiyişi gibi değildi, yoğurtculuğum.
-Kaymağı hep ben yerdim. Kaymağı biraz seviyordum demek.
-Bu bir zaaftı sevgilim. Bu zaafın birinde ayranın sonra hayranlığın kirlendi. Bırak diyemedin şu kaymağı. Gece kahvaltılarının yanında kaymaksız yiyemezdim .
Şimdi yalnızlığın fiskoslarında fısıltılar derledim sana. Bu bay yanlışın hicranlarında yakılışın destanlaşıyor.Epik hezeyanların başlıyor. Ve son Köroğlu mecburen ben oluyorum. Benden başka kimse seni sevemez. Kendine ölüm seçmek zorunda kalacaklar ürker bu halimden.
-Sen benim yarimden öte yerimden de hatta yarınımda , yanımda da öte bir yerdesin.
-Bu seni benden almaya kimse göze alamaz.
-Yıldızın oynaşıl gecelerin iç mimarı ben değilim. Öyle bulut örüp sislerini hislerimin üstüne yollama. Senin ay şavkın yansırken ruhuma öyle saklanamazsın, öyle sessiz, bensiz kalamazsın.
Öfkelenmiş volkanların fay ağzı gibi konuşma.Yanardağlarımı azdırma. L’avlarıma meze yapma ürkek ceylanları.
İhtişamlı hasretin şarkısı gibi seni çalmalıyım seni.
Alevden aleve, çığlıktan çığlığa, hıçkırıktan hıçkırığa, kahkahadan kahkaha , sen’den sen’e değişik duygular çerçisi olmalıyım. Seni sunmalıyım bahtıma. Sen olmasan yazamam .Budur benim kaderim.
Takıldım yokluğuna. Bandım sensizliği ömrümün aşk tavasına.
-Bandıra bandıra, bağıra bağıra, ağlaya ağlaya,seni tadıyorum .
-Ödemesi yapılmamış faturanın faizi kadar kedersizliğim.
Bedellerinin ödentilerindeyim. Her şeye razı, her şeye rıza, her şeyine şeyh olmuş sevi müstesnasıyım.
-Biraz anla beni.
- İlklerimizin durağındayım , durağan bir sevda sahili var.Taş atsan da dalgalanmaz;ancak damlaların ya da bana sarılışın dalgalandırır.
-Başkaldırısı sızılarında sakla bir tutkunun tecimeniyim.Seni kendi sevdama pazarladım durdum.Satamadım seni kendime. Ben sen olmuşken , bu tüccarlığı bırakmalıyım Bennara.
-Sonbaharın harı düşte içimdeki ormana. Sen yandın sen.
-Ben külüne, ben gülüne, ben hatta ölüne meftun değişik bir deliyim.
-Sıyırmışım işte anla beni.Aşkın dışında anladığım bir şey yok zaten.
Bülbüller uçuyor gül cemalinin gülistanında .Çığ altında kalmış senli aşk bebeğinin çığlığına gidiyorum.
-Yetiş diyor, ben ölmemeliyim .Aşk annemi getir diyor. Daha aşk sütünden içmedim.Daha salınmadım aşk salıncağınızda.Daha göz göze gülüşlerinizi görmedim. Birbiriniz için ağlamayı, ağları bırakıp yeniden dönmelere, yeniden yaşamalara sunun beni.
-Bu çığ sizin ömrünüzdeki çağı kapatır.
Şimdi bu aşk bebeğinin hislerini onarmaktayım. Yeni umutlar sunmaktayım.
Yüreği dağıtılmış aşk postacısı gibi kapı kapı seni arıyorum.
Hangi adresiz gidişin evindesin.Hangi can kırığın , kırkayağı sakladı kabullerimden.
-Sönmemiş yanardağını yanık yüreğime bırakıp giderek gidilmiş sayılmaz ki.Sen gittiğin gün bana geldin aslında. Sen hiç gitmedin ki.
Bilmediğin uzakların sihrindesin.Kahinler, senin ayinlerini düzenliyorlar. Sen mutlu olmaya iksir oluyorsun.
-Oysa mutluluğun gizinde benli acıların hacı olmak için ihramlarını giymiş.
-Gözyaşların zemzem gibi yarama dökülürken başka hayatı tavafa gidemem Bennara.
-Ayracımı senle açtım ,senle kapattım .Arasöz gibi başka aşkların cümlesinde çıkarılacak cümle olamam.
-Öznesi ,özü, ruhu olduğum senli cümlenin Fatih’idim, varılmaz, ulaşılmaz denen yüklemine kadar gelip noktayı koydum.
-Sevdim seni işte yok başka özeti.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.