- 503 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
GENÇLİK ADINA DEVLETTEN BEKLEDİKLERİMİZ
1) Gençliğin milli idealler etrafında toplanması sağlanmalı, kültürel birliğin korunması ve kültürel değişimin müspet yönde olması için gerekenler en kısa zaman içerisinde düzenli ve sistemli olarak yerine getirilmelidir.
2) Cemiyeti ayakta tutan değer hükümleri korunmalı ve gençlerin bu değerlere intibakı sağlanmalı, geleneklerine sıkı sıkıya bağlı çevreden modern bir çevreye gelen gençlerin cemiyetten soyutlanmasına müsade edilmemelidir.
3) Dilde meydana gelen ve nesiller arasındaki kopukluğu hızlandıran veya hızlandıracak olan değişiklikler durdurulmalıdır.
4) Her şeyden önce cemiyete küsmüş ve gayr-i ahlaki yollara düşmüş gençlik içinde bulunduğu durumdan kurtarılmalı, onlara inancımızın ve geleneklerimizin hoşgörülü havasıyla yaklaşılarak yeniden topluma kazandırılmalıdır.
5) Okul ve aile eğitimi mümkün mertepe birbiriyle uyumlu hale getirilmelidir.
6) Gençlere okuma tutkusu aşılanmalı, faydalı ve orijinal eserler ucuz bir fiyatla gençlere ulaştırılmalıdır. Okullarda kültür ve sanat faaliyetleri artırılmalıdır. Kütüphaneler hem çoğaltılmalı hem de modernleştirilmelidir.
7) Gençler arasında yayılma istidadı gösteren fuhuş, ahlaksızlık, çalışmadan kazanma arzusu gibi tehlikeli illetlere asla fırsat verilmemelidîr. Gençlere çalışmanın, alınteriyle kazanmanın önemi anlatılmalıdır.
8) Gençliğe güven duygusu kazandırılmalıdır. Onların ümitvar olmaları sağlanmalıdır. Fakir öğrencilere maddi imkanlar sağlanmalı, işsiz gençlere iş bulunmalıdır.
9) Gençliğin mutlaka ama mutlaka yeterli beslenmesi sağlanmalıdır.
10) Gençlerin yıkıcı-bölücü ideolojilerin ağına düşmesi önlenmelidir. Yıkıcı ve bölücü ideolojilerin zararları ve gerçek yüzleri hakkında konferanslar düzenlenmeli ve gençler bu konuda bilgilendirilmelidir.
11) Gençliğe Türk büyükleri en güzel bir şekilde tanıtılmalıdır. Atasını, ecdadını bilmeyen gençlerin başka kültürlerin etkisinde kalacağı hiçbir zaman unutulmamalıdır.
12) Okuyan gençler yurt sorunlarından kurtarılmalıdır.
13) Uzun vadede Türkiye milli kültür ve sanatımızın araştırma merkezi haline getirilmeli, ilim, kültür ve sanat faaliyetlerine öncelik tanınmalı ve bu faaliyetlere ayrılan meblağ önemli ölçüde artırılmalıdır. Bu tip gençler ve insanlar desteklenmeli. Türk toplumun menfaatleri doğrultusunda hizmetkarlığa talip olanlara her zaman imkan sağlanmalıdır.
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.