- 2584 Okunma
- 5 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ÂNIM...
’ Bir çay molası! ’ dedim ömrüme. ’
’Yoruldun sen! Biraz dinlenmelisin. Kısa bir ara ver kendine.’
Ömrü, ince belli bir çay fincanı saysak, henüz çeyreğinde kalırım ben. Ama kalbim, boğazına kadar doldu sanırım. Bu arayı mutlaka kullanmalıyım!
Annemin, çeyzinden kalma vitrininin önünde mütevazi bir kanepenin baş köşesindeyim...
Bir elim siyah mürekkepli kalemimde, öbürü fincanın belinde...Yazacaksın diye sıkıştırıyorum aklımı. ’Muhakkak ki yazacakların var! ’ Aklım dalıyor derinlere. Taa en derinlere...
’ - Geçmişi mi yazmalıyım?
- Ne getirir ki?
- Hayallerimden mi söz açmalıyım?
- Kim ne yapsın ki?
- Yoksa bugünü mü işlemeliyim n/akış n/akış? ’
Gönlüm, açlığın etrafında tavaf edenlerin y/anındayken; ömrüm, bağrı kan kusan annelerin mateminde...Hangisini konu etmeliyim şu saatlerime? Hangisini?
’ - Buldum işte!’
Bu ânı yazmalıyım belki de... İleride bakıp bakıp, gözyaşlarım akıp akıp özlemini ç/ekeceğim bu ânı bir yerlere sokuşturmalıyım.
’ Bir yudum alıyorum çayımdan.
Biraz acımsı, biraz soğuk...
Bir o kadar da gerçek...
Tadı boğazımın derinliklerinde yankılanan,
Isısı derimden içerime akan... ’
Eylülün başı, hava aydınlık... Açık penceremden, s/üzülen kuş sesleri duyulmakta. Son/baharın habercisi, giden yazın matemini tutuyor. Sesinde gülümsemeyi tattığım masum çocukluk, son oyununu oynuyor. Dilim lâl, kalemim bülbül... Yağmur çok yakın.
Yazmak istedim ve işte yalnızca bu ânı yazıyorum. Hece hece, tümce tümce, paragraf paragraf...
Bu ânı...
’Ne doğan güne hükmüm geçer,
Ne halden anlayan bulunur;
Ah aklımdan ölümüm geçer;
Sonra bu kuş, bu bahçe, bu nur.
Ve gönül Tanrısına der ki:
- Pervam yok verdiğin elemden;
Her mihnet kabulüm, yeter ki
Gün eksilmesin penceremden!’
der gibi...
3 EYLÜL 2011 / MERVE NUR METİN (EDEBİYAT AŞKINA...)
YORUMLAR
bu yüregin sesini dinleyecegiz artik belli oldu . lütfen diliniz lal olsa da kaleminiz kavi olsun .
bir cay canim istedi ki simdi sormayiniz . neyse sabah kahvaltida icerim artik . :-))
vakit gecenin yarisini geciyor ... gözlerim yanmaya basladi ...
ama yine de bir yorum birakacagim dedim .
edebiyat askina nur sacilsin gecenize ..
sevgimle...
edebiyat aşkına......
_ZERRE_
cok etkilenmistim .
"Sonra bu kuş, bu bahçe, bu nur."
Cahit Sitki Taranci 'yi da andik ... sayenizde .
ballkon kapisini acip bahceden gelen sesleri dinlerim ... o kuslarin civiltisi ... ne güzel gelir bana .. bazen de yagmurun sesi ... rüzgar da öyle .. hep disardan iceri ...
bazen icerden disariyi özleriz ... iste disardan gelen sesler onun icin bi güzeldir ...
Almanya'da havalar öyle son zaman cok yagisli geciyor . yine öyle puslu bir gün hakim . selam olsun size uzaklardan ..............
gününüz hep güzel olsun .. sevgimle sair .................
hee o ; "bos heves"
olsun... yine de icmis kadar oldum . :-)))
edebiyat aşkına......
cnm çok güzel sende bi pırıltı keşfettim ben betimlemeler harika bence u kadarla kalma başıralarının devamını dilerim
edebiyat aşkına......
Ne güzeldi evet,
ne güzeldi bir an'i okumak ve o an'da bir/az can olup siyahina, beyazina hatta sonbaharina nail olmak.
Ki insanoglu kus gibi derim, oturdugu yerden hayali ile fizana bile ucuveren.
Yüregi kanatlidir gönlün yeter ki anlamayan bir söz tarafindan kirilmasin.
Yüreginde siir büyüten naif yürege sonsuz sevgilerimi gönderiyorum
ince belli bardagin disindan görünen deme zamani demleyen kalem.
Cok cok sevgimle.
edebiyat aşkına......
Çok Çok Sevgiler Sana =)
bu yazıyı sevgili nar-ı çiçeğin '' hayata bir şiirlik ara'' sözünden esinlenerek yazdım... ona çok çok sevgilerimi gönderiyorum...
edebiyat aşkına...... tarafından 9/3/2011 9:21:25 PM zamanında düzenlenmiştir.
Nar-ı Çiçek
bir damla da denizler büyüten yüreginden öpüyorum...
Hep ama hep ay olur mu.
Cok cok sevgimle.
hayatın henüz çeyreğinde( kendi deyimiyle) ama gönlü engin şaire...
gün gülerek gelsin pencerene...:)
ne güzeldi bir an'ını okumak kaleminden...
sevgiler Nur'um..