- 416 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Ne Sağdayım, Ne Solda. İlerdeyim.
Ne Sağdayım, Ne Solda. İlerdeyim.
Evrimsel süreç devam ediyor.
İnsan ve evrende değişim ve gelişim canlılığın devamının bir gereği. Hayat faaliyettir çünkü.
Bu evrim mana boyutunda da terakki olarak yansır. Bireyden topluma yansıması da kaçınılmaz.
Bu sürecin gerisinde olanlar asla yetişemeyecek öndekilere. İzleyin gelişmiş toplumların 50 yıl önce yaptıkları az gelişmiş olan toplumlarda yeni uygulanmaya başladı. Geri toplumlara ise azgelişmiş toplumların uygulamaları örnek oluyor.
Her alanda bu gelişim ve değişim gözlemlenebilir. Sadece izleyiniz. Kutsallaştırmadan bakınız. Kutsallaşan şeyler asla hakkıyla öğrenilemez. Sadece ezbere kabul edilir.
İleri toplumların geçtiği aşamaların aynısını geri toplumlar yaşıyor. Ortaçağda dinsel baskılardan bunalan Batı toplumları dinin baskısından kurtuldu, bedelini ödeyerek. Ama başka dinlerin pençesine de düşmekten kurtulamadı. Yani yağmurdan kaçarken doluya yakalanmak da var…
Son tahlilde tüm insanlık gelişecek ve orjin insan manası açığa çıkacak. Çıkmak zorunda. Orjin insanı açığa çıkaranların azınlık olması ümidimizi kırmasın.
“İleride, en öne geçenler, işte o ileride olanlar.”(Vâkıa/10) Elmalılı
“Sağın adamları, ne uğurludur onlar!” (Vâkıa/27) Elmalılı
“Solun adamları ise, ne solun adamları!” (Vâkıa/41) Elmalılı
“Ne sağdayım, ne solda, ilerdeyim.” Diyenler, gelin bir olalım.
Saygı ve selam ile,
Ahmet Bektaş
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.