- 1900 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
HZ.MUHAMMED S.A.V. NEDEN ÇOK EVLENDİ ?
Eski tabirle doğacıların, yani doğaya yaratma gücü yada olduğu gibi halk olma gücü yaftalıyanlan bazı kişilerin, sözleri beni hep üzmüştür... Söz birliği etmişcesine, kafayı Peygamberimizin neden çok evlendiğine takmışlar... Buda bir kenara, kendinden küçük büluğ çağında bir kızı alması onların inançsızlığına ayrı bir kuvvet katıyor... Bir geçmişe dönüş yapalım ne dersiniz ...
Önce bir iyice okumayı anlamayı öneriyorum.. Peygamberin hayatını ve onun yaşayış biçimini.. Fakat bazen bin kitap okusanda elinde en akademik seviyede diplomalar olsada Tanrıyı ve onun bu sevimli asil Peygamberini sevmek ve hakkıyla tanımak herkese nasip olamıyor... Görmek istediğini görüyor insan, yada duymak istediğini duyuyor... Kafa soru işaretleri dolu, ne dersen cevap hazır nakarat halinde inandığına sadık son derece...
Peygamberimiz HZ Muhammed S.A.V yirmi beş yaşında kırk yaşında dul ve çocuklu bir hanımla, Hatice Anne’mizle evlenip yirmi beş senesini yani gençliğini bu asil hanımla yaşadı. Hatice annemizin ben artık yaşlandım, sana cariye alalım sözlerine ve sokaklarda yarı çıplak gezen cahiliye devri kızı ve kadınına rağmen, yaşlı eşine o ölene kadar sadık kalmıştır... Kaç kişi bunu yapardı? şu yada bu devirde merak ediyorum....
Efendimizin çocuk yaşta ölen oğlu İbrahim dışında, tüm çocukları Hatice Annemiz’dendir.. Hanımı vefat ettikten sonra aldığı hanımlarına, daha doğrusu çoğu bizi nikahla diye yalvararak peygamber eşi olmuş hanımlarına bakıldığında Ayşe Anne’miz dışında hepsi dul kimi çocuklu hanımlarına bir bakalım... Kiminin eşi savaşta ölmüş, kimi savaş esiri, kimi çocuğuyla ortada.... Savaş esiri yada hür, onbeş’lik yüzlerce kız ortada iken, neden bu Peygamber tüm çaresiz kadınları aldı acaba? Evlenmeye meraklı olan,genç kızları almazmı?Kim engel olabilirdi buna? Üstelik kadınların İslamiyet gelmeden alınıp satıldığı bir cahiliye devrinde......
Oysa bu Peygamberimize sempati duymayan kaç kişi eşine köle gibi sadık acaba?.... Gazeteler aşk ve yasak ilişkilerle öyküleşmiş... Nikahlı eşinden gayri parası olanların kaç sevgilisi var Tanrı bilir, aşikar pek az kişi eşine sadık......Efendimiz S.A.V .haremmi kurun dedi... Kuranı Kerim dört kadınla erkekleri sınırladığında, Efendimiz S.A.V. hanımlarıyla zaten evliydi boşayamazdı, çünki onları kimse almazdı, Mümin’lerin Anne’siydi onlar... Kuranı Kerim neden tek kadın alın dememiştir peki?.. Çünki onlar bunu hemen yapamazdı ... O Yüce Kitabın sahibi, kadını alıp, alıp, boşayan bir Cahiliye devrinde, sınır getirerek alıştırmak istemiştir insanları bence ... Ama ALLAH C.C aynı bakımı ,aynı sevgiyi göstereceksiniz diye tek evliliğe insanları bir nevi mecburda etmiştir... Efendimiz S.A.V. yinede kendisi çok evliliğe karşı çıkmıştır... İnsanlara tek kadınla iktifa edin, ey Allah’ın kulları siz hepsine aynı geliri getiremezsiniz , aynı sevgiyi ,aynı ilgiyi gösteremezsiniz tek kadınla yetinin demektedir... Kafa güzel olunca, cep para dolunca, başlar arabadan güzel kadınlara korna çalmaya birileri, sonra sakın eşlerinizi aldatmayın diyen Allah’ın Habib’ine ver yansın ...
Arkadaşı HZ Ebubekir’in rica minnetiyle Allah’ın işaretiyle aldığı tek kız Ayşe annemizdir. Nişandan sonra büluğ çağına geldikten sonra efendimizin eşi olarak evine gelmiştir.. Resullulah’tan çocuğu yoktur.. Bu Yüce Peygamber kaç kere yatağında rahat uyudu? Bunu konuşmalı, öz amcasının bile kapısına diken döşediği, onca sabrına karşın gördüğü zulmün hiç sonu gelmeyen, mubarek dişleri kırılan, namazda sırtına deve işkembesi konan, çizmeleri atılan taşlardan kan ile dolan Allahın öksüz yetim Yüce Habibine söz söylemeden önce iyice düşünmeli bir... Kendisi okuma yazma bilmeyen bir ümmi iken, asırlardır ilmi hayretle takip edilen, Kuranı Kerim’i Cebrail Aleyhisselamın getirdiği şekilde okuyan Tanrı’nın sözüyle dünyayı nurlandıran bir alemler rahmeti... Saygı sevgi rahmet doğduğu gün, Rabbine gittiği gün, ve ümmetim diye sancağını açarak kalkacağı gün, Allahın selamıyla birlikte üzerine olsun... Bu yazımı okuyan kardeşlerimden, yüce zatına bir fatiha rica ediyorum..
.RabiaBelgin.
YORUMLAR
Hz.Muhammed (s.a.v) efendimizin ümmi olmasının hikmeti sırrı çok evlenmesinde de tezahür etmiştir.
Alemler onun yüzü suyu hürmetine yaratılmışken , onun için yaratılanların ona dil uzatması cehaletten başka bir şey ile nitelendirilemez. Yazınız için teşekkür ederim. Kaleminizin daim olması dileğiyle... Allah(c.c)'ın selamı üzerinize olsun...
Belgin Sönmez
Allahın nusreti müslümanların üzerinedir.Ayette dediği gibi kafirler istemesede allah nurunu tamamlayacaktır ve görüyorumki İslamiyete giren akıllı araştırmacı çok yabancı var ..Saygılarımla