- 1202 Okunma
- 4 Yorum
- 0 Beğeni
Gülce ve Ozanlık Geleneği
-Gülce, çoğunluğu Ozanlık Geleneği’ne bağlı ve hece ile yazan şairler tarafından kurulmuş, geliştirilmiş pırıl pırıl bir edebiyat akımıdır.
-Gülce, ozanlık geleneğinin yaşatılmasını ve canlı-diri tutulmasını; ozanlarımıza sahip çıkılmasını ve onların ekonomik ve sosyal olarak devlet-halk ve sivil toplum kuruluşlarınca desteklenmesini arzu etmektedir. Özellikle Hece şiirimiz ve "usta-çırak" ilişkisi ile "atışma geleneği"ni kendisine rehber olarak almış bir edebiyat akımıdır.
-Gülce, çağımızın Karacoğlan’ı, Köroğlu’su, Dadaloğlu’su, Yunus Emre’si, Pir Sultanı, Seyranî’ si çıksın diyen bir şairler topluluğudur.
-Gülce Edebiyat Akımı’ nın öncülerinden bazılarının isimleri ve mahlasları şöyledir :
-Mustafa CEYLAN(Ozan Ceylanî)
-Harun YİĞİT(Ozan Kâmilî)
-Osman ÖCAL(Ozan Vuslatî)
-Ekrem YALBUZ(Ozan Cinasî)
-İhsan ERTEM(Ozan Talibî)
-Gültekin TOGA(Ozan Sentezî)
Evet, sadece bu isimler-mahlaslar bile, Gülce Edebiyat Akımı’ nın mahiyetini göstermeye yetmektedir.
-Gülce akımı mensupları, atışma tarzında ve muamma türünde oldukça başarılıdırlar. Saz çalmayanlar da, bilgisayar klavyesini adeta bir saz gibi kullanmakta; anında atışma yapabilmektedir.
-Gülce mensubu şairlerin şiirlerinin çoğunun bazı bestekârlar tarafından Türk Halk Müziği ve Türk Sanat Müziği eseri olarak kolayca bestelenmiş olmasının temelinde, bu ozanlık geleneği tutkusu bulunmaktadır diyebiliriz.
Saygılarımızla...
Gülce Edebiyat Akımı
YORUMLAR
umarım HAZAR ŞİİR AKŞAMLARINI ORGANİZE EDENLER BU YAZINIZI OKUMUŞTUR ÇÜNKÜ BURDA YANLIŞ TA ISRAR VE KEYFİYET VAR.
MustafaCeylan
(yanlışta ısrar ve keyfiyet var) demişsiniz, anlıyamadım.
*
Selamlar, saygılar..
Hıdır CANALAN
MustafaCeylan
Can Osman Kardeşim;
Çok teşekkürler selamlar, saygılar...
MustafaCeylan
teşekkürler,sağolun...
"karakoldaki polisler okumuyor ya, torpilimiz var ne de olsa..."
Şaka şaka..
Sizi de takip ediyorum..
Selamlar, saygılar...