- 757 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
Atabeg ile İslami Terminoloji-1-
Doksanlı yılların başı...üniversite yılları... ikinci vatanım dediğim Konya...İkinci sınıfa kayıt işlemleri yapılmakta...kampüste olmadığı kadar bir kalabalık ve onlarca otobüs peşi sıra otogara yanaşır gibi sıra sıra rektörlüğün önüne yanaştılar.İçlerinden hiçte bize benzemeyen yüzlerce genç indiler...Kimisi çekik gözlü,kimisi sarı benizli,kimisi esmer,kimisi uzun,kimisi kısa kızlı erkekli gençler birer birer aşağı indiler...Buda neyin nesiydi?...Kısa bir şoktan sonra açıklama geldi...Rusyanın dağılması sonrası,Türk’i Cumhuriyetlerle yapılan öğrenci mübadelesi sonucu bizim üniversitenin payına düşen öğrencilermiş bunlar...Zamanla alıştık onlara...
Yurttan oda arkadaşım Özbekistanlı Cevher Atabeg; çekik ve güleryüzüyle yıllara varan dostluğumuzu güzelliklerle yaşadık...Rusların dedelerine ve kendilerine yaptıkları zulümleri anlattı hep...Öz benliklerinden,dini inançlarından nasıl koparıldıklarını her defasında gözyaşları içinde ağladıkça anlattı,anlattıkça ağladı...
Sonrasında birgün ...kapının heyecanla açıldığını hissetim ama oralı olmadım...gelen Atabegdi....ranzaya bir hışımla oturup heyecanla;
- Selim gardaş tez gahıpsan...
-Hayırdır Atabeg?
-Mene Eslamiyeti tez vahıt öğretecehsen
-Tamam,tamam öğreteceğim...O zaman ayakkabılarını çıkar,çoraplarını çıkar,havlunu boynuna as ve beni takip et.
-Tez gelirem,tez Selim gardaş
Gözlerindeki parıltıyı yıllardır unutamıyorum...Önce abdest almayı öğrettim...Sonra odamıza geldik...Kelime-i Şehadet getirttim...(Zaten müslümanlar ama hiç bir şey bilmiyorlardı.) Biraz telafuzda uğraştım ama,atabeg çok zeki bir çocuktu çabuk alıyordu herşeyi...
“Eşhedu en lâ ilâhe illellâh ve eşhedü enne Muhammeden abdühü ve Resûlühü.”
“Ben şahitlik ederim ki Allah’tan başka İlah yoktur. Yine şahitlik ederim ki Hazreti Muhammed (s.a.s.) Allah’ın kulu ve Peygamberidir.”
Heyecanı ve soruları her geçen gün artıyordu.Akşamları okul dönüşü hemen yakama yapışıyor,öğrendiklerini su gibi içiyor sabahlara kadar aldığı notları ezberliyordu.Atabeg önce İmanın ve islamın şartlarını öğreneceğiz...
İMANIN ŞARTLARI
1- Allah’ın varlığına ve birliğine inanmak.
2- Allah’ın meleklerine inanmak.
3- Allah’ın kitablarına inanmak.
4- Allah’ın peygamberlerine inanmak.
5- Ahiret gününe inanmak.
6- Kadere, hayır ve şerrin yaratıcısının Allah (Celle Celâlühû) olduğuna inanmak.
İSLAMIN ŞARTLARI
1- Kelime-i şehadet getirmek.
2- Namaz kılmak.
3- Oruç tutmak.
4- Zekat vermek.
5- Haccetmek.
Sonrasında abdest ve namazın farzlarını öğreneceğiz...
ABDESTİN FARZLARI
1- Yüzünü yıkamak.
2- Kollarını (dirsekleriyle beraber) yıkamak.
3- Başının dörtte birini meshetmek.
4- Ayaklarını (topuklarıyla beraber) yıkamak.
GUSLÜN FARZLARI
1- Ağzına su vermek.
2- Burnuna su vermek.
3- Bütün bedenini yıkamak.
TEYEMMÜMÜN FARZLARI
1- Niyet.
2- İki darb ve mesh.
NAMAZIN FARZLARI
Dışında olanlar:
1- Hadesten taharet
2- Necasetten taharet
3- Setr-i avret
4- İstikbal-i Kıble
5- Vakit
6- Niyet
İçinde olanlar:
1- İftitah tekbiri
2- Kıyam
3- Kırâet
4- Rükû
5- Secde
6- Kaide-i ahire.
Sabah namazlarını ben kaçırıyordum o kaçırmıyor her sabah çalar saat gibi beni erkenden uyandırıyordu.Ona bir şeyler öğretmek banada ayrı bir zevk ve şevk veriyordu.İslamiyet hakkında bilmediğim şeyleri ondan önce araştırıyor,notlar alıyor sonra ona aktarıyordum...Kısacası öğretirken öğreniyordum...Atabeg yine bitmeyen o heyecanıyla geldi...
-Selim abi,mene "Edille-i şer‘iye " ile Ef`âl-i mükellefini anlat... onları mene tek tek öğret olur mu?
Önce güldüm, sonra kendimi şöyle bir yokladım...Bu terimleri unutmuştum nerdeyse..Çaktırmadan;
- Tabiki Atabeg dedim,sen otur ben bi kantine kadar gidip geleyim....
-Devamı Yarın-
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.