ŞEYTANIN GÖR DEDİĞİ ( KARA AFRİKA )
Günümüzün ve gündemimizin büyük bir bölümünü meşgul eden bu konuya belki de hiç bakmadığınız bir pencereden bakmanızı sağlayacak satırlarıma göz, yazdıklarıma beyin yormanızı rica edeceğim.
Sevgili canlar;
Dünyanın en zengin yeraltı kaynaklarına sahip olmalarına rağmen emperyalist güçlerin elinde tıpkı bir oyuncak misali oynadığı Afrika, Her gün binlerce insanın açlık ve sefaletten, iç savaşlardan, birbirini boğazlamalardan öldüğü Afrika. Peki neden dünyanın en fakir kıtası durumundalar. Neden bütün bu halk üzerindeki kışkırtmalar ve neticesinde sebepsiz ve sonuçsuz iç savaşlar, Bir lokma ekmek için kan gölüne dönebilen sokaklar hiç düşündünüz mü?
Emperyalist güçlerin doyumsuz paylaşım hırslarının neticesi yatmakta bütün bu olan bitenin ardında. Dünya nimetlerinden mahrum bırakacaksınız ki sizin bir lokmanız muhtaç olacaklar ve ucundan azıcık verdiğinizde koşulsuz boyun eğme ve biat zihniyeti yaratacaksınız. Yok bunu yapmaz iseniz o kara Afrika aydınlanır ve size o toprakların üstünü de altını da zindan eder. İşte buna engel olmanın tek yolu onları ve oraları uyandırmamak. Tıpkı bizim iç politikamızda da bir bölge için bunların bir dönemler düşünülmüş ya da halen düşünülüyor olması gibi. Bakınız ülkemizde de yıllardır çözülemeyen bir toprak reformu ve vazgeçilemeyen! bir feodal yapı hüküm sürmektedir.
İşte Afrika kendileri gibi bahtları da kara insanlar. Şeytanların yönetimindeki topraklardan çıkartanın adı gibi değerini de bilmediği dünyanın bir numaralı yeraltı zenginlikleri.
Gelelim gündem yaratan meseleye. Peki; bugün neden gündemimizde bu kara talihli kara insanlar. Dün mü karardı talihleri? Bugün mü aç ve susuzlar? İç savaşlar bugün mü başladı? Elbette hayır. O bölgeler keşfedildi keşfedileli bilinmekte ki talihleri hep kara ve kara olmaya da devam edecek. Senin bir günlük yardımın ile hiçbir şey değişmeyecek. Belki sadece sende bir nebze iç huzur yaratacak o kadar. Peki diyeceksiniz ki görmeyelim mi? Elbette görün. Ama kendi gözlüğünüzün yanında evrensel gözlükleri de takının. Çünkü o emperyalist güçler yine iş başında ve bize görmemizi istediği tarafını “gör” diyor. Peki neden? Biliyor bizim yumuşak karnımızı. Biliyor Türk insanının hassas tarafını. Ve biliyor bizim ülkemizin şu anki yönetimsel durumunu. Hem de bizlerden çok iyi. Ne dese emir telakki ediliyor çünkü.
Neden?
Çünkü gözü kulağı daima bizde.
Neden?
Çünkü bu ülke üzerinde de oynadığı, oynayacağı oyunlar var.
Neden?
Çünkü senin gündemini de o belirliyor.
Neden?
Çünkü senin de uyanmanı istemiyor.
Bu “Neden” sorularını çoğaltmak o kadar mümkün ki! Tek mümkün olmayan bizi yönetenleri uyandırabilmek kan uykularından.
İşte bizler bugün o şeytanın bize “gör” dediğini görmekteyiz. Bırakalım bu acitasyonları ve çıkartıp atalım gözlerimizdeki at gözlüklerini. İçinde bulunduğumuz bu durum tam emperyalist güçlerin istedikleri durumdur. Öyle ki bizlere kendi kara Afrikamızı, kendi açlarımızı ve kendi birbirini boğazlayan insanlarımızı bile unutturmakta.
Uslarınıza fiske olması dileklerimle.
Cemil YILDIZ
19.08.2011
YORUMLAR
Bir dilim ekmeğe muhtaç hale getirilen Somali.Evet bazı şeylere takılmamak mümkün değil.Daha önceleri ne yeyip ne içiyordu Somali.O zaman da kuraklık yok muydu?Yoksa bunların tarım ekonomisi malum ülkelerin eline mi geçti.Vallahi hiç de olmayacak bir senaryo değil.Bizim tarımımızın ithal beyinlerle ne hale getirildiğini düşününce...Kimin aklına gelirdi ki Ortadoğuya canlı hayvan ticareti yapan ülkemiz hayvan ithal eder hale gelsin.
Bizim gibi harika bir coğrafi konumda ,bire bin veren ovaları,yaylaları olan bir ülkede bile ithal ürünler alınıyorsa Somalide yaşananlara şaşmamak lazım.
Gıdanın bile silah olarak kullanıldığı bir dünyada yaşamak....
Az birşey yazayım dedim ama içim dolmuş demek ki.
Düşündüren bir yazıydı.
Kutluyor,saygı ve sevgilerimi yolluyorum.