GİT PEŞİMDEN RAMON II-
Okuduğunuz yazı Günün Yazısı olarak seçilmiştir.
Pardon bayan,
Ramon veya Roman olmak çok önemli değil.
Gerçi siz öyle dedikçe ramon’ a da alıştım.Hem zaten söylemesenizde, nasılsa duvarda adım
yazılı.Harflerin yeri değişse de, gözünüzde ve gönlünüzde artık nasıl biri olduğumu iyi
biliyorum ya.Benim için de önemli olan işte o...
Ama sizde şunu iyi bilin.
Ben uydurma hayatların üzerinden köprüler kurmuyorum.
Tam tersine...
Benim köprülerimin altında ve üstünde çalışan ustalar var.binlerce, onbinlerce,
Yüzbinlerce ustalar...
Ellerinde kağıtlar,
kalemler...Silgiler var.
.
Ve işçiler var, görünmeyen işçiler...kulaklarını çınlattığımız işçiler var.
Bu kez hayatın tersine gidiyor işler.
Ustalar çalışıyor, işçiler oturuyor.
Kalemler köprü oluyor hayatın içinde, işçilerse köprülerden gidip geliyor.Geçitler yapılıyor
köprülerin altına bazen, olmuyor...Yıkılıyor.
Bir usta geliyor Keban’dan, baraj yapıyor bizim köprülerin altına.Canı sıkılan bir işçi balık
tutsun bari akşama diyor...
İşte Ramon ya...Hikâyenin bir benzeri nasılsa.
.
Havayı karartıyor bir işçi aniden, geceyle gündüz kolkola gezerken...
Ter mi akan o yanaklardan ince ince...
şehirler ıslanıyor gizlice.
Yağmur yağarmış gibi yapıp gülümsüyor sinsice, bir ıslık çalıp el ediyor rüzgârına.
- gel diyor, gel leyleklerimi uyuttum, bu gece bizim şehre doğru gel...!
..
Bu mevsimde mi.?
Peki ya şehirler...Ya insanlar...Onları da mı uyuttun bu mevsimde.?
..
Yoruluyor rüzgâr.
Susuyor...Nöbetçi ağustos böcekleri geliyor...
Artık devir teslim.
Köprüler de bitti, dileyen istediği yere gidebiliyor bizim buralarda.Hava güzel.
Hastalık derdi yok.Öyle bir sorun olursa, geç o sayfayı geç.
Hatta yırt at.
Ağustos böcekleri ne güzel ötüyor baksana bayan...
Siz hiç okumuş muydunuz bunların seslerini, curcuna mübarek.Baksana sanki bit pazarında antika satar gibiler.
Dedim ya adım ramon ya da roman ne fark eder...İkisi de hikâyenin benzeri değil mi.
Sahi, siz hâlâ beni mi yoksa ağustos böceklerini mi dinliyorsunuz bayan.?
- hayır, az önce bir usta geldi elinde silgiyle...Ağustos böceklerinin sesini nasıl silecek diye
merak ettim.Ona bakıyorum.
öyküsatıcısı2011Davidoff
YORUMLAR
Çağdaş durum öyküsünün tadı vardı...şiirden de nemalanmış...Ağustos böcekleriyle sevişen insanların yaşadığı şehirlerde gölgelerin dibinde ıslık çalan kaç Ramon ya da Roman olduğunu soralım hadi! Kentlerin gözbebekleriyle bakabilirsek hayata,tüyü bitmemiş kırlangıçların sesinden bir şiir ya da bir öykü daha çıkarabiliriz kendimize...yamalarımızı en şanslı cebimizde saklayarak...
Çok güzeldi,çooookkk...
Yetkindi...
Davidoff
/İçinden de seslenebilirsin hayata
onun kocaman kulakları var/
RAMON teşekkür eder.
Sakin
sakin ha -silmesin-
daha dinleyecegimiz onca gercek var o curcunalarda.teselli bulacagimiz...
ah su fon
bileklerimi kesiyor bilsen Davidoff...
Ben cok sevdim bu Ramon'u :)
Davidoff
hop hopp asılmayalım lütfen Ramona,
TEŞEKKÜR EDERİM USTA.
ramon ya da roman ne fark eder... :) yazdıklarınızı okumak herzaman güzel...teşekkürler...
Davidoff
TEŞEKKÜR EDERİM USTA.
Bazen, değişse de harflerin yeri ve hatta kelimeler...Cümle yine aynı cümledir. Ha devrik ha değil.Anlatılan da anlatılmak istenilen değil, anlamak istenildiği gibi algılanır bazen. Tüm açık ve çıplaklığına rağmen...
O usta ve işçileri iyi tanımak gerek. Bazen " yaşasın emekçiler" demek yetmiyor.Üreten olduğu unutuluyor. İşçi gibi yaşayıp, işçi gibi düşünmedikçe de ne işçi ne de usta olunmaz. İsterse taşaronun işçi ve ustaları olsun. Bu gerçeği değiştirmiyor.Sermaye- emek dengesi...
Vardır Ağustos böcekleri. Onlar her zaman periyodik gelirler, duyururlar seslerini. "Heeeyyytt" dercesine. ..Efelenirler.Sonrasında da çekilirler tribüne...Seyircidirler.
Her silginin, ne kadar mahir elde olursa olsun, yine de silemeyeceği çok şey vardır. Zordur bazı izlerin silinmesi.Bilinmez, belki de ustanın bilekleri incedir, gücü yetmez...Silemez.
Sn.Davidof' ça bir yazı. Beğeni ve düşünerek okudum.
Kutluyor, selam ve saygılarımı sunuyorum.
Davidoff
Fakat bir kelimeyle bile hafızalara yerleşebilmek daha da güzeldir.
Eğer Ramon hafizalarda kalabilirse ne mutlu ona :)
TEŞEKKÜR EDERİM USTA.
Davidoff
Öykümü beğenmeniz tabi ki hoşuma gitti.Fakat anlamadığım öykünün asıl teması 1.bölümündeyken kimse onu okumadan 2.bölümünü okuyup yorum yapmaya başladı.
1.kattan merdiven olmadan 2.kata çıkmak zordur değil mi, -nâverân- :)
SEVGİLERİMLE.
mori kız
ben senin yazılarındaki hassssiyetini bilmez miyim?
ne kadar önem verdiğini bilmez miyim?
yazılarını hep takip ederim kuzum
yorum özürlüsü olsam da :))
tebrik ettim tekrar fıstığım...
Davidoff
Sizin dediğiniz " Vurun Kahpeye " filmine benzedi :)
SEVGİMLE USTA.
Silemez
silemezz
silemez işte hıh...
Ne kadar gürültücü olsalar da tabiatın en hoş sesleri bence.
Silmesin usta, sadece renklerini belirginleştirsin, hiç görmedim ben onları çünkü. Sadece seslerini bilirim.
...
KUTLARIM CANIM, SIRADIŞI ÖYKÜ SATICIM BENİM.
Davidoff
Teşekkür ederim " USTA ".
Kalimera.
Deden de hep on ikiden konuşuyor he.:))
Davidoff
-nebiş elini başıma koy da bi seslendirme yapıyım :) kızım herkes işini yapsın hadiiiii :)
Kalimera.
hem ben maal ayzacaktım
of aklımı bi toparlasam
biliyorsun baş rolde s olacaksın
bak meşhur edicem snei yavrucum, sonra pişman olurusn. Hade, az sür elini başıma.
Kalimera.
Ağlarım ama
hem ben masal yazacaktım
of aklımı bi toparlasam
biliyorsun baş rolde sen olacaksın
bak meşhur edicem seni yavrucum, sonra pişman olurusn. Hade, az sür elini başıma
Tek taşta iki kuş vurmak buna denir sanırım...
Tam yazıyı okuyordum ki güne gelişini karşılamışım...
Martıların öykülü annesi tebrik ediyorum ...
Davidoff
Ramon diyordu bir yazısında, sonra bir usta sildi süpürdü.
" herkesin elinde kağıt-kalem,
keyfi yerindeyse bulutların üstünde uçurtma uçurur...isterse yeni kanatlanmış bir küçük martı, kime ne "
TEŞEKKÜR EDERİM USTA.
hiç susar mı ormanın seni
ateşböceklerinin kalbi çatlar / hiç bildin mi onlar kendileri intihar ederler
yeni bir yaşamın başlangıcına doğru
şehirler veya kentler
romanlar veya ramonlar hepsi beyaz kağıdın orta sayfasındalar
birer öykü olarak
bilmem ,böyle anladım ben
sevgiler
Davidoff
Sanırım ramon' un 1. bölümünü okumamışsın.Yine de yorum çok güzeldi.
TEŞEKKÜR EDERİM Laci usta.
lacivertiğnedenlik
Şiirsel, çıplak ve huysuz. Kimileri tavır alır ama ben çok beğendim. Okudukça daha çok kendim yerleştim içine. Siz siz oldugunuz gibi kalın,tıkayın kulaklarınızı lütfen. Tebrikler bol keseden:)
Umut Kaygısız
peki silebildimi seslerini acaba.?
çok çok güzel yazmışsınız sizi gönülden kutluyorum
daima var olunuz Roman ya da Ramon zaten farketmez.............sevgiler
Davidoff
OKUYUN USTA :)
Teşekkürlerimle.
cennet cennet
cennet cennet
Davidoff
işi belli olmaz, satıcam diye tutturdu mu ömrünüzüde yazıp, satar size :)