Gerçekten yalnız mıyız ?
Hayat anlamsız gelebilir bazen...Neden yaşıyoruz ki neden nefes alıyoruz ki sormak gelir içimizden. Fakat, bir şey bunu engeller gibi. Tam söyliyecekken, tam sitem etmeye kalkışırken kalbimize tuhaf bir his dolar. Nedir ki bu his? Neden bizi bu kadar yumuşatır? Hatta yüzümüzde bir tebessümün oluşmasını sağlar. Belki de bu his dünyada yalnız olmadığımızın bir işretidir. Peki yalnız olduğunu düşünenler ne yapmalı ? Yalnız olduğunu düşünenler hayata haksızlık edenlerdi. Hiç mi sevdiği insan olmaz , hiç mi kimseye karşı bakarken gözlerinin kamaştığını ve içlerine bir huzurun işlediğini hissetmezler. Bu bir insana karşı olmıyabilir. Bir çiçeğe, bir şirin köpek yavrusuna, bir kelebeğe...Bizi ne mutlu ediyorsa işte o sevgimizin dışımıza çıkmasını sağlar.Birçok insan gördüm bu hayatta. Kimisi, güneş açtığında gülümseyen, kimisi de uğur böceğini eline alıp onun varlığını hissettiğinde gözleri ışıl ışıl olanlar. Gerçek sevgiyi gösteren kişiler karşılık beklemezler. Koşulsuz severler. Çünkü sevgi vermektir, almak değil...Sevmek hayata karşı olan tutumlarımızdır.Sevmeyen, etrafına sevgi aktarmayanlar, daima kendilerine olan egoistliklerini beslerler. Belki de korkuyorlar. Yaşamanın zor olduğuna inanıyorlar. Aslında onlar sevgiyi tatmadılar. Nasıl bir şey, nasıl bir duygu olduğunu bilmiyorlar. Oysa sevgiyi biraz olsa kalplerinden çıkarsalar o sevgi büyür, büyüdükçe etrafa yayılır. yayıldıkça güçlenir, güçlenmesi ise bitmemesi demektir. O zaman nasıl denilebilir ki yaşamak kötü, anlamsız diye? Her şey anlamlı, saf bir bakışımız bile..Birinin gözlerine bakıp ta gülümsemek bile güçlü sevgileri beraberinde getirir. Aslında anlamsızlar da anlamla yüklenebilirler. Mesela, beyaz bir kağıda sadece ’’seni seviyorum’’ yazıp o kağıdı istediğimize vermek. Emin olun ki verdiğiniz kişinin yüzünde tuhaf bir gülümseme olacaktır.Bir düşünsenize o kağıtta yazan onun ilk defa okuduğu kelimeler ise..O mutluluğu hissedebiliyor musunuz? Ben hissedebiliyorum. Özellikle ilk hissettiğim kalbimin ısınışı. Sevmek güzeldir, nasıl olursa olsun , kime olursa olsun...Dedim ya isterseniz bir çiçeği koklayarak ta sevginizin var olduğunu hissedebilirsiniz..