- 1283 Okunma
- 13 Yorum
- 0 Beğeni
Beni sallar mısın?
Zeynep Hanım, işten gelince küçük torunu Selin, kapıda karşıladı. Daha babaannesinin oturmasına fırsat vermeden karşısına geçip;
“Babaanne, sen bana bir söz vermiştin hatırladın mı?”
“………..”
“Hani, ben hastayken, annem sana telefon etmişti… Selin, ilaçlarını içmiyor demişti ya, işte o zaman bana bir söz vermiştin… Hatırladın mı?”
“Ne demiştim ki Selin?”
Selin, iki elini birden babaannesine doğru uzatıp, avuçlarını yukarı gelecek şekilde açtı ve büyük bir anlaşma yapmış da anlaşmayı bozan tarafı ikna etme çabasına girmiş gibiydi. Ellerini aşağı yukarı sallaya sallaya;
“Demiştin ki; ilaçlarını iç, çabuk iyileş. Sonra annen seni bize gezmeye getirecek. Ben de seni Kipa’ya götüreceğim. Ben Kipa’ya gitmek istiyorum babaanneeee!”
“Ha, evet hatırladım Selin. Annen seni hazırlayıncaya kadar ben iki dakika soluklanayım. Sonra gideriz olur mu kızım? Hem sen Kipa da ne yapacaksın bakalım?”
“Oyuncaklara pineceğim babaanneee!”
“Tamam tamam. Hadi hazırlanın da gidelim.”
Zeynep Hanım, torunu ve geliniyle birlikte, on dakika sonra Kipa’daydı. Küçük torunu Selin, o oyuncak senin, bu oyuncak benim demiş ve neyi gördü ise binmeye çalışmıştı. Zeynep Hanım, sabırla Selin’i izliyor, içi geçerek oyuncaklara bakıyordu. Küçük küçük evlerin içine giren torunu, balon yığınlarıyla oynuyordu. Minik minik arabalara binip sürmeye çalıştıkça Zeynep Hanım, bir kenardan izliyordu ve “Ne olurdu sanki şu oyuncakları biraz daha büyük yapsaydınız? Minnacık evlere ben nasıl gireyim? Hele şu balon yığını… Ne olurdu sanki ben de oynasaydım? Hatta birkaçını yanlışlıkla da olsa patlatıp stresimi atsaydım.” Diyordu içinden.
Bir süre izledi. Baktı ki tek oyuncakla bile oynayamıyacak, oynamanın çarelerini düşünmeye başladı. Aklına ne geldiyse hemen torununa; “Selin, hadi kızım parka gidelim. Ben seni salıncaklara bindireceğim.” Dedi. Selin, minik evin içinden çıkıp babaannesine doğru koştu.
“Hadi gidelim babaanne. Beni çok salla olur mu?”
“Tamam kızım. Elbette sallayacağım” dedi ve hızla parka doğru yürüdü Zeynep Hanım. Parka gelince, doğruca salıncaklara yöneldi. Baktı ki iki salıncağın ikisi de boş, hemen birine oturup zincirlerine sıkıca tutundu. Selin, babaannesine baktı. Sonra boş salıncağa…
“Beni kim sallayacak babaanne?” diye bağırdı ama babaannesi bindiği salıncaktan inmediği gibi, Selin’i sallamak için de bir çaba göstermiyordu. Selin’i, annesi, boş kalan salıncağa oturttu. Yan gözle kayınvalidesine baktı. Yüzüne muzip bir tebessüm takınıp;
“Selin, bizim köyde bir adet vardır kızım; kızları sandalyeye oturturlar, ayakları yere değiyorsa evlendirirler. Senin babaannen, ne zaman sandalyeye otursa ayaklarını altına alıyor. Demek ki hiç büyümemiş)” dedi.
Zeynep Hanım, salıncağın zincirine daha sıkı tutunup, ayaklarını ileriye doğru uzattı.
“Hiç büyümedim gelin; büyümek de istemiyorum. Beni sallar mısın?”
03.08.2011/ Emine UYSAL
YORUMLAR
Günümüz konforuyla büyümediler ki Babanneler.. içindeki çocuğun ona benimle oyna diyeceği yaş da çoktan evlendirilmiş bir sürü sorumluluk almıştı üzerine.. ne çocukluğu ne gençliği yaşamıştı o ..ne güzel yinede ölmemiş çocuk yanı..
paylaşımın için teşekkürler arkadaşım sevgiler yüreğine..
Siz kesin Karadenizlisiniz.
Trabzonlumusunuz ?
"Oyuncaklara pineceğim babaanneee" diyecek tek çocuk Trabzonlu olur.
Hikayeniz de güzeldi.
Elinize sağlık ki bizimle paylaşmışsınız.
Selamlar.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle.
İçimizdeki çocuğu hiç öldürmeyelim arkadaşım, yaşam enerjiniz bol olsun.Allah (C.C.) bağışlasın , hep iyi günlerini görün, sevgilerimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle.
Zeynep Hanım'ın çocuksu yanı, hepimizde var...
Nostaljik yazıydı.
Tebrikler.
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygımla.
işte bu ... :)))
geçenlerde ben de o tırtıl gibi kapalı tünel kaydıraklardan kaydım ...
klostrofobim olduğu için azıcık korktum ama inanılmaz keyifliydi ...
hayat küçük mutluluklarla güzel !
ve yaşımız kaç olursa olsun hiç bir eleştiren göz bize engel olmamalı ...
cesaretine sağlık gül yüreklim e mi ! :)
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle.
:)))) aynısını bende yaparım hiç büyümemişim çok güzeldi canım sevgilerimlee...
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle.
Gülayşe DELEN
Ha ha ha ben bu Zeynep Hanımı tanıyorum galiba :) çok güzeldi valla. Tebrikler ablacığım. Sevgiyle
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle.
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygımla.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgimle.
hadi hanım çobuk koş
oyunlar oynayalım
yaşımız yetmiş ama
bu gün çocuk olalım.....içimizdeki çocuk adlı şiirimin bir dörtlüğü ile katıldım...hala o çocuk var biliyormusun....tebrikler can büyümemek ne güzel....saygılar
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılar komutanım.
Emine UYSAL (EMİNE45)
Teşekkürler sevgili -cânâ-
sevgiler.
Fotoğraf da öykü de çok şirin. Kim sevmez ki sallanmayı:))
Tebrik ediyorum Emine Abla.
Sevgiler.
Emine UYSAL (EMİNE45)
sevgiler.
Yaşlarımız kaç olursa olsun hepimizin içinde bir çocuk var...
Varsın olsun ,bizler yaşlanalım. Ama o içimizdeki çocuklar hiç büyümesin...
Belkide hayatı sevmemizi o içimizdeki çocuklar sağlıyor.Kim bilir?
Güzel bir konu... Güzel bir anlatım...
Selam ve sevgilerimle bacı...
Emine UYSAL (EMİNE45)
saygılar.