- 954 Okunma
- 3 Yorum
- 0 Beğeni
ORTADOĞU`DA YENİ KRİZ DÖNEMİ ?!
ORTADOĞU`DA YENİ KRİZ DÖNEMİ ?!
Bilindiği üzere, Irak`ın işgalinden sonra ``ABD acaba şimdi hangi ülkeyi vuracak, Suriye`yi mi, İran`ı mı ? `` sorusu gündemde uzunca süre yer etmişti.
Geçen süreçte insanların, dünya kamuoyunun belleğinden silinmiş gibi görünse de bu konu halen Ortadoğudaki en önemli sorun olarak, patlamaya her an hazır bir bomba gibi, burnumuzun dibinde duruyor.
ABD`nin tarihsel olarak, emperyalizmin koç başı olma misyonuna, davranış ve savaş psikolojisine, tehdit algılamasına; ekonomik çıkarları açısından da ortak bir sentezle bakıldığında, uzun vadede Asya`nın derinliklerinde, derin siyasi ve ekonomik hedefleri olan ABD`nin, bu hedeflerinden vazgeçmesi düşünülemez. Olsa olsa zaman zaman geri çekilmeler yavaşlamalar olur.
Şahinler kanadından ABD`li eski bakan Mr. Rumsfeld`in telâffuz ettiği yüzyıllık sürecek uzun savaş, `` Bu savaş hiç hiç bitmeyecek `` dediği savaş, elbette bitmedi emperyalistler açısından. Ancak pabucun faturası hiç de ucuz değil, bu durumu gören ABD her ne kadar Ortadoğu`dan ABD askerlerini çekeceğini beyan etse de bu güne kadar henüz atılmış somut bir adım yoktur. Kimbilir ne zaman hangi A, B, C, D, E planları yürürlüğe sokulacaktır?
İran cumhurbaşkanı Ahmedi Nejad da bu tehlikenin farkındadır ki dünya turuna çıkarak, desteğini alabileceği ülkeler ile doğrudan ikili siyasi görüşmeleri başlatmıştır. İran ile savaşı göze almayı düşünmesi halinde, ABD açısından riskler Irak ile olandan çok daha fazladır. Keza İran’ın elinde uzun menzilli füzeler, Ortadoğu içinde yeralan ABD `ye ait askeri üsleri vurabilecek menzile sahiptir. Aramızda , `` Nereden çıktı bu olasılık ? `` diyecek bir saf çıkmaz sanırım! Bilindiği üzere İran`ın Rusya desteği ile nükleer santral projesi, bu çıbanın başıdır. Keza uzun vadede uranyum zenginleştirme tesislerinde, zenginleştirilmesi muhtemel uranyumun, barışçıl amaçlı kullanımlar dışında, nükleer silah yapma amaçlı kullanılabilme ihtimali, İsrail`i ve dolayısı ile de ABD`yi rahatsız etmektedir.
En kötü ihtimalle İran ile ABD arasında savaş çıkması halinde, Ortadoğu`daki dengeler yeniden altüst olacak, bundan en büyük zararı İran ve İran`a komşu olan ülkeler görecektir.
Stratejik olarak, en kötü senaryo gözönüne alınarak, böyle bir olası savaş halinde, ülkemizin ne derece etkileneceği üstüne, ince hesaplar detaylı olarak yapılmak ve uzun vadede ortaya çıkabilecek sorunlar irdelenerek, değerlendirilmek zorundadır. Böyle bir durumda iki cami arasında binamaz konumuna düşmek, çekimser kalmak, ya da emperyalizme destekçi olmak en aptal pozisyondur.
Türkiye, büyük bir üniter devlet olarak Ortadoğu`nun savaşlar ile sarsılarak, kendi ekonomisinin de zarar görmesini engellemek hakkına sahiptir. Esasen tüm insanlığın önünde ABD emperyalizminin saldırgan politikalarına `` DUR ! `` diyecek bir güvenlik duvarı çekilmelidir. ABD meşru müdafaa konumuna düşmeksizin, hiçbir ülkeye savaş ilan etme hakkını ve gücünü kendinde görememelidir. Savaşlarda ölen milyonlarca insanın, mal ve can güvenliği açısından özellikle Irak`ta BM ` şimdiye kadar hangi hümanist yaklaşımda bulunmuştur, bu durum dünya kamuoyunun gözünden kaçırılamaz. Dolayısıyla bu vurdumduymazlık bile, kendisini tehlike altında hisseden ülkelere, doğrudan, kendi olanakları çerçevesinde silahlanma hakkını meşru kılmaktadır.
Tüm dünyada olanlara bakıldığında, buradan şu sonuç çıkar ki, ABD ve AB destekli savaş lobilerinin yürüttüğü, müslüman ülkeler üstünde (Afganistan, Pakistan, Irak, Filistin ve bazı Afrika ülkeleri v.b. ) yoğun bir askeri ve siyasi baskı en kanlı şekilde sürekli gündemdedir. Ne içler acısıdır ki bu savaşlar, insanlık için çözüm değil, yeni yeni sorunları daha da karmaşıklaştıracaktır. Dünya barışı ve doğa için de yıkıcı etkilerini, tüm insanlık, bedelini en ağır biçimde ödeyecektir. İnsanlar arasındaki kardeşlik duygularının yerini, bir kez daha düşmanlıklara bırakması, ne tür bir beyinsizliktir?! Bence doğru tavır, İran ile ve diğer komşularla, barışçıl esaslarda, uzun vadeli ve bağlayıcı esaslarda, dostluk ilişkilerini muhafaza etmektir. ABD kan dökmekten başka ne yarar sağladı bölgeye ve ülkemize ? Çok geç olmadan kepleri öne atıp, düşünme ve kararlar alma dönemidir.
Ve uluslarası adalet, tüm ülkelere ayrıcalıksız ve çifte standartsız bir biçimde, eşitlikle uygulanmalıdır.
Bu düşünceler ile tüm dünyalı kardeşlerimi, emperyalist savaş politikalarına karşı çıkmaya çağırıyorum.
Savaşa hayır!
Yaşasın dünya halklarının kardeşliği!
Kahrolsun emperyalizm ve sömürgecilik savaşları!
’’Yurtta Sulh Cihanda sulh!’’
Tüm insanlığa en derin saygılarımla...
Şaban AKTAŞ
27.11.2009
Foto: Bir Dolar üstündeki ’Novus Ordo Seclorum’ (Yeni Dünya Düzeni- Latince) ve Mısırdaki Ceops piramidi (Dolar Piramidi) ve en üstte her şeyi gören göz.
YORUMLAR
BEYAZLAR VE SİYAHLAR
ormancı değil ya ’beyaz adam’
gelir gelmez yıksın
altını üstüne getirsin masanın?!
hamle üstünlüğü var
oyunu hep beyaz başlatır
savunmadadır siyah!
öne piyonlar piyadece dizilir
düz gider, yandan vurur,
ardındaki taşlar, büyük başlar
iki at, iki fil, iki kale,
bir de şah,
yanıbaşında veziriyle durur...
fiilerin hortumu uzun,
atları, taştan atlar ordumuzun
kaleler ’kaleden kaleye şahin uçurur’
hem sağ başta hem sol başta
güvencesidir yurdumuzun
fabrikalar gibi barışta ve savaşta...
tarih, son derece açık ve sarih; strateji ve taktik
savaşı başlatan değil, akıllıca çarpışan kazanır!
kim daha zeki kurgularsa oyunu
tek tek düşürür karşısındaki piyonu,
giderek kızışır savaşlar
kan gövdeyi götürür
atlar, filler peşpeşe düşmeye başlar!
akıllı fil ata çelme takar,
usta binicisiyle uçan cesur at
file öyle bir çifte oturtur ki
filde ne hortum kalır ne surat!
marifet ne amerika ne çin’dedir
hamleler tümüyle bey’nin içindedir!
her oyunun ayrıdır inceliği
her yenginin vardır bir yüceliği...
usta bir piyon her mevkiye yükselir
bir piyona esir düşer koskoca vezir
dahası var; şah mat
yıkılmıştır kaleler, bitmiştir saltanat!
Şaban AKTAŞ
01.08.2011
Öncelikle bu şeytani güç bin yıl geçsede acısını duyduğu intikamı unutmaz ve sabırla bekler zamanı gelince alır.Tüm dünyada göz yaşı,acı,kanın sebebi tabi bunlar Yüce Rabbimin izni ile olur.
I.Dünya savaşını yine bunlar çıkardılar 11. AYIN 11.GÜNÜ 11.SAATİNDE amaç Yeni Dünya Düzenini kurmak.Türkleri İstanbul,Anadolu coğrafyasından tamamen silmek dahada İslam alemi.Fakat muvakkaf olamadılar.Aklımıza gelmez amma ben diyeyim I.Dünya Savavaşı sırasında kutsal amenetler İstanbul'a getirildi.İstanbul İngiliz,Fransız işgalinde kaldı amma bakın 2011 Allhu alem yine mukattes emanetler bizde koruyuculuğunu yine biz yapıyoruz.O günü başarısız saydılar ve 11 rakamını uğursuz saydılar.
11 EYLÜL SALDIRI TARİHİ 1+1+9 :11
11 EYLÜLDEN SONRA KALAN YIL 111
İKİZ KULENİN YANYANA DURUŞU 11
119 IRAK'IN ULUSLAR ARASI TELEFON KODU1+1+9:11
KULELERİN İLKİNE ÇARPA N UÇAĞIN UÇUŞ KODU 11
NEW YORK CİTY İSMİ TOPLAMI 11 HARF
NEW YORK KENTİ ABD'NİN 11 .EYALETİ
11 SEFER SAYILI UÇAKTA 92 YOLCU VARDI 2+9:11
75 SEFER SAYILI UÇAKTA 65 YOLCU VARDI 6+5=11
aFGANİSTAN İSMİ 11 HARFTEN OLUŞUR
Saldırıyı şifrelemişlerdi Yeni Dünya Düzeni özellikle Büyük BOP projesi.Bir lider olmalıydı ve İslam alemi terörist olmalıyı dünya gözünde.Ülkelerde kan akacak parçalanacak küçük devletçikler haline gelecekti.Siyonistlere göre dünya nufusu çok fazla azalması gerekirdi.
Aslında çok mesele var amma birde şu düşünmesin insanlık hastalık,ekonomi,spor,moda ,eğlence uyusun kafası meşgul olsun.
Saygılarımla.
Şaban Aktaş (Homerotik)
Esen kal sağlıcakla...