Atatürk 'ü elestirmek
Bu günlerde moda oldu artik, 1900 yuzlu yillarda o gunun sartlarina göre yapilmis devrimleri ki dünyada millieytçilik akimlari var, imparatorluk tek tek yikiliyor, insanlari bir arada tutacak ortak çimento "milliyet" fikri yanlizca.
Kaldiki "benim yaptiklarima körü körüne tapin" dememis, elestirin, yenisini bulun, "inkilapçilik" diye de bir sey demis mesela.
Yil gelmis 201i, yaniyor sinirlar, hala "yok efendim çok milliyetçi, yok efendim diktatördü". Onun izniyle kurulmus bir parti dahi onun sirtindan oy toplamak disinda bir halta yaramazken. CHP yilarca kanimizi içti evet!
O’nu sevdigini söyleyerek hirsizlik yapan, vatandasi yolan, baski rejimlerini O’na mal eden bir de rejim olunca. insana "elma" diyerek iskence yapsaniz daha elma yemez her halde.
ulkenin ve rejimin kurucu lideri olmasi sebebiyle kendisini koruyan bir takim kanunlar var olmasina ragmen isteyen istedigi gibi elestirebilmekte, hatta kendi capinda ayar verebilmekte ya da ayar oldugu iddia edilen sozler soyleyebilmektedir..
yok cumhuriyetin ilk yillarinda diktatorluk yapmis da, yok tepeden inme jakoben yaptirimlar uygulamis da, yok takrir-i sukun olmus da....
insanlar fes giymeye devam etseydi ne olurmus!
o gazeteye cikip yazdigin yazi sadece fesinin icinde durabilirdi, ya nolacagidi!
arap alfabesiyle devam etseymisiz nolurmus!
cagdas dunyanin kullandigi harflere, yaziya essegin s.kine bakar gibi bakardik, ya nolacagidi!!
ataturk de zaten bu kadar ilerici, cagdas devrimi ilelebet, ebediyete kadar diktatorya ile devam ettirmek icin yapmisti zaten.. 15-20 yilda yapilmis bu kadar devrim, insanlara icsellestirtmeden hemen demokrasiyi mi getirecekti...
ani defterine ben yuksek egitim aldim.. ben halkin bu geri seviyesine uymaktansa o halki kendi seviyeme cekerim. yazip devrimler yapan adam, sonsuza kadar diktatorya ile mi yonetecekti ulkeyi...
ulan ger.zekali sucuklar...
sen 10 sene once, kafanda fesle, arapca harflerle "haluk ’un karisini nasil aldattigini, sevgilisini camasir sepetine oturtup her tarafini yaladigini anlatan s.kis s.kus kitabini ozgurce yazip yayinlayabilir miydin yarraam.n kurma kolu!
sen o ayar dedigin bi boka benzemeyen yazini padisahina karsi yazabilir miydin, or.spu cocugu...
senin muhammed peygamberin, peygamber dedigin bedevi, kendisini ufacik elestiren sairlerin kellesini ucurmadi mi!!!
ulkenin ulusal kanalina cikip ozgurce ataturk u sevmiyorum, humeyni yi seviyorum diyebilmek ozgurlugunuz var lan!!
g.tun yiyorsa humeyni nin yonetiminde kadin basina, yarim aklinla , ulkenin ulusal kanalina cik da humeyni ’yi sevmiyorum de bakalim, humeyni nerene ne sokuyor senin penguen kafani... tabi bir kadin olarak, ulkenin ulusal kanalina fikirlerini soylemek icin cikmadan once, evden cikabiliyor olman lazim!!!
afrika nin ortasindaki ormanda yasayan bir kabile ucagin birisinden dusmus koka kola kutusuna tapiyor tanri diye... batida egitim alip da kabilesine geri donmus bir adam, kabilesindeki butun halk koka kola kutusuna tapmak istiyor diye sessiz sakin kosesinde oturup, o da mi tapsin koka kola kutusuna..
yaaa, ne vardi halk fes giyseydi, ne vardi arapca harfler devam etseydi di mi?
hasss sktirin diyorum !!!
ne ararsın tanrı ile aramda
sen kimsin ki orucumu sorarsın?
hakikaten gözün yoksa haramda,
başı açığa niye türban sorarsın
rakı, şarap içiyorsam sana ne.
yoksa sana bir zararım içerim.
ikimiz de gelsek kıldan köprüye
ben dürüstsem sarhoşken de geçerim.
esir iken mümkün müdür ibadet?
yatıp kalkıp atatürk e dua et.
senin gibi dürzülerin yüzünden,
dininden de soğuyacak bu millet
işgaldeki hali sakın unutma,
atatürk ’e dil uzatma sebepsiz.
sen anandan yine çıkardın amma,
baban kimdi bilemezdin ş.refsiz...
N. TEVFIK
su anda burada kendisini elestiren lahmacun kafalilar, dinciler, ve bilimum beyin yoksununa, buraya gelip kendisini elestirecek medeni bir ulkeyi birakmistir...
ha zaten devrim de halki ikna ederek yapilan bir seydi anuna ko.yim...
gececek halkin karsisina "hadi be canlar, atalim su fesleri, sapka giyelim, atin su kara carsafi guzel hanfendiler, bu harfler bizi cahil birakiyor, cagdas ulkelerin kullandigi harflere gecelim, essegin s.ki gibi bakmayalim onlarin bilimsel akademik yazilarina.. hadi be.. nolursunuz. " demesi gerekiyordu zaten..
ulan devrimler, jakoben yaptirimlar tabi ki sancili sureclerdir!!!
ama iyiye guzellige giden yolda cekilen cile de kutsaldir..
ulan bey.nsiz mahlukat.. devrimlerde, jakoben reformlarda, (ronesansta) heralde bir sure tek ses olacak!!
su yazdigin elestirileri gotun yiyorsa osmanlida yasarken padisaha veya muhammed peygamber zamaninda muhammed peygambere yapsana!!
hadi hepsini birak, bu elestirileri tayyip erdogana yapsana!!! postmodern padisaha ve cemaatine..
yapan gozunu silivride aciyor lan, dokunan yaniyor...
YORUMLAR
Atatürk, küfürle/hakaretle savunulduğu zaman; senin "adamı isladan soğutuyorsunuz" dediğin adamlara da Atatürk'e küfür etmek hakkını verirsin. Atatürkçülük'ün en önemli ilkelerinden birisi "Akılcılık ve Bilimcilik" 'tir. Atatürkçülüğün komplo teorileriyle işi olmaz. Eğer bir provokatör değil isen bu yazıyı sil...
Neyzen'in yarısına kadar okuyabildim.
Yazına kusacağım geldi.
Bağışla. Bağışlama.
Sana kınamak yetmez.
Ağzın her zaman mı böyle bozuk?
En başlarda güzel güzel anlatırken şaftın kaydı.
Bekir Güçlüer de seni tam okumadan kutlamış. Onu da tebrik ederim.
Üzgünüm ama seni okuyan ne kazanabilir?
Biz Atatürk'e saygı duyuyoruz fakat Tapmıyoruz. Ağzına bulaştırmadığın da kalmadı ki.
Her sözüne aslında vardır bir diyeceğimiz. Fakat önce sözü söyleyene bakarız............... ...... .
Bu yazı bu siteye yakışmıyor.
Hemen kaldırılmalı.
Ayıplıyorum.
Kemnur
Engin Tatlıtürk
Allah müsaade etmese yaprak kımıldamaz.
Demek ki Allah müsaade etmiş bazı şeylerin gelişmesine.
Bu gelişmeler lehimize olunca hoş da aleyhimize olunca kötü mü olacak.
Hepimiz haddini bilecek ve Allah'tan gelene baş eğeceğiz. Fikirlerim de sizden çok farklı değil. Niye bana Nutuk'u bilmem kaçıncı defadır okumamı tavsiye edersiniz?
Atatürk' büyük bir önderdir.
Hep birlikte yararlanmalı ama ondan nemalanmamalıyız.
Anlaştık sanırım.
Sevgi ve saygılar.
Kemnur
ismail Sah ismail ise, ondan ssikayetimiz yok.
..
neyse
dinlerden bahsedecegim size
bir ögüt:
bütün sümer medeniyetini, GILGAMIS destanini okuyun!
muhammed, isa, musa ve niceleride okumus ve hatta
kaynak göstermeden alinti yapmistirr
yaratilis desstani
insanlar ve dünya (günah falan)
diger dünya (sarap ve huriler vs)
Sümerlerin destanidir
okuyun adam olun!!!
ve Hatta
Hasan ve hüseyine sözümüz yok
keoman tarafından 7/30/2011 1:11:03 AM zamanında düzenlenmiştir.
Engin Tatlıtürk
Belki dikkat çeksin diye bu tarzı benimsediniz. Saygı duyardım fakat dikenli dal yutulmaz.
Yazılarınızdaki bu kabul görmez tarzdan özür dileyerek vazgeçin.
Sus kurtul.
Konuşmak ok atmak gibidir. Geri dönmez kelimeler.
Dikkate alınmayı umarım.