- 425 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
BİR ÖDÜL TÖRENİNİN ARDINDAN
Ahmet AYAZ-Gaziantep Ekspres Gazetesi 29.7.2011
……. Benim de kurucu üyesi olduğum Gaziantep Kültür Sanat ve Edebiyat Derneği (GASED) Her yıl bir sanat adamına büyük ödül vermektedir. Geçen Yıl büyük ödülü Gaziantep’imizin ünlü yazarlarından Ahmet ÜMİT’E vermiş idi. Bu yıl da yönetim kurulu büyük ödülü Bestekar Ahmet ÖZKÖK’ÜN oğlu Savaş ÖZKÖKE vermeyi kararlaştırırken, derneğimize katkılarından dolayı Sanko Holding adına, SANKO HOLDİGİN basın Müdürü Cengiz Halil ÇEÇEK’E ve Kemal KÜÇÜKCAN’A vermişlerdi. Ben bu töreni ve arkasından yapılacak olan müzik ziyafetini sabırsızlıkla beklerken, bir yakınımın ani bir kalp krizinden vefatı, benim bu etkinlikte uzak kalmama sebep oldu. Bu müzik ziyafetinde Abdullah Edip ÇİTÇİ, Ekrem Çeken ve bir çok Gaziantepli şairlerin güfteleri Ahmet ÖZKÖK tarafından bestelenerek usta sanatçı Savaş ÖZKÖK tarafından okunup ve zevkle dinlenirken, benim de bir güftem Ahmet ÖZKÖK tarafından Hüseyni Makamında bestelenmiş ve Savaş ÖZKÖK tarafından Ömer Aksoy Kültür Merkezinde okunmuş. Elbette benim bu konserden uzak kaldığımı yukarıda belirtmiştim. Şükürler olsun ki Gaziantep’imizin sevilen ve sayılan basın mensuplarından Halil EYÜBOĞLU bu konseri baştan sona çekimini sağlayarak kayıt yapmış. Bu kayıtları kendisinden aldım ve baştan sona kadar bilgisayarıma kayıt yaptırarak doya doya dinledim ve dinliyorum. Hani derler ya; Basınımız halkımızın dili, gözü ve kulağıdır. Nasıl oluyor dili, gözü ve kulağı? İşte bu duyarlı arkadaşımız Halil Eyüboğlu gibi değerli arkadaşlarımız sayesinde oluyor. Bu arkadaşımız aynı zamanda geçmişten geleceğe de bu şekilde izler bırakıyor. Ben burada bir başka sohbet yazımda, bir başka zaman buluşmak dileği ile her zamanki gibi hoşça ve dostça kalınız derken, Halil EYÜBOĞLU kardeşimize de sonsuz teşekkürler ediyorum. Şimdi sizlerle paylaşmak üzere, bahse konu müzik ziyafetinde okunan hüseyni makamındaki güftemi aşağıyaalıyorum..
ABUZER SAYIN’A
Ölüm gelir bir gün beni alırsa,
İnsanı seven bir vefakârdı de.
Yazdıklarım eğer dilde kalırsa,
Babam talihsiz ve cefakârdı de.
Oldukça efendi kibar ve nazik,
Çok sitemler çekmiş sinirler bozuk.
Seçtiği hedefe varmamış yazık,
Bu yorgun bedende kafa dardı de.
Bir gün olur şansın gülerse sana,
Uğraş didin hizmet eyle insana.
İyiden, doğrudan, haklıdan yana,
Destek için vasiyeti var dı de...
Ahmet AYAZ
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.