- 903 Okunma
- 10 Yorum
- 0 Beğeni
EĞLENCELİK ŞİİRLER!
Şiirin bir amacı, mesajı, özü ve akıllarda kalacak bir sözü olmalıdır, aksi suya yazı yazmaktır benim gözümde.
Özellikle sanal alemde bâzı şiir yazanlar, ya da yazdığını sananlar her yolu deniyor dikkât çekmek için.
En önemli silâhları; aşk.
Öldüm, yandım, bittim edebiyatı.
Bana göre eğlencelik şiir, gülüyorum.
Zirâ aşk bu değil.
Aşk tutmadı sırada ne var; ajitasyon.
Hani ağlamayan çocuğa meme verilmez ya, ağlar dururlar, belki birileri farkeder diye.
Böylesi timsah gözyaşları akan şiirler de eğlenceliktir bana göre, gülüyorum.
Bu yolda tutmadı, ne var sırada; kuru gürültü.
Önce biriyle tartışma yaratır, sonra arkasından güya hiciv yazarlar.
Bir şeye benzemese de yazdıkları, kendilerine göre asarlar, keserler, hayâl aleminde döverler!
Sonra sevinirler ve derler ki:
’Ben yendim, ben yendim’!
Cevap bile vermeye değmez böylelerine.
İşte bu tarz şiirler de çerezdir benim gözümde, eğlenceliktir, çok gülüyorum.
Yine olmadı son koz oynanır; vedâ!
Derler ki:
’Benim kıymetim bilinmedi buralarda, lanet olsuuuun! Ben gidiyorum.
Baktılar ki bir kıymetleri yokmuş gerçekten, dur gitme diyen yok.
Defalarca veda şiirleri yazıp defalarca gitmekten vaz geçerler.
İşte bu şiirler de eğlenceliktir, gülüyorum.
Onlara tavsiyem ucuz işler peşinde koşmayı bırakıp ortaya eser koymalarıdır.
Gerçekten şiir yazmaya çaba sarfetmelidirler.
Belki böylelikle bir şiirleri güne seçilir ve işte o zaman haklarıyla dikkât çekerler.
Aksi halde gülünüp geçilecek eğlencelik şiirlerden öteye geçemezler.
Şiir ciddiyet ve emek ister.
.
YORUMLAR
giden gider-gittiği an biter
ama giderse biter
2 ay zarfında gidenleri gördüm
halen şiir yazıyorlar..artık onlara yorumda yapmak hatta şiirlerini bile okumak gelmiyor içimden..
gidiyorum dediklerinde sadece duygu sömürüsü yaptıklarını nereden bilebilirdimki..
canları sağolsun..safın sütüde durudur suyuda..
varolun inşaALLAH
(Mustafa Çetiner)
Selam ve sevgimle.
yazmak ne şekilde olursa olsun resim gibi müzik gibi duyguları ifade etme aracıdır.hep natural resim yapan bir resssamı bu konuda yargılayamayız...haklısınız her yazılan şey şiir,her yazan kişi şair değildir, olmamalıdır da ... fakat şiir yazmak bir amaç olmamalı duyguları şiir kalıbına dökmek amaç olmalı....bırakalım herkes dilediğince yazsın.ülkemizdeki insanlara, söz gümüşse sükut altındır dendi...öyle ya atasözü....bak şimdi herkes susar oldu...bu yüzden kalemler de susmasın....
(Mustafa Çetiner)
Yani muhataplarınaydı bu yazı.
Ve hâlâ sözümdeyim.
Şiir insanlara doğru mesajlar vermeli bence bu aşk şiiri de olsa.
Hani diyorsunuz ya insanlar susturuldu.
Bakın ne güzel, konuşmalı insanlar, sorunları dile getirmeli, havanda su dövmemeli.
Teşekkürler.
Selam ve sevgimle.
...
Gücü yettiğince....
"Bırakın yapsınlar, bırakın etsinler"
Selâm ederim... Sağolasın.
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler.
Selam ve saygımla.
hay ağzına kurban olayım...ne güzel yazmışsın be kardeşim....anlayana inan bana düşeni aldım.....sağol varol can saygılar
(Mustafa Çetiner)
Teşekkürler Komutanım.
Selam ve saygımla.
Bırakın da insanlar dilediği gibi yazsınlar.Samimi olduğu sürece her şiirin bir anlamı vardır. O binlerce kişinin sanat olarak gördüğü burnu havada ,şapkalı, pipolu ,belli kalıplar içine sıkışıp kalmış harf zerrecikleri var ya , asıl onlar hiç birşeydir.Sen gönlünde kendini birinci seçebildiysen, bazı platformlarda kaçıncı olduğunun bir manası yoktur.İnsan ilkönce kendinden kendine yazmalı.başkaları severse ne ala .Dediklerinize çok küçük bir 'kısmen'' katılıyorum ama kanımca yazdığnız makale tribünlere oynamaktır. Üretme amacı yazmak değil , yazar olup da ünlenmek olanlara..
(Mustafa Çetiner)
Kurulduğu günden beri burada olan ve her türlü oyuna şâhit olan birisiyim sadece.
İnsanlar alenen mesaj yazıp yorum istiyorlar.
"Ben hak etmeyen şiire yorum yazmam, yorum alışverişi yapayım diye kötü bir şiire harika deyip şiire ihanet edemem" dediğinizde düşman oluyorlar.
Yaşadığım ve yaşamakta olduğum olayların sonucu yazılmış bir yazıdır ki tribüne oynamak bu değil, insanlara şirin görünmek, yağ yakmaktır ve bu yazının şirin bir yanı yok.
Doğru söyleyeni dokuz köyden kovarlar deyimini bile bile doğruları yazıyorum sadece.
Selam ve sevgimle.
Şair kirliliği var memlekette. Ama olsun şair adamdan zarar gelmez, diyeceğim de, yarısı şair olan toplum neden hala kültürsüz, agresif ve bencil?
Sözlerinizin tamamına katılıyorum. Ben de -gülmesem de- hiç bir şey anlamadığım şiirleri sevmiyorum. İnsanlar o şiire methiyeler dizerken ne yazık ki anlama kapasitemden şüphe duyuyorum. Ya onlar gerçekleri söylemiyorlar ya da ben hala okuduğunu anlayacak yaşa gelemedim.
Yine de herkese saygım sonsuz. İnsanlar kendilerini böyle mutlu hissediyorlarsa bırakın öyle kalsınlar.
Kutluyorum değerli şair.
(Mustafa Çetiner)
Bir kaç kişi bir araya gelip birbirlerine yalandan methiyeler düzüyor sonra egoları tatmin bir vaziyette kendilerini alkışlayıp seviniyorlar.
Trajikomik bir durum.
Gülerken de bir taraftan acıyorum hallerine.
Selam ve sevgiler değerli yazarım.
(Mustafa Çetiner)
Bir kaç kişi bir araya gelip birbirlerine yalandan methiyeler düzüyor sonra egoları tatmin bir vaziyette kendilerini alkışlayıp seviniyorlar.
Trajikomik bir durum.
Gülerken de bir taraftan acıyorum hallerine.
Selam ve sevgiler değerli yazarım.
(Mustafa Çetiner)
Bir kaç kişi bir araya gelip birbirlerine yalandan methiyeler düzüyor sonra egoları tatmin bir vaziyette kendilerini alkışlayıp seviniyorlar.
Trajikomik bir durum.
Gülerken de bir taraftan acıyorum hallerine.
Selam ve sevgiler değerli yazarım.
Yıllar yıllar önce (3-4 ay kadar) ben de zatın birinin 'gidiyorum' isyanına denk gelmiş, çok üzülmüş ve üzüntümü de belli etmiştim..Ama baktım ki ne giden var, ne de kalemi kırılan..'Sonra düşündüm de yorumlarıma ne kadar gülmüştür bu zat..Saflığıma doymayayım' dedim ve o gün bugün bu gidenlere(!) sadece gülüyorum :)) Kendime de tabii :)
(Mustafa Çetiner)
Adam mesaj yazıyor ' niye şiirlerime yorum yazmıyorsunuz' diye.
Diyorum ki:
Sizi kırmak istemem ama beni tanıyanlar bilir, hatır için ya da karşı yorum almak için beğenmediğim şiire yorum yazmam ben, bu şiire ihânettir'
Bir bakmışsın düşmanın oluvermiş.
Yorum varsa dost, yoksa düşman!
Nelerle avunuyor insanlar.
Gülüyorum ama bir yandan da üzülüyorum hallerine.
Selam ve sevgimle.
İnsandaki yürek bir avuca sığar
Şiirdeki yürek ummanları taşırır...
Vesselam
Didaktik yazı ve şiirlerinizle ders vermeye devam dostum
örnekleri keşke biraz çoğalsa da şiirimize kalite gelse
saygılarımla
(Mustafa Çetiner)
Teşekkür ederim.
Selam ve sevgimle.
Şair Eşref yıllar önce bir söz söylemişti:
"Şimdi şair yok, mütaşair çoğaldı, yok yok şiirin sadece adı kaldı!"
Maalesef yıllar geçmiş ama söz değişmemiş. Günümüzde de her üç kişiden dördü şair. maşallah ortalığı şair götürüyor!
(Mustafa Çetiner)
Şiirlerini beğenmedin diye neredeyse dövecek adam!
Selam ve saygımla.