Ankara Gecesi 5
Hakan hızlıca karyagdı ya ters yönden araba ile daldı.
gözü az ötede duran yeni arabaya takıldı demek Beyhan coktan gelmişti. Yanında Berkant da duruyordu.
Arabayı kaldırıma çıkarıp durdurdu.
Gözünün ucu ile iki polisede baktı nerde karyağdı hasan der gibi .
Berkant geriye çekilince hasan o ufak tefek hali ile ortaya cıktı
yanına yaklaştı.
Hasan Hakanı görünce ayaga kalktı. Agabey deyip ellerine sarıldı
Hakan "bidur gözünü seveyim ya bi dur" dedi "Anlat ne gördün"
Hasan heyecanla ve titreyerek "Abi az önce de dedim bu abilere de diyordu ki .." hakan "sus "dedi. "Bana ne gördüğünü nerede gördüğünü anlat "
Hasan heyecanla titreyen ellerini karşı apartmanın girişine uzattı . "Nah orda idi abi güzel bacaklı sarısın kız eve giriyodu bende malum ront işleri şurda azıcık çöpü karıştırıken bakıyodum kı arkasından bi herif kızın boğazını kavrayıp apartmana iteledi bende hemen sizi aradım ama 155 bi türlü bağlamadı gözüne yandığımın lavukları şeref..." "Hişt yeter" dedi hakan "kes almayım cilanı"sonrada gülümsedi Hasan "amirim al be senden kıymetlimi al "dedi hasanı taa Ankaraya tayin olduğu ilk yılarından beri tanırdır o zamanlar daha cocuktu Hasan açlıktan midesi yapışmış geziyordu çöpleri karıştırıyor çıkan kağıtları torbaya atıp onları eski kağıtcılara satıp alkolık babasına şarap parası yapıyor azıcıkta kalan olursa kı genelde pek az kalıyordu o para ilede beyaz peynır ekmek alıp idare ediyordu yıllar geçti hasan hep aynı kaldı o da bira şarap aynen babası gibi oldu bir farkla hakanın o gün o açlıktan kavrulurken çaldığı ekmeğin parasını fırına ödediği günü asla unutnmadı ve hep hakana buyuk saygı gösterdi ve her olayda ona gördüğü varsa bilgi aktardı hakan 2 bira parası cıkardı "alda hadi git iç hasan ama ekmekte al eve unutma birde sakın kaybolma arayacam seni ifade için hadi yaylan"
Berkant ’a dondu kapıyı açtırsanıza ne bekliyorsunuz çalmadınız mı görevlinin kapısını görevli yokmu bu apartmanda kımse yokmu nasıl mahalle yav bu adamı kesseler haber veren olmaz neyse beyhan sende arkamdan gel diyerek apartman kapısına yüklendi.
kapı genelde nezaman gerekse kapalı olan ankara apartmanlarına tam bir örnekti çünkü istenmediğinde han kapısı gibi açık kalır genelde apartman kapıları ankarada görevli ziline bastı ama acan yok kapıyı o arada içerde yere düşen çantayı ve asansörden gelen ışıgı gördüler hakan kapze ile apartman kapısının camını kırdı içeri girdiler yaz olunca Ankarada evler boyle olurdu hele bu semtte herkes ya yazlıkta yada kalanlar işte olurdu adamı boğsan haberi anca akşam cıkardı.
ilerlediler evet yerde kıza ait olabilecek bir çanat vardı sapı kopmuş içindekiler dağılmıştı.
Asansor kapısı acık ve ışık yanıyordu Hakan adam hala burda dedi sesizce berkant kafa salladı beyhan heyecanlandı silahını daha sıkı tuttu
ilerlediler asansör kapısına sıkışmış bir topuklu ayakkapı kapının kapanmasını engelliyordu
içerde kız görundu berkant burda amirim dedi kız burda
hakan ölmüş mü dedi Berkant eliyle kızın nabzına baktı boynundan yok kalbi atıyor ama cok dövülmüş perişan birkaçta ustura yarası var biri biraz derin kan sızıyor dedi hakan ve beyhanda kıza bakıyorlardı bu kadar guzel bir kız nasıl bu hale getirilirdi Hakan polis olduğu ilk günlerinde yasadıgı travmaya dondu bir anda boyle hoş bir kızdı O da evet bir anda adam bogazını kesmıştı gözünün önünde hakanın lanet olsun fışkıran kan sankı kızdan hakana doğru deli bir çağlayan gibi gelmişti ve adam pis pis sırtımıştı kan akarken adamı yakalamışlar ama aflarla tekrar salınmıştı hep o adamı hatırlardı boyle vakalara geldiğinde onun yanı hakan amirin aklında ve kalbinde kapanmayan dosyalardan biri idi bu. irkildi berkant amirim bişeymı oldu dedi "bi sus ya bi du yok bişey" dedi sonra guldu behzat ç deki gibi konuşuyordu nede cokkendısıne benzıyordu kıtabınıda okumustu pazarları da en sevdiği dizi idi kıtabın yazarını dusundu oda sıkı ankara cocugu idi güldü iyice flim oldu hayatımız dedi sonra beyhana ve berkanta bu herif burda sen aşağı git beyhanayrıca ambulansada haber ver berkant sende benle yukarı gel dedi tam o sırada telefon çaldı hakan telefonunu açtı "nevar lan" dedi "işimiz var cabuk soyle" tanfer telefonda idi "abi dedi herifi buldum" "hangisi lan" dedi" yav su zürefa varya ""o pezevenki al getir merkeze" telefonu kapadı tekrar çaldı "nevar lan " "lan anandır dedi bir ses " arayan müdürü idi" ne bok yıyorsunuz gene apartmanın tekının camını çerçevesini kırıyormuşunuz manyakmısınız siz kafayımı yediniz ne bu dingonun ahırımı vıdı vıdı " hakan köpürdü "ya bi sus be" dedi amirine boyle diyordu zira amir ondan kucuktu sicili daha iyi olduğundan gelip başına amir olmuştu ama hakandan korkardı zira hakan işinde cok iyi ve özellikle seri cinayetlerde birinci sınıf uzman bir başkomiserdi "adamı takıpdeyiz haber veririm sana" dedi hakan ve kapadı telefonu sonra ilerlediler 1 -2 kat temizdi sonra aniden berkant bir golge gordum dedi 4 katta koşmaya başladılar 115 kılo ile berkant gibi bir ayının 2 katı koşması tabi pek mumkun değildi ama adam da onlar cıkana kadar 5 kata varmıştı "beyhan "dedi hakan bağırarak "evet amirim " dedi beyhan "asansorlerın elektiriklerini kestir beyhan kapıcı dairesine koştu ama kapıcı yoktu kufrettı sesi 5 kat yukarı geldi apatman elektiriğine yoneldi bir ses duyuldu mantar tabancasından irice bir sesti ve elektırıkler komple kapandı .
Berkant abi koşamıyorum dedi "bi s..k git" dedi berkanta "hayvan gibi yiyosun ondan" ve ilerledi herifi gördü 7 katta idi ama allahtan salak cıkmıştı herif asansore elektirik kesilmeden binse durum vahımdı 16 katlı binanın catısına yerleşirdi bir anda . ama kendiside yorulmuştu eli titriyordu ne vardı o biraları içeçek ama birasızda durulmazdı bu meslekte herife seslendi "lan p..şt alacam şimdi seni teslim ol lan gavat" adam ses vermedi sadece karşılıgında bir vızıltı duyuldu patlama ile karışık ve kulagının yanından bir mermi duvara yapıştı berkant anons gecti "45 45 den merkeze cevap ver merkez polise ateş ediliyor karyagdı 45 de apartmandayız şüpheliyi sıkısştırdık takviye gönderin" beyzanın sezi duyuldu telsizden "4544 den 45 45 e tanferle nihat yolda 2 dakikaya ordalar dayanın" .
45 45 yutkundu bayanla calışmak ne zordu bayan olmasa kufur basacaktı ya dayanamayım "ananı" dedi sadece sonra sılahına davrandı "geldim amirim dayan"
bu arada hakanda silahını 7 kata doğru 2 el sıkmıştı adam kıpırdamıyordu 6 ve 7 koşarak kata geldi adam gorunmuyordu sesizce durdu karanlık burda artmıştı beyhana kufretti herifi göremiyorum ne bok yemeğe sigortayı patlanttın kı salak dedi içinden" s...k neyse" dedi .o arada bir kıpırdama oldu dur teslim ol polis kaçamazsın ve bir yumruk suratında patladı ne oldugunu anlamadan boşluga geri yuvarlandı boş bulunmuş heriften yumruk yemişti herif ustunden atlamaya çalısırken ayağını yakaldı ve çektı adamda yuvarlandı şimdi alt alta ust uste yumruklasıyorlardı ve merdivenlerden 6 kata yuvalanıyorlardı tam altıncı kat boşlugunda bir el ikisinide kavradı berkant adamı sağ amirini sol elinde tuttu adama bir kafa caktı kı amirin vurdugubunun yanında sizrisinek vızıltısı kalırdı ortaya adam anında yıgıldı" sağol "dedi hakan berkanta berkant güldü eyvalla abi görevimiz dedi
adamı paketlediler ve aşağı yürüdular beyhan nın yanında tanfer ve nihat merdivanların başında idiler adamı alıp arabaya tıktılar .
olay yerini arayın ambulas geldimi dedi hakan kıza bakarak hala yasaması sans dedi sonrada cok zaman kaybettik allahtan çok kan kaybetmıyor birkaç faca izi birde surda sıkı bir bıcak izi var ma fazla kan kaybı olmaz dedi beyhan ben tanpon yaptım amırım zaten dedi kan durdu ve ankara ambulansı her zamankı gibi en son sanıyede yavaş ve isteksiz olay yerine geldi kızı alıp numuneye götürdüler bu arada olay yeri incelemde delilleri toplamak için hazırlanıyordu kızın cantasından kımlığını aldılar gbt için beyzaya iletin dedi hakan sonra ben sorguya gelirim siz alın bunu berkant la sorgulayın tanfer sen hastaneye git kızı sorgula bakalı ne olmuş bitmiş nihat sende olay yerini sıkıştır hadi görüşürüz dedi abi burnun kanıyor kasında patlak pansuman dedi birisi kımdi hatırlamıyordu aklında hep o ilk görevde ki kız kanlar fışkıran ve o pis sırıtık surat benı asla bulamayacaksın bu ne ilk ne son seni tanıgıma cok sevindim yenı polis hakan diyen ses ve bu kızla birleşten görüntüler vardı gidip içmem lazım dedi içinden ve arabaya atladığı gibi gaza aslıdı .
Elemanlar arkasından sesizce baktılar berkant tanfere dondu aksam zarif deyiz anlaşıldı dedi beyhan bende gelirim dedi nihat ya ben dedi sen başka zaman dedi berkant nihat cocuk gibi hep aynı sey dedi .....Hava hala o günkü o kızın kanlarının fışkırdıgı gün kadar sıcaktı ve An/kara gene sıcak bir akşama hazırlanıyordu ve tabi nelere kim bilir......