Kısır savaşlar
O değil de;
Namus cinayetleri törelerle ilgili bikaç satır bişey yazdım. Tepkiler oldukça ilginç hatta kızıp 1 puan verenler var.
Şiiri okumayanlar için,
Namussuz erkekler
namus adı altında
namussuz erkekler
kadınları öldürüyor
sanki
insana hayvana
tecavüz eden
kadın’mış gibi...
O değil de;
Bu yazının altına hatta bugüne kadar yazdıklarımın hepsinin altına imzamı atarım.
O değil de;
Bazı erkekler var, kadın/erkek konusu ne zaman işlense ‘biz öle değiliz’ diye savunmaya geçiyor.
Bazı kadınlar var, kadın/erkek konusu ne zaman işlense ‘biz öle değiliz’ diye savunmaya geçiyor.
O değil de;
Buna gerek yok. Dünyada iyi erkekler de var kötü erkekler de. Hem de her sektörde ve heryerde
Dünyada iyi kadınlar da var kötü kadınlar da. Hem de her sektörde ve heryerde.
Bu anlamda, vicdanımızla ilgili bir sıkıntımız yoksa yazılan her yanlışa ‘biz öle değiliz’ demenin esprisi yok.
O değil de;
Bir konu ele alınırken konu gereği kadını ya da adamı ayrıştırmak gerekebiliyor. Bu demek değildir ki kadın-erkek genelleniyor.
İnsanı ne kadınıyla ne erkeğiyle genelleyemeyiz bu büyük bir hata ve saçmalık olur zaten.
O değil de;
Bırakalım bu kısır savaşları. Bir savaş verilmesi gerekiyor ama bu kadın-erkek savaşı değil, insanlık savaşı.
O değil de;
İyi bayramlar.
YORUMLAR
Öncelikle böyle bir konuya el attığın için seni yürekten kutlar yürek dolusu sevgilerimi gönderiyorum ben de aşiret çocuğuyum töre ye hem karşı hem de savunurum bir karşı olduğum töre nin husus şu tertemiz aşıkları öldürmek ama cıvık vıcık yalan aşkları da af etmemek lazım savunduğum savunduğum husus u ise örf adet gelenekleri miz dinimiz ile kısmen örtüşüyor saygılarımla
Esma KAHRAMAN
Töre dediğimiz şey, o bölgenin gelenekleri görenekleri. Sıkıntı da burda başlıyor. Gelenek bozulmasın diye kadınlar öldürülüyor erkekler hapse giriyor.
Ve öldürülen kadınların anneleri... Ya onlar kaç kez ölüyor!
Sefalar getirdin Sayın Yazarım.
Beşeri Aşkların Şairi
Sevgili kardeşim; ataerkil toplumlarda olması muhtemel olayların çoğunluğu erkeklerin başı altından çıkmıyor mu? Kadınlar, erkekler karşısında ekonomik ve kültürel özgürlüklerini, olmazsa da özerkliklerini kazanamazlarsa, bu böyle devam etmeyecek mi? Hiçbir erkek burnundan kıl aldırmak istemese de, burnu kıllı olan onlar... Ben mi? Ben de erkeğim canım, ne var bunda...SAYGI VE SEVGİYLE...
Esma KAHRAMAN
Sözümüz meclisten dışarı elbet. Sadece insan kılığına girmiş mahluklardan bahsediyoruz. Ve dahi erkek kılığına girmiş adam müsveddelerinden.
:) Duyarlılığına teşekkür ediyorum. Sevgilerimle Sayın yazarım.
Koca gün siteye giremedim ve içime doğmuştu sanki. "o değil de " siz kalmıştım:))) Neyse ki kavuştum... Sürüklüyorsunuz, avcunu açan küçük çocuklar gibiyim bakın:)) Tebrikler.
Esma KAHRAMAN
Ya gerçekten çok özür diliyorum; konunun ehemmiyetini küçültmek değil amacım.
Ama gerçekten canım , fena halde kısır çekti.
Acıktım, ondan mı mütevelli acep...
Esma KAHRAMAN
Evet…
Diyip gideceğimi sanıyorsanız böyle önemli bir konu hakkında, yanılıyorsunuz,
Bu konu çiçek-böcek, rakkase-köçek, aşk-muahşk şairlerini çok rahatsız edecek ve hayatı aşktan ibaret (bakınız bülo abi) sananların liçn girişimine maruz bırakacaktır.
Karı & Koca hakkında bir sanatçının görüşlerini okumuştım, diyordu ki;
Koca, dağdır. Kadın da o koca dağın üzerine düşen tertemiz kar. Dağın karıdır yani.
Evliyanın birine sormuşlar, “Erkek nedir?” “Erkek baştır evladım” demiş, “Peki” demişler, “Kadın nedir?” “Kadın da boyundur. Boyun nereye dönerse, baş oraya bakar!”
Kendi k/arını eriten, kendi boynunu kesen erkek müsvettelerini temize çekmek lazım.
Ben bu konuyu değerlendireceğim.
Kadın ana, yar, eş, sevgili, arkadaş, dost, kardeş,abla…
Uzanan elleri kırmak ve ibreti alem için o eli alıp ellese.
bu günlerde duruşu olan her cümle güzel, şiir olsun yazı olsun, çakma romantiklerin, kakma yamuk prenseslerin hiç hoşuna gitmese de…
bunu bilirim ve sadece yürekten inanarak bunu derim
hava çok sıcak sadece karpuz peynir ekmek yerim…(her yazınızı okuyorum yani:)
Saygılarımla sayın yazarım...
keşke birde kısır savaşlar demeseydiniz başlığa, midesiyle düşünenlerin canı kısır çekebilir,
olmadı onlarda mısır patlatsınlar ateş gibi aşk şirleriyle, kekliğin yanında iyi gider...
:))))))))yazmasam var ya... hemen atladı üstten sazan gibi çakma proust. Öleceğimi bilmem var ya...
tekrar saygılarımla...
tan 1919 tarafından 7/25/2011 6:12:54 PM zamanında düzenlenmiştir.
tan 1919 tarafından 7/25/2011 9:12:11 PM zamanında düzenlenmiştir.
Esma KAHRAMAN
:) Sevgilerimle.
tan 1919
işte bundan bahsediyorum...
kısır savaşlar deyince ben eşini döven erkeğin mutlak suretle kısır edilmesi gerektiğini düşünürken, bazıları da,
olabilir aslında şalgamla neden ayak diriyorsam bende:)
erol abinin saçları nasıl oldu acaba,
gerçi buda kel alaka oldu kısıra ama,
ya da kel hormon kısır döngüsümü acaba, freud yaşasaydıda sorsaydık yaaaa...
her neyse keldi meldi ama güzel insandı yinede, benzini şelden, aklı kelden alacaksın diye boşuna dememiş atalar....
üzüldüm gittiğine...
saygımla...
Esma KAHRAMAN
tan 1919
:)
tam giderken bildiri.)))
erolabinin keline düşmektense diline düşmeyi tercih ederim...
yok işte atıp tutuyoz arkasından yaaa,
okursa başkasının üzerine atarız, inkar ederiz, yapmadık deriz,
hem erolabiye kellik çok yakışıyor neden taktıız bu konuya esma hanım anlamadım ben, olsun onunda saçı olmayıversin:)))))))))))
böyle yani inkar..
saygılarımla sayın yazarım...
Esma KAHRAMAN
...Bırakalım bu kısır savaşları. Bir savaş verilmesi gerekiyor ama bu kadın-erkek savaşı değil, insanlık savaşı
...Bütün yazılanların ve çizilenlerin özü bu final cümlesinde yatıyor. İnsanlar buna rağmen halâ savunmaya geçiyorlarsa
varsın geçsinler. Demek ki geçmişte birz çiğ yemişler ve hafif te olsa karın ağrıları var.
....böylesi önemli bir konuda duyarlı olup tepkinizi koyduğunuz için sizi kutluyor ve yazınızın da şiirinizin de altına imzamı atıyorum.
...Saygı ve sevgilerimle kalın. Size de İyi bayramlar.
Esma KAHRAMAN
:) Sefalar getirdin Sayın Yazarım.
evet katıldım savaşa
1.hat
2.hat
ihtiyat
+ destek birlikleri
destekliyorum:)))
Esma KAHRAMAN
Bence malum amcaya bir bardak kezzap verilmeli...Asmayalım da besleyelim mi misali...
Anne ve baba ayrıca mani olmayan erkek kardeş ömür boyu hapisten çıkamamalı.
Bu durumlarda ah idam cezası demek geliyor içimden.
Erkekler hiç de alınganlık göstermesinler. Yazıya ve şiire ben de imzamı atabilirim.
Sevgiler.
Esma KAHRAMAN
İdam konusunda da hemfikirim.
marmarali
Cana can,
kana kan,
Kana kana içelim kurban...
Aynur Engindeniz
Hadi öyle yapalım. İnsanlığa ve cehalete karşı svaş verelim.
"Namussuz erkeller
Kadınları öldürüyorlar."
İyi ama biraz genelleme var gibi.
Tam da ben onlarda değilim diyecektim. VAZGEÇTİM.
Çok sinirliyiz galiba:))
Sizin de erken gelen bayramınız kutlu olsun.
İyi de ne kızıyorsunuz.
Şaka valla.
Sevgi ve selamlar.
Esma KAHRAMAN
Lütfetmiş de amca bey öldürmeden önce kıza su vermiş. Allah razı olsun mu dicez bu durumda Allah cezanı versin mi dicez...
Nedir bu garip düşünceli adamlar yüzünden kadının çektiği
Namus bizim namusumuz... bi çeksin namus budalası adamlar kadınların namusundan ellerini yaa!
:)) Valla ciddi.
:) Zarif ziyaretin için teşekkür ediyorum Sayın yazarım. Sevgilerimle.
"Bırakalım bu kısır savaşları. Bir savaş verilmesi gerekiyor ama bu kadın-erkek savaşı değil, insanlık savaşı."
Evet yapılacak bir savaş varsa bu olmalı.
Saygılarımla.
Esma KAHRAMAN
Sevgilerimle Sayın Yazarım.
bekir güçlüer
Teşekkürler ve saygılar.