AYENİL, NEDEİL VE EMESEG/2
Kumsalın bittiği yerde kayalara çıkarak bir müddet dalgaları, dalgaların kıyıya yaklaşırken oluşturduğu köpükleri seyretti. Sonra insan kulağının hışırtı olarak algıladığı dalga seslerinde sübhanallahı ve dalga seslerine karışan balıkların hamdini /elhamdülillahı dinledi. Suyun, bu seslere vurgunluğunu görür gibi oldu. Resmen aşıktı su. Balığa, kıyıya, zikre aşıktı. Yok hayır, balığıda, kıyısı,denizi, dalgası da rahmana olan aşklarını dile getiriyorlardı. Emeseg, utanabilen yanıyla utandı diğer yanından. Kızardığını yüzündeki ateşten hissediyordu. Bir zerrecik su olmak istedi o an. Saklanmak istercesine kayaya ezile büzüle çöküverdi. Gözlerini denizin mavisiyle göğün grisinin birleştiği o incecik ufuk çizgisine dikerek dinlemeye devam etti o doyumsuz şükran seslerini.
“Bu sesleri duyan ve dinlemeye tahammül eden kulak da hamdini yapmış olur. Kulaklarının sesini duyuyor musun? Kendi dili ve sesince Elhamdülillah diyen kulağını?”
Nedeil’in sesiydi bu. Konuşmak için genellikle böyle anları seçerdi. Emeseg’in yüzündeki ateş birz daha artmaya başlamıştı. Gözlerini ufuktan göğsünün üzerine düşürürken başını da hafifçe sol omzuna yaslayacakmışçasına eğiverdi.
-…..
“Kulaklarında yüreği olsaydı, bu sesleri her duyduğunda göğsüne sığmaz olurdu. Şu an kulakların, içi içine sığmaz durumda. Aşk oduyla yanar gibiler.”
-Nedeil… Ah Nedeil, neden hep böylesin. Sözlerin, neden her defasında bende aynı etkiyi yapıyor? Vücudumun, kora düşen yağ misali eridiğini hissediyorum.
“Eriyebilirsen bir gün, yalnız erimeyeceksin.”
-Biliyorum… beni ne kadar çok sevdiğini de. Ben de seni, senin sevdiğin gibi sevebilmeyi başarabilir miyim?
“Başarmak zorundasın. Bunu kendin için yapmalısın. Deneyimlerini artırmaktan kaçınmadan.”
-Yani, daha sık birbirimize zaman ayırmalıyız, demek mi istiyorsun.
“Evet, beni ne kadar az üzersen sevinirim. Çünkü, üzüntülerim de sevinçlerim de senin adına.”
-Her an seninle olmayı, seni dinlemeyi, görmeyi ben de çok istiyorum. Ama diğer yanıma, senin bildiğin, beni senden uzaklaştıran yanıma söz dinletemiyorum…
…..
............................................................................................................
DEVAM EDECEK