BİZ AYRILAMAYIZ 37. BÖLÜM
Zeynep gelincikler gibi kırmızı elbisesi ; başında fesi, yüzünde işlemeli güzel bir örtü vardı..
Ellerinde kına tepsisi; dillerinde türküler söyleyerek salona girdiler.
Onu mum ışığında alkışlarla ortaya oturttular. Gençlerse bir yandan damadı yedirip içiriyorlardı.
Kızlar sa gelinin etrafında dönerek oynuyorlardı.Kaynana rolündeki söyleniyor"Bu tantanaya ne gerek var ki?"diye laf atıyordu..
Kızlarsa "Gelin güzelde; damat yaşlı. Yazık oldu kıza" diye dedikodu yapıyorlardu.
Oyunu bırakıp; sıra kına yakmaya gelmişti...
Kaynana kalın bir bilezik takarken bir yandan da dudak büküyordu. "Bilmem ki gelin buna layık mı ki?" diye ."Ahh! ahhh oğlumun gönlü akıveemişş ne diyem?"
Kına yakılırken kızlarda kına türküleri söylüyordı."Şimdi gelin oynasın"diye elinden tutup kaldırdılar.
Gelinle kaynana karşılıklı oynamaya başladılar.
Kaynana "Amanın bu gelin kız da pek oynak" diye habire laf atıyordu.
Salonda kahkaha ; neşe hakimdi..
Sırada damadın gelişi vardı.
Elinde bastonu; kır saçları, koca bıyıklı biriydi. Birazda yamuk yumuk yürüyor; gelip gelinin yanına oturdu.
Kızlar "Vah... vah yazık olmuş geline; bu çok yaşlı ya" diye söylenip çıpınıyorlardı..
Damat yandan yandan geline bakıp yüzünü açmaya yeltendi.
Zeynep gözlerini şaşı yapmış; birde dil çıkarınca... örtüyü kapattı .
"Aboooovvv! Ana bu gelin şaşı "deyişi vardı ki...Salon kahkahadan inliyordu.
"Yüz görümlüğü tak" diye damadı uyardılar.
Kuşağından kırmızı kurdeleye dizilmiş beşi bir yerdeler çıkardı.Geline uzattı"Yeter mi?"diye sordu.
Gelin ıııııhhh "deyince...
" Daha ne verek ki ?diye bu kez de kuşağından bilezikler çıkardı.
Kaynana" Oğlum yeter gari "diyordu.
"Dur ana; biraz daha verek" diye söyleniyordu.
Bilezikleri koluna takınca...
"Açam gari hee "dedi. Gelin yine başını çevirdi.
Damat bir de yüzük çıkardı." Bak bu pırlanta ha" diye diye parmağına taktı. Çok güzel bir yüzüktü.
"Eh artık bu gadar naz yeter gari açam " deyince...
Gelin "Şimdik değil ;daha sonra"
" Eee ne zaman ?"
"Herkes gitsin de o zaman."
Damat bıyıklarını burdu "Anadım" diye gülümsedi.
Gelin bir ağıt yakmaya başladı.
"Ah! anam ah! beni neye verdin bu dedeye.
Ben ne edecem bu dedeyle" diye.
Damat arkasını dönüp; saçlarını. bıyıklarını çıkardı.
Yaşlı adam Metin di...
Gelin hala ağıt yakıyordu.
"Eh artık açacan; vakit geldi" diyerek yüzündeki örtüyü kaldırdı.
Zeynep onu karşısında görünce çok şaşırmıştı.
Kaynana durmadan çırpınıyor "Amanin oğlum gelini görünce gençleşti" diyordu.
"Damat çok yakışıklı oldu" sesleri ortalığı ayağa kaldırıyordu.Zeybekler ,halaylar...Oyuna kızlarda,Ali de katılmıştı.
Çok güzel ve neşe dolu bir gece geçirmişler ; saat üçe kadar sürmüştü.
Zeynep bir ara Metin e "Bütün bunları sen mi ayarladın?" diye sordu.
"Valla ben masumum.Kızların işi.Okul yıllarını özlemişler; heberim yoktu.Gelince odaya aldılar ve bu oyunu hazırladık."
Herkes gitmiş ortalık sakinlemişti
Zeynep arkadaşlarına teşekkür edip; takıları geri verdi. Yalnız oyunda kaynananın taktığı bileziği Selma Hanım; "Bu gecenin anısı olsun" demişti.Yüzük te Metin in hediyesiydi.
Arkadaşlarına sarılarak vedalaştılar.
Metin kendi;Zeynep te kendi arabasına bindi.Anne babaları paylaştılar. Eve doğru gelirken bir ara ışıklarda yan yana durdular. Metin e baktı; gözgöze geldiler.Yaramaz bir çocuk gibi ona dilini çıkardı.Metin gülümseyerek gaza bastı.
Ayrı ayrı köşklere geldiler.İyi geceler dilekleriyle herkes evine gitti.
Zeynep odasına girer girmez; çok geçmedi telefonu çaldı.Arayan Metin di.
" Bu güzel gece için çok teşekkür ederim. Tabi diline de"Dediğinde ikisi de gülmeye başladı.
"İyi geceler" dileyip yattılar.
Sabah olmak üzereydi...
Zeynep çok geç uyandı. Yattığı yerden dün geceyi düşledi. "Ne güzeldi." Avucuna baktı; kınanın izi duruyordu.Derin bir iç çekti."İnsan gerçekten evlense...Böyle kınalar yakılsa...Yok yok olmaz."Yine de çok mutluydu.Yalan da olsa harika bir gece yaşamıştı.
Yataktan kalktı. "Bu gece parti var ve yarın da Metin le tatile gidecekti." İçi sevinçle doldu.
Elini yüzünü yıkadı. "Valiz hazırlamalı. Neler götürüceğim ki ?"Dolabı açıp baktı. Sonra vaz geçti."Amaann... hiçbir şey götürmeyeceğim. Oradan alırım" diyerek dışarı çıktı.Ev sessizdi.Balkona çıktı kimsecikler yoktu.
"Neden yanlız Metin lerde hazırlık vardı? Acaba Selma Teyze onlarda mı olsun istedi ki? Belki de alt katları boş ondandır." diye düşündü.
Bu kez aşağıya inip odalara baktı.Kimseler yoktu.
Hizmetçiye sordu. Onlarda mutfakta hazırlık yapıyorlardı.
"Annemler nerede?"
"Selma Hanıma gittiler birazdan gelirler.Siz birşey ister misiniz?"
"Evet;kahvaltı yapayım diyorum."
"Tamam; hemen getiririm."
Zeynep tekrar balkona çıkıp etrafına bakındı."Nekadar büyüttüler bu işi " diye gülümsedi içinden.
Kahvaltısını yapıp çayını içerken Annesi,Emine Hanım ,Yıldız geldiler.
" Nerelerdesiniz?"
"Hiççç...Selma ya gittik. Yardım edilecek birşey var mı diye."
"Eeee... var mıymış?"
"Yokmuş. Her şey hazırlanmış."
"Ali nerde?"
"Bilmem...? Metin le olmalı; gelirler."
"Ya babamlar?"
"Onlarda yoklar. Neredeler bilmem."
"Ozaman bende gidip bakayım. Neler yaptılar ."
" Dur annem otur. Sana sürpriz hazırlıyorlar."
Zeynep gülümsedi "İyi ; yapsınlar bakalım."
Saat ilerliyor; neredeyse öğleni geçmişti ki babalar ellerinde paketlerle neşe içinde geldiler .
Zeynep karşılamış "Hoş geldiniz. Nerelerdesiniz? Neler aldınız böyle?"
Babası mutlu bir tebessümle...
"Akşama ne giymeyi düşünüyorsun?"
"Aldım ya baba; onu giyeceğim."
"Ne almış benim kızım?"
"Ay baba; annemlerle beraber seçtik."
"Yooooo kızım; bu gece benim aldığımı giyeceksin."
"Ne aldın ki ?"
"Mağazada gördüm; çok hoşuma gitti. Bende kızıma aldım. Özellikle giysin diyorum."
"Ama baba... Ya beğenmezsem?"
" Beğenirsin... beğenirsin.Bir kere babanın zevkine güven. Söz ver giyeceğine."
"Peki görebilir miyim?"
Derken telefon çaldı;Selma Hanımdı.
"Kuaförler geldi. hadi çabuk gecikmeyin" diyordu.
Annesi "Acele et kızım; kuaförler gelmiş."
Zeynep afallamıştı "Kuaför eve mi gelmiş? Allah ...Allah hiçbir şey anlamıyorum."
"Lütfen kızım bu aldığımı giyiyorsun" diyordu babası. Çaresiz paketleri de almak zorunda kaldı.
Arka kapıdan girip; üst kata çıktılar. Kuaförler onları bekliyordu.
AYŞE KARAN
DEVAM EDECEK...
YORUMLAR
valla helal olsun ablama ne güzel yazmış..kendimi aydında hissettim zaten aydın benim 3 üncü memleketim 5 yıl kadar kaldım o çevrede harman dalı aydın zeybeği havalarını birkaç kez oynamıştık arkadaşlarla artık Adanadayız ne harman kaldı nede dalı...sadece bir kaç metre toprak kaldı oda hayırlısı ...onuda göremez olduk.ah Nazillinin uzun çarşısı...ah karacasuyun topraktan testileri bardakları....mazide kaldı....en güzel paylaşımlara..saygılarımla..
AYSE 09
adanada güzel yer hiç dert etme
tabiki aydının abu havası bir başka güzel
saygılar benden
BİZ AYRILAMAYIZ...
37. bölümünde içindeyim öykünün.
Bir sel akış içinde bugüne taşındığına göre belli ki biraz daha sürecek.
Bu tür yazınsal uğraşlarda bütüncül yapıları çoklu parçalı bloklarla örmek güçtür aslında.Yoğunlaşan ve büyüyen yazınsal ürünün ilk sözcüğü ile son sözcüğü arasındaki makas açıldıkça yazar açısından risk var,demektir.
Öncelikle konunun yönünü ve sınırlarını iyi berkitmek zorundasınız.Sonra...
Yazma uğraşları sırasında 'sıradanlığa' düşmemek için önlemler almak durumundasınız.
Öykünün dili ve biçemi de başka bir sorunsal.
Bu bölümünü okuma olanağı bulduğum kronikte Sayın KARAN'ın oldukça başarılı olduğunu söylemek olası.Öykülemede/kısa boyutlu çözümlemelerde/diyaloglarda okuru yormamak ereğiyle titiz davranıldığı da bir gerçek.
Bu sel akış'ın ilerleyen bölümlerde hangi kalıplarda şekilleneceğini merak edeceğim elbette.
Kutluyorum Efendim.
Erdemle.
AYSE 09
busonda önceki bülümdü yani bundan sonrası final olacak
inşallah öyküm bitiyor
bilmem zamanız olurda öncekileri okuma fırsatınız olurmu
tekrar çok teşekkür ederim beni kırmadınız okuduğunuz için saygılarım hiç bitmeyen
emeğine saglık annem...kutladım..daha iyiyi..annem toparlanıyorum işte..ağrılaım var..biraz..öptüm seni çok
AYSE 09
hiç bitmeyen
Okurken eğlenceli bir kınaya gittiğimi sandım, tebrikler canım, her zaman olduğu gibi, okumak zevkliydi.
Selam sevgi , dualarmla can Ayşem.
AYSE 09
okuyup beni yanız bırakmadınız
Hakkını helal et
sizi seviyorum hiç bitmeyen sevgimle
handan akbaş
ilk okuyan bemiyim acaba :) merakla hadii ne zaman bitecek diyorum ama öyle harika anlatıyorsun ki canım sürsün istiyorum...sevgilerimle..
AYSE 09
eh artık sonuna geliyor
beni yalnız bırakmadın hep yanımdasın
hakkını helal et bitanemm
sevgi saygımlasın hiç bitmeyen