- 636 Okunma
- 6 Yorum
- 0 Beğeni
SAYIN VEKİLİM BEN ÇOK KÜLTÜRLÜYÜMDÜR!
Üç çocuk babası olan İbrahim Efendi işsizdir. Çocuklarının hepsi de okula gitmektedir. İbrahim Efendi’nin eşi de çalışmamaktadır. Kendi kendine der ki:
“Türkiye Büyük Millet Meclisi’ne gideyim de vekillerden bir iş isteyeyim. Biliyorsunuz bu devirde ev geçindirmek zor iştir.”
İbrahim Efendi, Ankara’ya ulaşır ve meclisin yolunu tutar. Nihayetinde meclisin önüne gelir ve bir milletvekiliyle karşılaşır.
İbrahim Efendi milletvekiline selam verir ve:
“Sayım vekilim, bir dakikanızı alabilir miyim?” Der.
Milletvekili:
“Rica ederim efendim, ne demek buyurun.” Der.
İbrahim Efendi:
“Sayın vekilim, benim üç tane çocuğum var, ellerinizden öper; eşim de çalışmamaktadır ev hanımıdır. Ben de işsizim. Ev geçindirmem lazım. Bana bir iş bulur musunuz? Der.
Vekil efendi şöyle bir bakar, İbrahim efendiyi süzer ve:
“Beyefendi hangi okul mezunusunuz?” Der.
İbrahim Efendi:
“Sayın vekilim, ben ilkokul mezunuyum. Bakmayın benim böyle durduğuma amma ben çok kültürlü biriyimdir.” Der.
19.07.2011
Çekerek
YORUMLAR
İDRİS ÇETİN
Selam ve saygılar...
Mizahi dille yazılmış öykünüz kaleminize sağlık. Artık diplomanında işe çok zaman yaramadığı ve garibanlarınsa usaresinin okunmadığı bir toplumda yaşıyoruz. Belli bir kesim rahat, diğer kesim atalarından gördüğü gibi sabırla oturmakta.Saygılarımla..
İDRİS ÇETİN
Kesinlikle devam etmesi gerekli. Yoksa fıkra gibi duruyor. Gerçi hem kültürlü hemde bir cümlede iki defa "ben" demesi vatandaşı ele verdi. Beni güldürdü.
Yazı bu hali ile de bir çok şey anlatsada genişleyebilir. Çok çok daha güzellikler sunabilir.
Vasıfsız ama kendini dev aynasında gören insanların dayı aracılığı ile layık olmadıkları yerlere göz diktiği hatta ulaşabildiklerine örnek.
Yazı bence de devam etse güzel olacak.
Sevgi ve selamlar.
İDRİS ÇETİN
önerin için çok teşekkür ederim
sağlıcakla kalınız.
Çok güzel anlatmışsınız. Gayet başarılı bir şekilde insanı heyecanla finali meraka sürükleyen satırlar küt diye kesiliverdi. Bir daah okudum, acaba ben bir şey mi kaçırdım diye...Bitmemiş gibi duruyor. Bence bol malzemeli bir konu, devam ettirseniz çok güzel bir öykü okuyacaktık.
Saygılar.
İDRİS ÇETİN
fıkra türünde kalsın istedim.
İDRİS ÇETİN
selam ve saygıalr...