- 795 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
ALLAH RESULÜNÜN DİĞER NEBİLERDEN FARKI NE?
Alemlerin Rabbii Adem aleyhisselamdan Resulü Ekrem’e kadar bir çok nebi yaratmış ve bunların Dördüne kitap göndermiş diğerleri ise kitapsızdır.İster kitap gönderdiği isterse kitap göndermeden Nebilik Sıfatı verdiği Resullerinin Resulü Ekrem efendimizden farkları;hepside Dünya üzerinde var olan bir kavime gönderilmiş ve bunlardan kavimlerini doğru yola getirmesi istenmiştir.İsa aleyhisselamın Hırıstiyanlara,Musa aleyhisselamın yahudilere gönderilmesi gibi..
Oysaki Resulü Ekrem efendimiz öylemi?Şayet diğer resullerle karşılaştıracak olusak Allahın elçisi olma özelliklerinin dışında çok fazla bir benzerliklerinin olduğunu söyleyemeyiz.Şöyleki:"SENİ ALEMLERE RAHMET OLARAK GÖNDERDİM"HER ŞEY TÜM SIR, TEKİN- ÇOKTAN FAZLA OLAN KUVVETİNİN BURADA GİZLİ OLDUĞUNU GÖRMEKTEYİZ.
Önce Alemler neresi dersek,acaba alemlerin neresi olduğunu kavrayabilecek bir düşünce ve zeka gücüne sahipmiyiz?Alemleri bırakarak biz UZAY nedir sorusuna cevap aramaya kalksak sanırım biraz daha akıllı hareket etmiş olacağız.
Matematikçiler ve fenciler UZAY ı tanımlarken derlerki"İÇİNDE BULUNDUĞUMUZ SONSUZ BOŞLUĞA UZAY DENİR"Oysaki sonsuzunda bir sonunun olduğunu bu UZAY ı yaratanın buna bir son koyduğunu ve ancak onun sonsuzluğunu ise Yaratanın bildiğini bilmezler mi?Sonu olmayan sonsuzluğunda sonunda olan tek kudret ve tek güç Allah olduğuna göre UZAYINDA ALEMLERİNDE MUTLAKA BİR SONU VARDIR AMA ONU ANCAK O ALEMLERİ YARATAN BİLMEKTEDİR.
Nasılki, insan doğduğu andan itibaren ömür denilen zamanın başladığı ve hayat kronometresinin geriye doğru saydığını ancak O kişinin ömrünün ne kadar kaldığını yaratan Allah bilmekteyse alemlerinde varlığını sonunu ve sonsuzluğunun sonunun nerede olduğunu yine Allah bilmektedir.
Biz yine dönelim Alemlerin Rabbinin Alemlere rahmet olarak gönderdiği Rahmet elçisine:Alemlerde yaşayan,var olan canlı ve cansız yarı canlı tüm mahlukata rahmet etmek üzere görevlendirilmiştir.Adem peygamberden başlayarak İsa peygambere kadar olan tüm peygamberlerinde kıyamet gününde Resulü Ekreme ümmet olacakları gerçeğide düşünüldüğü zaman.Allah kendisinde var olan Rahmet gücünü Efendimiz kanalı ile alemlerde var olan canlı cansız ve yarı canlıl varlıklar üzerine gönderdiğini görmekteyiz.
Bu varlıklar içerisinde EN ŞEREFLİ VARLIK OLARAKTA İNSANI yarattığını bildiren Allahın insana da ne tür sorumluluklar yüklediğinide iyi düşünmemiz gerekmez mi?
"Hiç bilenle bilmeyen bir olur mu""İlim Çin’de de olsa gidip öğreniniz""Alimin mürekkebi şehitler kanından daha eftaldır"Diyen bir mübarek kitap ve onu müslümanlara tebliği etmekle görevli olan Allah Resulü..İnsan olarak bu dünyaya gelmemizin iki ana temeli vardır.Birincisi bizi yaradana ibadet,ibadet ederken mutlaka kayıtsız ve şartsız Resulünün gösterdiği yoldan yürümek,İkinciside helal kazançla evimiz ve ailemizi geçindirmek.Bu ikisini Hz.Muhammet(svs)in gösterdiği şekilde yerine getirir O mübarek zatın sünneti seniyesine uyarsak bu dünyayıda cennete çeviririz,diye düşünüyorum.Şimdilik bu kadar kalın sağlıcakla..
YORUMLAR
Allah razi olsun bu güzel paylasim icin,
fakat resul ve nebi kavramlari kuranin isiginda tekrar gözden gecirilmelidir.
Allahu Teala Nebilere Kitap ve Hikmet verdigini söylüyor:
Ali imran-81:
Ve Allah, nebilerden, "Size kitap ve hikmet verdim...
Nebi daima bir kisidir. Bir misal verelim: Mesela 10 kavim var. Bu 10 kavimin hepsinde, Allahin kanunu geregince (müminun-44,ibrahim-4), mutlaka resuller var. Yani 10 resul sözkonusu.
Fakat Allahu Teala sadece onlardan bir tanesini Nebi yapar. O Nebi yasadigi zamanin Imami´dir (Enbiya-73). Imam zaten bir kisi olur. O nebi elbette ayni zamanda resuldür. Fakat nebinin disinda olanlar kavim resulleridir ve Nebiye verilmis olan Kitap ile teblig yaparlar.
Allahu Teala cinlere iclerinden secip resuller gönderdigini ifade ediyor:
Enam-130:
Ey cin ve insan topluluğu, size, içinizden ayetlerimi size açıklayan ve sizi bu karşılaşma gününüzle uyaran resuller gelmedi mi? Dediler ki: "Biz kendimize şahidiz." Dünya hayatı onları aldattı ve onlar, şüphesiz kendilerinin kafir olduklarına da şahit oldular.
Biliyoruz ki cinler arasinda Nebi yoktur, yani Allahin kendisine Kitap verdigi bir cin yoktur. Bu insana has bir olgu. Cünkü insan en üstün mahlukdur.
Konuyu daha detayli anlatmak mümkün, fakat biraz uzar. Dilerseniz bu konuda size böyle bir yazi gönderebilirim.
Veya "Veli Mürsid" yazilarima bir göz atin insallah.
Allah razi olsun
Çok güzel yazmışsınız dost kalem.
Sonsuzun da sonu vardır tezi her yarde rastlammayacak türdendi. Tebrikler.
"Diğerleri kitapsızdı" söylemi sırıtmış. Maksadını anladım ama şaka gibi.
10 numara.
Selamlar.