varoşların yazılmayan kanunu
BİR VAROŞUN ANATOMİSİ: ZEYTİNBURNU
baş not: Zeytinburnu yazsa da bu anlatılanlar
tüm varoşlar için geçerliliğini korumaktadır…
Gecelerin sessizliğine kavga sesleri eşlik eder. Fakat çoğunlukla kavga olmaz. Libidosu yüksek mahalle kabadayıları çalkalanmış koka kola misali ego fışkırması yaşıyordur. Köşe başlarında sarılan esrarlara bol sigara karıştırılır. Yanında alınan alkollere Hakan Taşıyan eşlik eder... ki kendisinin bundan haberi yoktur. Ne kadar alkol alınırsa alınsın mahallenin gençleri “ben sarhoş olmadım” kalıp cümlesiyle güçlerine güç katıp, aralarından sarhoş olanı bulup, amacına uygun sonuca ulaşan bu kişiyi dalga konusu ederler.
Köşe başlarında dikilen serserimsi mayınlar gözlerinin içine bakabilecek birilerini aramak için birilerinin gözlerinin içine bakar. Bakarlar ki yakaladıklarında kendileri en uzun gözün içine bakma rekorunu kırıp, baktıkları kişi gözlerini kaçırdığında kazanabilsinler. İstiklal Caddesi’nden bozma uzun bir yol, bu mekânların podyumu gibi kullanılır. Semtin gençleri çakma ‘Dolce Gabbana’ları ile kızları ise en güzel kıyafetlerini giyinerek o yolda arz-ı endam ederler. Ayaklara, adidas kırması ‘adibas’, ‘adasdas’ gibi spor ayakkabılar eşlik eder. Kızlara laf atmak kahvaltı yapmak kadar doğalken, evli çifte laf atmak ‘ana bacı’ katmak kadar sıkıntılıdır. Ha bu arada, kavgalardaki küfürlere ana bacı katılmaz; ana bacı katan kişi işlediği suçun farkına varıp direkt mağlup olur. Fakat evli çiftten erkek tarafı, ‘acaba karıma bakıp laf atan olacak mı’ endişesi ile saatli bomba gibi gezdiğinden, yanlış anlayarak “sen benim karıma nasıl laf atarsın “diye çıkışabilir. Ve bu çıkışı “ben senin karına ne laf atacağım ulan”ın arkasından gelen bıçak darbeleriyle ödeyebilir. (yazı dilinde ‘ben senin karına ne laf atacağım ulan’ diye geçse de mahalli dilde bu cümle, “biiiiiiip - site sansürü- ” olarak geçer. (hayal gücünüze bırakıyorum hayal gücü kelimelerden daha tehlikelidir)
semtin büyükleri bilgisayar kullanmasını bilmez; bilen gençleri, interneti youjizz ile xhamster nokta komdan ibaret sanırlar. orta seviyede Paint bilirler. Messenger olarak kullandıkları adreslerin mail olarak işe yaradığını bilmeyenler olup, adres isimlerini ‘yangı[email protected]’ , ‘[email protected]’ gibi sevgiliye sitemimsi olarak alırlar. En büyük aşk acısını kendileri yaşarlar. Kaç kadeh kırılmıştır sarhoş gönüllerinde saymamışlardır. Bergen baş tacıdır. Nietzsche, Schopenhauer, Mevlana gibi yazarları sadece feysbukta okuyup özlü sözlerini ‘ giden gitmiştir gittiği an bitmiştir ben gideni değil giden beni kaybetmiştir’ olarak belirlemişlerdir. Hayat bir filmse yönetmen onlardır isteyene rol isteyene yol verirlerdir.
kaliteli mekanlarda yemek yemeyi sadece yanlarında kız arkadaşları varken düşünürler. Mecburi olarak bahşiş bırakırlar; içleri yanar. Tabii bu yazı varoşlara dışarıdan bir bakış, aşağılama değildir.Batıya adapte olma sorunu yaşayan doğu toplumunun taklit kısmında çuvallamasıdır. Nişantaşı’nda oturduğu için karides yemesi gereken, gidip bunu beceremeyen de varoş ahalisidir. Karides yemeyi öğrenince de lahmacunu özleyeceğizdir, bu da unutulmamalıdır.
YORUMLAR
Çok güzel, ince ve ayrıntılar titizlikle seçilerek hazırlanmış. Alabildiğine keyifliydi Sayın Cigara, çok beğendiğimi söylemek isterim.
Bir tiyatro oyununun giriş, tasvir kısmı gibiydi yani aslında hikayenin grizgahı olarak düşündüm. Umuyorum devamında da, bu güzel ve bizden olan öyküyü işlersiniz ve harikulade bir eser doğar bu bölümün ardından. Özellikle biiipppp kısmı için :) samimi özeniniz ve gösterdiğiniz anlayışınız için teşekkür etmek isterim.
Selam ve saygımla...