- 611 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
SİZİN İTİBARINIZ KAÇ EURO?
Diyeceksiniz ki; itibar para karşılığı olur mu?
Evet! İtibar, para karşılığı.
İtibarın parayla nasıl alındığını size anlatacağım.
Benim oğlum, otuz yaşında, bir üniversitenin “Gemi İnşaat Bölümü”nü bitirdi, askerliğini yaptı ve bir ÇUŞ’ da (Çok Uluslu Şirket) altı senedir çalışıyor. Eh! Maaşı da Türkiye şartlarına göre fena sayılmaz. Şirket, oğlumu, senede birkaç defa, diğer ülkelerdeki birimlerine gönderir.
Dün sabah hiç alışık olmadığımız bir saatte telefonum ısrarla çaldı. Baktım, oğlum arıyor.
Kendi kendime, “bu saatte oğlumun araması normal değil, hayırdır İnşallah” diyerek telefonu açtım. Karşımdaki oğlum. “baba bu saatte aramadığım için bir şey isteyeceğimi anlamışındır herhalde “ dedi. Bende,”bir terslik yoksa söyle bakalım “ diyerek ne istediğini öğrenmeye çalıştım.
Oğlum bir arkadaşıyla birlikte, senelik izinlerinin bir kısmını İtalya’da geçirmeyi planlamışlar. İtalya’ya gidecekler, Pizza kulesini görecekler, eğik duran bu yapı önünde fotoğraf çektirecekler, bilmem ne meydanındaki havuza para atıp dilek dileyecekler, zamanın krallarının insanları vahşi hayvanlara yem ederek eğlendikleri ya da insanları birbirine kırdırıp keyiflendikleri arenaları gezecekler, yorulunca bir yere oturup ya İtalyan pizzası veya spagetti yiyecekler. Neticede burada biriktirdikleri paraları orada harcayacaklar ve İtalyan ekonomisine katkıda bulunacaklar.
Bu seyahati yapabilmek için İtalyan konsolosluğundan vize yani İtalya’ya giriş müsaadesi almaları gerekiyor(muş). Bunlar da iki arkadaş Konsolosluğa gidip müracaat etmişler. Bir müddet sonra konsolosluk, verdiğiniz güvenceler ve gösterdiğiniz gelir belgeleriniz yeterli değil, İtalya’ya giremezsiniz demiş.
Hani! Sayın Başbakanımız “Artık benim vatandaşım (elindeki pasaportu sallayarak) yabancı ülke kapılarında İTİBAR sahibi oldu. Bu pasaportu gören görevliler, benim vatandaşıma selam duracak” gibi nutuk çekmişti ya, Başbakanın Kankası Berliskoni bunları duymamış olacak ki, İtalya’ya girmek isteyenlerin İTİBAR’ına, yani, kaç para kazandıklarına, ne kadar parası olduğuna, ne kadar harcayabileceğine bakıyor.
Biz de olduğu gibi, cıbıl adamları ülkesine sokmuyor.
Neticede, anlaşıldı ki, oğlumun İTİBAR’ı İtalya’ya girmeye yetmiyor benden İTİBAR desteği istiyor. Ben de, Otuz yıl çalışarak elde ettiğim itibarımı, oğlum İtalya’ya girsin diye, İtalya’ya teminat olarak verdim.
Formül şu, bir satıra sığacak mı bilmiyorum?
1 İTALYAN İTİBARI= (1 çalışan maaşı+1 BMV motosiklet) + (1 taahhütname+1 emekli maaşı+1banka cüzdanı+1gelir belgesi+1 birikimlerin nerede değerlendirildiği belgesi+tapu fotokopileri)
Bu eşitliğin sağlanıp sağlanamayacağını henüz bilmiyoruz.
Bir TÜRK VATANDAŞI olarak Benim ve oğlumun itibarı bu kadar.
Sahi! SİZİN İTİBARINIZ KAÇ EURO? (avro, yuro, öro ya da nasıl söyleniyorsa)
Bekir GÜÇLÜER
YORUMLAR
Çok anlamlıydı.
İtibarım/ız/ın sıfır olduğunu da anladım bu arada.
Selam ve saygımla.
bekir güçlüer
Ziyaretiniz ve değerlendirmeniz için teşekkür eder, saygılarımı sunarım.
bekir güçlüer
Saygılarımla.