- 1051 Okunma
- 2 Yorum
- 0 Beğeni
G I Z !
(Orta Anadolu Ağzı uyarlama)
“- Alooo! Duyyon mu?
Gız inan tam isdediğim gibisin. Bi dişlerini yapdırdım mı, ehh! Valla yapdırrım. Alnına, boynuna şu mamir maaşımnan altın da alırım gıııııııııııı.
Gel ’he’ de sen bana. valla içgövesi de olur, goyunun-ineğin-geçin, hatta tavuğun varısa da güderim.
Gel be yanağındaki sayfalarının arasında ballar saklayanım; ’he’ de sen! Sana souk su dedirmem, diliminen yıkarım üşüme deyi. Ge be havas olduğum! Yosam iki oolumdan güçcük bi körpe garı beni gapatması yapacak; emme ben senin gapatman oluyum. essahdan dooru diyom, şaka maka annama.
Gulağın duyuyo mu? ! ! !
Duyuyon muu! ! !
Gel ’he’ de. Mıhdarınnan ehtiyar meclisi mi gönderem dünür için?
Neee? ! ! ! Accık baar! ‘Sesi de mi çıkmıyo ne?’
He heeeeeeeee, havasım sana!
Gıdıklanın mı? ! Eee, alışacan be garı. Bunca sene gocasız galmışsın, helbet gıdıklanacan.
Ne diyon, baar!
Türkü mü? ! Valla ben türkü çığıramam; ben nihavent, hicaz okurum, onnarın da sözlerini unudurum!
Annaman mı? ! . Alışırsın, alışırsın... Daha nelere alışdırrım ben seni. Yüzmeye götürrüm denizee. Bi bikini alırım sanaaa.
İçecek mi? ! ... Ne dersen onu içerik be cancağızım! Irakı, şarap.
Gel ’hee de galik. Dak yuları boynuma, bi körpe garıcık gapacak bak.
Şu delinin aklına bakın, yüz yaşını aşgınımış... Gız, gönül bu, düştü bi kez sana. Gaç yaşında olusan ol, isdiyom seni. Allahın emri peygamber efendimizi gavliyle. Gel ’he’ de sen hele. Bak görücüün nası da yaşıyok! . Beheeeeeeeeee!
Habar mı salacan? ! ! ! Kiminen gıııııııııııııııııııı? ! Etme gıı; ben senin aazından duymak isderim. Sen de ’he’ deyi...
Düşünecen mi? ! . Eyi, eyi de eyi düşün, götürecek bi körpe garı bak. Benim göönüm sana düşdü gııııııııı. Yalvartma beni daha fazla. Tez ver cuvabını haaa!
Ben gene gelirim. Hadi salıcağnan gal. Seni isdediğimi duymasın kimse haa. Aramızda galsın olur mu? Sona ikimizi de tefe goyup çalarlar gııııı...
Haydi, gecen eyi galsın. Yengattan gelecem, çabık düşün, gararını ver.”