- 696 Okunma
- 0 Yorum
- 0 Beğeni
KURAL HATASI YAPANIN BELİRLEDİĞİ KURALLARA UYUMDAKİ SAMİMİYET
KAYNAKTAN DERYAYA
LEBİDERYA
KURAL HATASI YAPANIN BELİRLEDİĞİ KURALLARA UYUMDAKİ SAMİMİYET
Kadir DURAK
Fethiye hükümet konağının hemen yanında beş altı kadar genç kendi aralarında konuşuyorlar...
-Ben yedi dersten sınıfta kaldım, babam da bana geri zekalı diyor. Bu beni zoruma gidiyor, ben geri zekalı değilim.
Diğer gençlerde hemen hemen benzer sözler söylüyorlar.
Gençlere yaklaştım;
-"Kaçıncı sınıfa gidiyorsun?"
-Lise ikiye...
-"Aynı sınıfta mısınız?"
-Evet...
"Sınıfınızın mevcudu kaç?"
28...
...........
Bu soru ve cevaplar eğitim sisteminin kalitesini görmeye yetmiyor mu?
Bu kurumları denetlemekle yetkili teftiş kurulları var...
Teftiş kurulu yetki verir;
Müfettişler görevlendirilir...
Sekiz dersten kalan öğrenciler ayrı bir salona alınır.
Bu derslerin öğreticileri de ayrı salona alınır.
On adet de soru hazırlanır.
Hem öğrenciye, hem öğreticiye aynı sorular sorulur....
İşte o zaman öğreticinin ne denli başarılı olduğu da gözlemlemiş olur...
Buna da çok güzel bir raporu hazırlanır...
Sonuca göre de; bir düzenleme yapılır....
Öğrenci geri zekalı, öğreticiye de öyle bir söz etmiyorum...
O halde bu problemin çözümü için mutlaka bir adım gerekmektedir...
Okulda öğrenci olmanın kurallarının tamamına riayet eden bir öğrenci sekiz dersten sınıfta kalıyor ise;
Kurallara riayet eden bir öğrenci geri zekalı değildir.
Öğrenci kurallara riayet ediyor ve sınıfta kalıyor...
Peki;
Okul kurallara uyum sağlıyor mu?
Bu ne demek mi?
Yanımıza;
Mimarlar odasından, inşaat mühendisleri odasından, kurumun kendi yetkililerinden, inşaat alanını belirlemekle ve denetlemekle yetkili olan kurumdan birer yetkili kişi alarak, noter vekilinin harcını ödeyip bu geziye bir de noter vekili dahil ederek bütün okulları dolaşalım mı?
Sonuç mu? Dediniz...
Görünen köyde kılavuza ne gerek...
Okulların bahçesi; yaz kış otopark, düğün salonu bunu geçelim...
Hangi okulda "İnşaat alanı." Projeye uygun...
Okulların bahçelerine bir bakın... Kaç tane ağaç var.. Kaç adet baraka ve ek bina var...
Kaç okulda binadaki kat sayısına uyulmamış?
Bunu anlamanın en iyi yolu;
Yetkili ve ilgili makamların ve kurumların temsilcilerinden oluşan "Kurul." Okulları bir dolaşsınlar durumu net olarak göreceklerdir.
Kurala uygun hareket etmeyen okullarla ilgili ne işlem yapılacak ise; o da uygulanır...
Topluma yön veren bir kurum ve kuruluşta kural hatası su götürmez.
Peki o zaman kurala riayet eden öğrencinin; davranışlarını niye cezalandırıyorsunuz?
Efendim mevzuat hazretleri ne yapalım?
İyi ki; mevzuat hazretleri var...
İyi de bu hazret okulun inşaat alanı ile neden alakadar olmuyor?
Milli Eğitim bakanı bu konu ile bizzat ilgilenmediği sürece bu yara kanamaya devam edecektir.
Öğrenci sahipsizdir....
Öğrencinin meseleleri ile ilgilenen kaç tane eğitimci söyleyebilir siniz?
Hemen bütün okulların durumu bundan farklı olduğunu da sanmıyorum.
MİLLİ EĞİTİMİN SAYIN BAKANI BU KONUDA BİR RAPOR TANZİM EDİLMESİNİN TALİMATINI VERİR...
KAÇ ÖĞRENCİ KAÇ DERSTEN SINIFTA KALMIŞ...
HANGİ OKULLARDA KURAL HATASI YAPILARAK; TADİLATLAR VE EK BİNALAR İNŞA EDİLMİŞ?
BUNDAN SONRA DA;
ÖĞRENCİLERİN TEKRAR OKULLA UYUMU SAĞLANIP; OKULLARIN YAPMIŞ OLDUĞU KURAL DIŞI İNŞAAT VE TADİLATLARI İNİÇ DE TEDBİR ALINIR...
BÖYLECE DE; BİZLER BİZE YÖN VEREN KURUMUN EN DOĞRUYU YAPTIĞINI GÖRÜP EVLATLARIMIZI BİR DAHA GÜVENLE VE HUZUR İÇİNDE OKULLARINA YÖNLENDİRİRİZ...
BU YAZIMIZ İLE NE BİR ŞAHSI NE DE BİR KURUMU HEDEF ALMIYOR; SADECE DOĞRU OLANLARIN UYGULANMASINI HATIRLATIYORUZ.
Kadir DURAK
YORUMLAR
Henüz yorum yapılmamış.