EŞREF BİTLİS SUİKASTİ - TURGUT ÖZAL’IN ÖLDÜRÜLMESİ BAŞBAĞLAR KATLİAMI VE BOP - BÜYÜK ORTADOĞU PROJESİ
Orgeneral Eşref Bitlis Paşamız Şehit oldu. 1993 Senesinde 17 Ocak günü uçağına düzenlenen teknik kaza suikastı nedeni ile.
Türkiye Cumhuriyeti’nin şehit Jandarma Genel Komutanımız. Büyük Ortadoğu Projesi’nin önünde çok önemli bir engeldi.
Amerikan Jetleri Türk Hava Sahası’nda onun bulunduğu helikopteri taciz etmekten hiç kaçınmamıştı.
Gelelim 5 şubat 1993 Adnan KAHVECİ’NİN ters yola girerek trafik kazası geçirmesine acaba o yön levhasını kim koydu yanlış istikamete sevketti aracın yönünü...
17 Nisan 1993. Cumhurbaşkanı Turgut Özal kalb krizi adı altında şaahadeti.
Türkiye’nin Cumhurbaşkanı Türk’i Cumhuriyetlere getirdiği Amerika eksenin dışında ki açılımı nedeni ile…
O da BOP çizgisinin dışında harekete başlamıştı.
5 Temmuz 1993. Başbağlar Katliamı 33 MASUM İNSAN CAMİDEN EVLERDEN TOPLANIP KURŞUNA DİZİLMESİ 100 adet P.K.K militanı tarafından…Soluksuz – sessiz isyanlı ağıt çığlıklarını atmamıza neden olan O vahşi eylem.
Ki… Dilimin ucundan çıkan acılı feryadı, gönlümün utancı ile bastırmaya çalışıyorum.
Türkiye’nin çizgisinin değiştiği andı o süreç… 5 Temmuz 1993 yılında gerçekleşti…
Ruhları şad olsun.
1993 senesi Türkiye için zor bir sene olmuştur. Önce Eşref Bitlis Paşa’nın elim bir uçak kazası sonucunda şehit edilmesi. Cumhurbaşkanı Turgut Özal’ın hayatını kaybetmesi.
Ve 5 Temmuz’da Başbağlar katliamı...
Aynı zamanda 2 Temmuz 1993 da Sivasda Madımak otelinin yakılması 33 insanın göz göre göre dumandan boğulup da yanması...
sene 8 Eylül 2003 Recep YAZICIOĞLU gibi bir değeri kim ısrarla sana mersedes yakışır diyerek o araçla Ankara’ya gitmesi için ısrar nedendi uzaktan frenler kilitendiği aşikar...
Daha sonra 27 Mart 2009 YILI Muhsin YAZICIOĞLU nun teknik kaza altında şahaadeti vs vs vs...
Tüm bunlarla P.K.K nın peki ne ilişkisi var Başbağları P.K.K nın yaptığı ispatlandı. APO’NUN ağzından,,, Peki madımakta 33 kişiyi kimler yaktı? Ömer Sabancının sükastinde nasıl taşron kullanıldıysa hepsinde taşronlar var en büyüğü P.K.K.
Bu memlekete önce doğulu- batılı sonra sağ-sol sonra sağcı- solcu sonra alevi- sunni sonra laik- laik olmayan sonra Kürt-Türk
İzimlerini ve toplum ayrışmasını sokanlar kimler iyice bir düşünmeliyiz...
BU SATLIKLAR VE DÖNMELER DE KİM?... Bunların önemli bir mesnedi vardır herhalde.
Peki biz bunun bakalım farkında mıyız… Tedbirlerimizi önceden alıyormuyuz?
Hafızalarımızı da bu türden konularda da çok ama çok taze tutup uyanık kalıyormuyuz...
Asla ki boşluklar bırakmamalıyız. Asla
(04.07.2011)AZAP...
YORUMLAR
Sebep, sebep olan ve zarar gören ayrımını bir daha gözden geçirirseniz eğer, daha nesnel bir çözümleme olacağını düşünüyorum.
Menderes, Evren, Özal, Çiller, Erbakan ve Erdoğan laik cumhuriyet, Atatürk ve Türk ulus devletini, soysuz/ümmi/dinci çadır devletine dönüştürme amaçlı bir dizgedir.
Domino taşı 1971 muhtırasıyladır.
Bu nedenle özellikle Özal ve Kahveci kısmı konusunda yeniden düşünmenizi önerebiliyorum.
İyilik ve esenlik dilerim.
Göktürkmen tarafından 3.9.2023 17:28:42 zamanında düzenlenmiştir.
Selâmün Aleyküm Kadri Bey.
Yıl 1993 ben Van'da öğretmen idim.O yıllarda Van-Kovancılar yolunun terhis olan ve dağıtımda olan ASKERLER tarafından kullanılması risk nedeniyle yasak idi.Askerler UÇAK ile gönderiliyordu.T.H.Y.'nın bir de kampanyası vardı.24 yaş altı gençler için yanılmıyorsam % 50 indirimli idi.Bu fiatta otobüs fiatından azıcık fazlaydı.Bu nedenle terhis olan veya dağıtıma giden askerler bu kampanyadan faydalanıyordu.1993 yılında şehit edilen askerler içinde bu söz konusu idi.Amma velâkin bu gencecik vatan evlâtları UÇAKLA değil, otobüsle MUŞ-SOLHAN-BİNGÖL-KOVANCILAR hattından yollandılar.Birde güyâ otobüs bulunamadığından MUŞ sokaklarında "ASKER SEVKİYATI YAPILACAKTIR, OTOBÜSÜ OLANLAR MÜRACAAT ETSİNLER" şeklinde anons yapılmıştı.Yani birilerine el altından (PARDON EL ÜSTÜNDEN) haber verildi.O gençler otobüs fiatına uçağa bindirilmeyip, bile bile otobüsle ÖLÜME YOLLANDI.
Peki ya hocam BOP projesi bitti mi, BOP için görevlendirildik diyen bir Cumhurbaşkanına sahibiz.
Tapınakçı ve Teşkilatın bu savaşı devam ediyor lakin Tapınakçıların adamlarını az çok tahmin ediyoruz. Edemediklerimiz Teşkilatın adamı da diyemiyorum. Çünkü Teşkilat bir şekilde infaz ederdi tahmin edemediklerimizi.
İlerleyen günlerde gündemde olup bitenleri kaleme alırsanız , zevkle okurum. Kaleminiz daim olsun
S.a.
Ben 33 erin şehit edildiği yıl Van'da öğretmenlik yapıyordum.O tarihte 33 erin gittiği yolun KARAYOLU ile kullanılması askeriye tarafından ASKERlere kullanılması yasaktı.Onlar ya KARGO uçakları ile ya da THY'nın 24 yaş altına bir kampanyası vardı.OTOBÜS FİATINA o kampanyadan yararlanarak THY ile giderlerdi.
O 33 erimizi o yoldan BİLEREK-İSTEYEREK gönderdiler.
Ben bu haberi TVden duyunca eyvah bu kardeşlerimiz bile bile oraya gördedildiler.Dedim amma kime ne laf anlatacaksın.O zamandan beri bu olayla ilgili ne haber görsem ne yazı okusam hep yüreğim cızzzzzz eder.
Sadece ALLAH diyorum.Öç alıcıların en iyisi ALLAH'tır çünkü.Onların yanına kalmayacak.
Dilerim hem bu tarafta hem öbür tarafta öcleri alına...
Değerli üstadım,evet ifade ettiğiniz büyük acıları ve daha nice acı ve utançları,ihanetleri yaşadık .Sahasının olmayacağı da şüpheli. Değerlerimizi gözden geçirirken, devlet adına ve yetkisiyle iş yapan erki inceden inceye gözlemlemek ve o eski teslimiyetçi duruşu değiştirmeniz gerekecek diye düşünüyorum.Yerinde ve doğru eleştirilere,toplumsal uzlaşıya,ortak değerleri yeniden ayağa kaldırmaya ve en önemlisi de bananeci anlayışı bir kenara bırakarak, duyarlılık gösteren daha bilinçli yurttaşlar olmak durumdayız.Zaman uyanık olma zamanı.Yazınız için teşekkürler.
Değerli üstadım,evet ifade ettiğiniz büyük acıları ve daha nice acı ve utançları,ihanetleri yaşadık .Sahasının olmayacağı da şüpheli. Değerlerimizi gözden geçirirken, devlet adına ve yetkisiyle iş yapan erki inceden inceye gözlemlemek ve o eski teslimiyetçi duruşu değiştirmeniz gerekecek diye düşünüyorum.Yerinde ve doğru eleştirilere,toplumsal uzlaşıya,ortak değerleri yeniden ayağa kaldırmaya ve en önemlisi de bananeci anlayışı bir kenara bırakarak, duyarlılık gösteren daha bilinçli yurttaşlar olmak durumdayız.Zaman uyanık olma zamanı.Yazınız için teşekkürler.
Merhaba saygıdeğer kalem dost,
Yakıcı, acıtıcı olayları yazarak bir kez daha kalbimi kanattınız. Elbette gerçekler yazılacak, anımsanacak bilmek, öğrenmek istemeyenlerin önlerine sürülecek.
İyi bir iş çıkarttınız. kutluyorum soylu gönlünüzü ve dik duruşunuzu.
Maalesef bu topraklarda aydınlar katlediliyor acımasızca. GAP değil BOp diyenlerin düdükleri ötüyor kulaklarımızı tırmalarcasına.
Dilerim ülkemin sizler gibi aydın yüzleri gözlerindeki ışıklar aydınlatacaktır ülkemiz semalarını saran karanlıklarıç
Emeğe ve sanata saygımla.
Kısa bir yakın tarih özetiydi okuduğum yazınız. ve maalesef uzun tarihte ki gibi başarısı bol kazançlar yoktu yazınızda. Oysa gönül dilerdi ki ülkemiz hatta dünyamız barış sulh içerisinde daima kalabilse. Temennilerimiz bu doğruda olsa da biliyoruz ki yaşamın içerisinde her türlü kaoslar var olacaktır. Laikliğin anlamını bilmeyenlerimiz olsa da bilenlerin de olduğunu bilmek gurur verici. Tüm dünyayı saran barış ve güven ve elbette sevgi dileğimle, varolunuz efendim.
üstad gercekler bunlar kelime kelime doğru,bir sürü plan var ama adamlar yavaz yavaz uygulular,bilenler susturuluyor,bilmeyenler inanmıyor aslında herşey ortada eskidende vardı bu olaylar ama simdi gizli gizli kimşe görmüyor sanıyorlar,razmetli ERKABAN demisti 2007 değdi sanırım sureyi girecekler demisti, ALLAH yardım etsin ÜLKEME ne diyelim güçüm olsa,VATAN hainlerini kendim silerdim, malasef elviçdan izliyorum..kal salıcakla .simididen eyvALLAH...
siyah deli tarafından 12/6/2016 8:45:54 AM zamanında düzenlenmiştir.
Eşref Bitlis paşa suikasti, Adnan Kahveci kazası, 90'lı yılların başlarında Uğur Mumcu ve Ahmet Taner Kışlalı suikastleri...
Güzel ülkemin aydınlık geleceğiydi tüm bu suikaste uğrayanlar,
Aslında yalnız onları değil, bir ülkenin geleceğini de kararttılar
Şimdi bu ülkede kaldıysa düşünürler, yazarlar ve aydınlar
Eminim hepsi cesur bundan şüphem yok yazıyor ve konuşuyorlar
Lakin millet artık aynı millet değil, bak suriyelileri de türk vatandaşı yapıyorlar
Gençler peki onlar mı ne yapıyorlar ?
Ellerinde kumanda ya futbol ya survivor ya kısmetse olur izliyorlar..
Saygıdeğer ustad bizler balık hafızalı bir toplumuz.Erken unutuyoruz.Olayları yıllara göre çok güzel özetlediniz.Bunu aslında neden niçin ve sonuçları yönünden irdeleyebilseydiniz<.Daha geniş olarak hafızalara nedenlerini yazabilseydiniz.Yazar düşünür profesörlerimiz.generallerimiz katledilmedi mi?Çok teşekkür ediyorum hatırlattığınız için...
Selam hocam güzel yazınızı beğeni ile okudum bu suikastlerin bir çoğunu biliyorum recep yazıcı hariç keşke musa anter i vedat aydını eyüp gökoğlu yu vs vs ve şu anki sokağa çıkma yasakları adı altında devletimizin siviller i katletıgı bu günleri ve bingol de şemdin sakık ile devlet anlaşmalı 33 asker i şehit edilmesi ni de yazsaydın bu yazının guzeligi ne güzellik katar di diye düşünüyorum
Üstad Allah o acı günleri bir daha göstermesin inşallah kaleminiz daim olsun
AZAP
insana yurt gerek
yurt vatanda kurulur.
aydinlikla karanligin savasindayiz,
karanligin merkezi vatikan ve kudüstür.
fasizmin en zorlu yerine güdülüyoruz.
yap dediler yaptik
tap dediler taptik
doyuramadik bir türlü kac bin zamandir üstümüzdeki keneleri
bugünkü tüm keneler
eski kenelerin öz torunlaridir.
dinimiz yahudi
komutanimiz yahudi
basbakanlarimiz yahudi
tüm bas taci yaptiklarimiz yahudi
silahimiz yahudi
yalanimiz yahudi
pilanlarda yahudi
ve arkasindada yezuitler
itler bitler basimizda hocam,bir kurtarici göremiyorum ufukumuzda
karanliklar birlestiler,cok bin sene ugrastilar ve finallerdeler,
ve bu olaylar tesadüf degil,dediginiz gibi büyük bir projedir,proje senaryo,ve katiller onlarindir.
hepimizi delide yapan bunlar
küpelide yapan onlar.
bir dualarimiz kaldi ulasacak menzile,gerisi nafile.
bunlar fili ip üstünde gezdirir,hele hele koyunlari her *oka maydonoz ederler,bunlar vampirdirler,kan icenlerdir.,bizim kenelerimizdir onlar.
bu keneler bütün kafalari kasindirirlar hocam.
bu sitede bunlari dile getirmeniz en önemli gündemimiz olmalidir,ama asktan mactan kafayi kaldiran yetersiz,yoksa bellerdikya tüm keneleri...yinede son umudumuzu yitirmeyelim,kirikkalelim hazirdir yinede zor günlerde vefali dost olabilirmi dersiniz.
üstadım hafızalarımızı neden ise uyanık tutamıyoruz ...
ben ce tv yerel ve ulusal basının adeta her gün gündem değiştirmesi insanlarda hafıza kaybına neden oluyor diye düşünenlerdeniz.
Yazınızın son güncel olaylarda devamını bekliyoruz.
CENNET VATAN ÜLKEMİZDE BİRİLERİ DOLAP ÇEVİRMEKTE AMA KİMLER?
Kapadokya da araştırınız ,
güzel doğamız da bize göre Kültür ve tabiatı koruma anlamın da eksiklikler var.
Çevreyi koruyoruz ama aileleri nedense ,
Eğitim anlamında ,projeler yapıyoruz bir yerlere takılıyor?
Bizleri dinliyorlar ama ihmal ediyor bazıları...
Erken yaşlarda evlilikleri...
ALKOL İÇME ORANI YÜKSEK...
TURİZM OLUMSUZ ETKİLERİ..
Bonzai ve uyuşturucu bağımlılıklar ülke çapında neden artmakta?
Bizi ve sizleri neden danışman olarak görevlendirmezler ki...
Konferans ve seminerlerimize anlatmaya imkanlarımız nispetinde devam ediyoruz.
Sivil toplumlarımızın sesini duyanların artması dileklerimizle.
Selam ve saygılarımla...
ÜSTADIM NE GÜZEL İFADE ETMİŞSİNİZ OYNANAN OYUNLARI KALEMİNİZ,NE GÜZEL İFADE ETMİŞ UYKUDA OLDUĞUMUZU.İNŞALLAH BİR GÜN ÇOK GEÇ OLMADAN MUTLAKA BİR GÜN GERÇEKLERİ GÖRELİM İNŞALLAH MİLLET OLARAK.AMA BU ÇOK UZAK OLMASIN.HER ŞEY BİTMEDEN SONU GELMEDEN OLSUN.SAYGI VE SEVGİLERİMLE
BU SATLIKLAR VE DÖNMELER DE KİM?... Bunların önemli bir mesnedi vardır herhalde.
Peki biz bunun bakalım farkında mıyız… Tedbirlerimizi önceden alıyormuyuz?
Hafızalarımızı da bu türden konularda da çok ama çok taze tutup uyanık kalıyormuyuz...
Asla ki boşluklar bırakmamalıyız. Asla
yüregn susmasın üstadm
Ülkem üzerinde oynanan oyunları hepimiz biliyoruz, bu ince noktalara bir bir parmak basmış olmanız bizlerinde hafızalarını güncelledi.Daha neler var neler devlet içinde devlet içimizi acıtıyor onca insanlık için hizmet verenler, bu ülkenin mazisinin acıları oldu. Dilerim bizlerin kardeşce sevgileri bu oyunları bertaraf eder; Bir soy ağacıma bakıyorum da bir mozaik harita bu milletvarolsun, ülkem bütünlüğü bunun uğruna savaş veren değerlerimizi rahmetle anıyorum; sizinde gönlünüze sağlık kalem dostum ne güzel hatırlatmışsınız.
AZAP
doğan güreşin konuşması gerek ama nerde.... duyarlılığınızı kutluyorum hocam saygılar
AZAP
Değerli hocam yüreğin dert görmesin içim sarsılarak okudum gerçekleri çok güzel anlatmışsın
herkesi yıldırsalar sizin gibi değerli kalemini satmayan ozanlarımızı yıldıramazlar duyarlı yüreğini alkışlıyorum saygılarımla.
AZAP
değerli üstad.
bu gün sizin profilinize girerek sizi tanıma fırsatım oldu
geç tanıdığıma üzülürken sizin gibi aydınlarla tanışmaktan onur duyarım
yazınızdan oldukça etkilendim kutlarım sayın bey abiciğim çok manidardı saygılarımla
mutlaka ama mutlaka onuda yapacağım şiirlerde de buluşacağız inşallah
salahattin tarafından 5/29/2013 12:03:21 PM zamanında düzenlenmiştir.
AZAP
Maalesef hiç bir konuda, hiç bir tedbir almıyoruz.
Birileri devletimiz üzerinde müthiş oyunlar oynuyor.
Bu devlet, bu topraklar elimizden alınırsa gidecek yerimiz de yok.
Allah sonumuzu hayır etsin.
Selam ve saygılarımı bırakıyorum Üstadım.
Güzel bir yazı, kutlarım...
AZAP
Değerli dostum,
Ülkemizin üzerinde oynanmak istenilen oyunların tariihi sürecinde olan acı olayların yaşanması,değerli şahsiyet sahibi insanların süikasta kurban edilişi,Mademak katiamı içler acısıdır.BOP projenin gelişi ve Türkiye üzerinde oynanmak istenilen oyunları tüm çıplaklığıyla bir makalemde dile getirmiştim.Değindiğiniz konu emperyalizmin sarmaşıklar gibi ülkemizi sarmak istemektedir.Umarım sağ duyu kazanacaktır.Yaşamsal sürecinde emperyalizm ORTADOĞUnun üzerinde her zaman hakimiyet sağlamaya çalışmışlardır.Körfez savaşın meydana gelmesi,Irağın,Küveyit'i şgal etmesi,Irak'ın durumu,PKK nın oluşumu,sağ sol çatışması,hizmullahın oluşması,nice mahsum insanların canına kıyyarak kaliamlarına sahip olmaları yürekler acısıdır.Bu duyarlı yüreğinizi içinten kutlar sevgi ve saygılarımı sunarım...
AZAP
Bu memlekette Fatih doğuracak analar var...İstiklal Marşını yeniden yazarız.
AZAP
BOP hala devam ediyor ve biz bunun malesef bir parçasıyız. Özal döneminde Amerika'nın yanında yer aldıkta ne oldu. Kıymetimiz bilindimi. Çekiç güç pkk yı palazlandırdı. 1 mart teskeresi geçsin diye canını dişine takanlara sormak lazım, Özal yaranamadı sizmi yaranacaktınız. Yıllarca solcular, sonra muhafazakârlar şimdi de dindar kesim kullanılıyor birileri tarafından.
Ne zaman gerçek kimliğimizle, öz irademizle hareket edeceğiz hasretle bekliyorum.
Hocam, bu çok değerli yazınızdan dolayı Mevla sizden razı olsun.
Selam, dua ve saygılarımla...
AZAP
çok hoş bir yorum Allah yar yardımcımız olsun ,mekanları cennet olsun
AZAP
EŞREF BİTLİS PAŞAYI BİR TV PROĞRAMINDA DİNLEMİŞTİM,NE GÜZEL BİR KOMUTAN DEMİŞTİM .O KADAR NET KONUŞUYORDUKİ..ETKİLENMİŞTİM..HALKIN BİRLİK VE BÜTÜNLÜĞÜ İÇİN O KADAR NET MESAJLAR VERİYORDUKİ,,ETKİLENMEMEK EDLDE DEĞİLDİ..AMA MAALESEF HAKKIN RAHMETİNE KAVUŞTU..NUR İÇİNDE YATSIN.SİZİ KUTLUYORUM ÜSTADIM.SAYGILARIMLA..
AZAP
AZAP
ilhami gül
AZAP
Yazınızıbeğenerek ama hüzünle okudum.
Bu toplumu bölme gayretleri her devir de olmuştur ancak ,
yaşadığımız zaman da toplumu ayrıştırma ve bölme gayretleri artmıştır.
Dünyaya egemen olan devletlein bölge üzerinde ki menfaatları sağlanıncaya kadar,
bulunduğumuz coğrafyaya huzur geleceğini düşünmüyorum.
Bir büyük planın küçük aktörü olarak bu oyunda yerimizi almanın üzüntüsünü yaşıyorum.
Saygılarımı sunarım.
AZAP
elinize sağlık hocam,
artık etle tırnak gibi değil, etle et gibi olan bir kardeş anlayışı birbirine düşüremeyecekler,
ne zaman ki biz kendi özümüze, içimize bakıp kültürümüze dönersek,
her rengi kucaklayıp herkesi birbirinin dengi kabul edersek,
biz Hacı Bektaş, Yunus, Mevlana özümüzü hep koruyacağız ve henüz son sözümüzü söylemedik,
bu toprakların her karışı kardeşlik ve birliktelikle yoğrulmuştur, anlatacağız,
kardeşler en sonunda kucaklayacak hasretle birbirini emin olun,
şu uyuşturucu almış halimizden bir sıyrılırsak tabii, ilimde, fende ve şiirde,
en derin saygılarımla,
var olasınız...